حتما خیلی از شماها در مورد لمس سه بعدی در گوشی های آیفون شنیده اید و یا تجربه کرده اید. جالب است بدانید این لمس سه بعدی نیز اولین بار توسط شرکت هوآوی به عنوان تکنولوژی تاچ حساس به فشار در گوشی میت اس خود در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. این امکان در نسخه های گران قیمت این نوع گوشی وجود داشت و کاربران از آن استفاده های جالبی می کردند. البته هوآوی نیز این ایده را از فناوری فورس تاچ در اپل واپ و ترکپد مک بوک گرفته بود و بعدا تحت عنوان لمس سه بعدی در گوشی های آیفون در اختیار کاربران قرار گرفت. اما این بار هوآوی پیش دستی کرده و صحبت از ۴D Touch کرده است.

huawei 4D Touch

Huawei 4D Touch , DigiDoki

شرکت هوآوی از تولید کنندگان بزرگ گوشی های موبایل به شمار می رود و گوشی هایی با قیمت های خیلی متفاوت (از صدهزار تومان تا ۶-۷ملیون تومان) به بازار روانه ساخته است. حال این شرکت به تازگی (تقریبا ده روز پیش) درخواستی را به سازمان مالکیت معنوی مالزی (MyIPO) تسلیم کرده و در آن صحبت از ثبت علامت تجاری ۴D Touch کرده است.

 

مرتبط: استفاده از لمس سه بعدی در اینستاگرام

 

توضیح زیادی ذیل این درخواست در مورد ۴D Touch نیامده است اما آنچه معلوم است این فناوری باید برای تعاملات کاربر با نمایشگر و انجام کارهای مختلف باشد. اما اطلاعات دقیقتری وجود ندارد به جز اینکه این امکان بر روی بسیاری از گچت ها اعم از موبایل، تبلت، ساعت هوشمند، رایانه، دوربین، مچبندهای هوشمند و همچنین عینک های هوشمند قابل استفاده خواهد بود.

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی