البان، تعمیرات موبایل ، تعمیرات لپ تاپ

لذت تعمیرات موبایل جلوی چشمانتان ، البان

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

۸ ویژگی جالب نوکیا ۸ که خوب است بدانید!

نوکیا در قدیم یکی از بهترین گوشی های بازار بود و رکوردهای خیلی خوبی هم در فروش از خود برجای گذاشت. همه چیز خوب بود تا آنکه اندروید آمد و سیمبین و جاوا کنار گذاشته شدند. اما نوکیا بجای رفتن به سمت اندروید با شرکت مایکروسافت پیوند خورده و گوشی های با سیستم عامل ویندوز فون ارائه کرد. در ابتدا خیلی مورد استقبال قرار گرفتند اما ضعف آنها در پشتیبانی از اپها، این نوکیاهای ویندوزی (لومیا) از دلها بیرون رفتند. تا اینکه مجددا نوکیا با شرکت HMD پیوند خورد و به اندروید چسبید و حالا امسال گوشی نوکیا ۸ را ارائه کرده است.

 

مرتبط: بازگشت نوکیا

 

نوکیا در ابتدا در این بازگشت طلایی خود با نوکیا ۳۳۱۰ جدید کارش را شروع کرد و بعد از استقبال زیاد خریداران، انواع دیگر گوشی ها نوکیا ۳، نوکیا ۵، نوکیا ۶ و … را ارائه کرد. تمامی این گوشی ها از کیفیت ساخت بالا، استقامت زیاد گوشی (همچون گذشته نوکیا) و قیمت مناسب برخوردار بودند. حال نوکیا ۸ قرار است بار دیگر بازار موبایل را در دست خود بگیرد. در ادامه ۸ ویژگی جالب نوکیا ۸ را برایتان شرح خواهم داد:

پردازنده قوی

نوکیا ۸ دارای آخرین پردازنده شرکت کوالکام، اسنپ دراگون ۸۳۵ است. این پردازنده در گوشی هایی همچون سامسونگ اس ۸ هم استفاده شده است و پربازده ترین پردازنده در مصرف باطری تا به امروز گزارش شده است. علاوه بر این پردازنده قوی، نوکیا ۸ از یک سیستم خنک کننده قوی برخوردار است که حرارت را از طریق بدنه گوشی خارج می کند.

نوکیا 8

بدنه فلزی یک تکه

این پرچمدار نوکیا دارای بدنه فلزی یک تکه، ساخته شده از یک بلوک آلمینیومی می باشد. در لبه ها دارای ضخامت ۴.۶میلیمتری و در وسط ضخامت ۷.۳میلیمتری دارد. صیقلی شده و همچون یک آینه عمل می کند.

دوربین دو لنزه

دارای یک دوربین دو لنزه با کیفیت با لنز زایس است.

ترکیب دوتایی دوربین ها

یکی از ویژگی های بسیار جالب نوکیا ۸ این است که شما می توانید با استفاده از آن همزمان با استفاده از دو دوربین عقب (اصلی) و جلوی گوشی عکس و فیلم تهیه کنید. نوکیا از این ویژگی به دوتایی یا دید دوگانه (Dual Sight or Bothie) نام می برد.

نوکیا 8

ضمن آنکه شما می توانید با فعال کردن گزینه لایو آن به صورت مستقیم فیلم یا عکس خود را در فیس بوک یا یوتیوب به اشتراک بگذارید.

بلندگوی ۳۶۰ فضایی اوزو

ویژگی جالب صوتی نوکیا ۸، برخورداری از بلندگوی اوزو (OZO Audio) است که یک فناوری صوتی است که قابلیت ضبط و پخش صدا با صورت سه بعدی را دارد. شما با این نوکیا می توانید فیلم های کیفیت بالا با صوت اوزو ضبط کنید و جالبتر اینکه از این ویژگی صوتی در دستگاه های بدون این سخت افزار هم بهره ببرید.

