در این روزها تقریبا هر کسی یک گوشی موبایل دارد. یکی از نتایج این موضوع، در دسترس بودن افراد هست. ارتباطات تلفنی یک شیوه برای مکالمه و احوالپرسی است و روش دیگر ارسال و دریافت پیامک هست. اما گاهی دوست ندارید از شخص یا شماره ای خاص پیامک دریافت کنید. در ادامه نحوه مسدود کردن پیامک در iOS را آموزش خواهیم داد.

 

مرتبط: آموزش حذف تکی یا گروهی مخاطبین در آیفون

 

برای مسدود کردن پیامک در iOS از شماره یا مخاطب خاصی کافی است روی پیامکی از آن مخاطب یا شماره بروید. داخل پیامک روی علامت i داخل دایره، در بالا سمت راست صفحه بروید. در صفحه جدید مجددا روی فلشی که مقابل شماره هست بزنید. در انتهای صفحه جدید گزینه Block this caller را انتخاب کنید تا دیگر از این شماره یا مخاطب پیامک یا تماسی دریافت نکنید.

روش دیگر اقدام کردن از طریق تنظیمات است. در بخش تنظیمات وارد بخش پیغام ها شوید و در آنجا وارد قسمت Blocked شوید. گزینه اضافه کردن را انتخاب کنید. از این قسمت می توانید هر شماره ای را که می خواهید انتخاب کنید. بدین ترتیب نیز علاوه بر مسدود کردن پیامک، تماس های معمولی و در قالب آی مسج و فیس تایم را نیز مسدود کرده اید.

مسدود کردن پیامک در iOS دیجی دکی

برای مسدود کردن پیامک در iOS برای شماره های نامعلوم یا خصوصی روش کار کمی متفاوت هست. در بخش پیغام ها در تنظیمات این بار به قسمت Filter Unknown Sender توجه کنید و آن را فعال کنید. این کار باعث می شود تا از این پس پیامک های دریافتی شما به دو دسته شماره های آشنا و شماره های ناآشنا تقسیم بندی می شوند که دیگر شما برای شماره های ناآشنا اعلانیه دریافت نخواهید کرد، اما به هرحال در صندوق پیامکی شما وارد می شوند.

برای گزارش کردن پیغام های آی مسج کافی است که هنگامی که یکی از این گونه پیغام ها را دریافت می کنید، گزینه Report Junk را انتخاب کنید تا مشخصات این فرستنده برای شرکت اپل فرستاده شود و بعد از اندکی تحقیق، شرکت اپل مانع از ارسال آی مسج از این کاربر به شما خواهد شد.

روش دیگر نیز این است که شما یک اسکرین شات از پیغام، تاریخ ارسال یا دریافت پیغام، شماره و مشخصات فرد ارسال کننده را مستقیما به خود اپل و به ایمیل imessage.spam@apple.com ارسال نمایید.

شرکت اپل برای پیامک و پیامک تصویری چنین کاری را نخواهد کرد و شما می توانید برای این کار به اپراتور خود گزارش دهید. هر اپراتوری روش هایی برای مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی دارد که بهتر است از خود اپراتور جویای آنها شوید


منبع: تعمیرات آیفون در کرج ، دیجی دکی