شارژ سریع

با پردازنده شارژ خوب، برای مصرف روزانه خود می توانید با ۲۰ تا ۳۰ شارژ کردن به شارژ مناسب دست پیدا کنید.

نوکیا 8

اندرویدی بدون اپهای اضافی

نوکیا ۸ با اندورید ۷.۱.۱ عرضه می شود و حداقل اپهای واجب را به صورت پیش فرض در خود دارد. ضمنا یک فضای نامحدود نیز در گوگل فوتو در اختیار شما قرار می دهد.

بلوتوث ۵

نوکیا ۸ همچون سامسونگ اس ۸ از بلوتوث نسل پنجم بهره می برد که دارای سرعت دوبرابری و برد چهار برابری نسبت به نسل های قبلترش هست.

 

مرتبط: بلوتوث ۵

 

این بود ویژگی های نوکیا ۸ که به آرامی دارد جای خودش را در بازار و جیب ها و کیف های مردم باز می کند. آیا شما این گوشی را تهیه خواهید کرد؟


منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

ارور ۱۰۰۹ چیست؟ و چگونه می توان با وجود آن در آیفون کار کرد؟

اگر آیفون داشته باشید حتما این اتفاق برایتان افتاده که هنگامی که بخواهید یک نرم افزار را از اپ استور دانلود کنید، نتوانید و ارور ۱۰۰۹ روی صفحه ظاهر شده و اجازه دانلود و نصب را به شما ندهد. و این ارور مدام در هر برنامه ای که باز می کنید و هرگاه به اینترنت وصل می شوید تکرار می شود. گاهی خیلی اعصاب خورد کن هم می شود.

مرتبط: خطرات اپل آیدی خریدنی

بله، ارور ۱۰۰۹ یعنی دوست عزیزی که در ایران زندگی می کنی، شرکت اپل در ایران نمایندگی ندارد و تو اجازه نداری که از خدمات اپل استفاده کنی! این یعنی مسدود شدن امکانات اپل از طرف اپل برای ایرانی ها! حتی در این حالت، نمی توانید اپ ها خود را به روز کنید.

اما چاره چیست؟

یک راه این است که صبر کنید تا این فیلترینگ برداشته شود. همانطور که آمدنش یهویی بود، رفتنش هم یهویی است. اصلا معلوم نیست که کی می آید و کی می رود. باید مدام چک کنید تا بلاخره متوجه موضوع بشوید. وقتی که دایره دانلود و نصب شروع به پر شدن کند و ارور ۱۰۰۹ ظاهر نشود.

راه دیگر این است که یک فیلترشکن یا وی پی ان داشته باشید و در این مواقع از آنها استفاده کنید. اینطوری اپل فکر می کند که شما از ایران نیستید و از کشوری دیگر اقدام به دانلود و نصب می کنید.

امیدواریم که این فیلترینگ ها هر چه زودتر تمام شود و اپل به کاربران ایرانی اش بیشتر بها دهد و روابط سیاسی اجازه دهد تا در ایران هم نمایندگی بزند.

ضمنا با وجود این ارور در ساخت اپل آیدی هم ممکن است مشکل داشته باشید!

منبع: تعمیرات اپل در محل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

اندروید ۸ هم چند روز پیش معرفی شد. از اندروید اوریو چه می دانید؟

در حالیکه همگان در تب و تاب خورشید گرفتگی بودند، گوگل از خورشید شیرین خودش رونمایی کرد. اندروید ۸ با نام اندروید اوریو (Oreo) در حالی رونمایی و معرفی شد که چیزی به رونمایی از iOS 11 و پرچمداران امسال شرکت اپل نمانده است. در ادامه به برخی ویژگی های اندروید ۸ اشاره خواهیم کرد.

 

مرتبط: مشکل همپوشانی در اندروید ۶ به بعد!

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اندورید ۸ نام اوریو را به خاطر شراکت گوگل و شرکت نابیسکو (Nabisco) از یک کوکی مشهور دنیا گرفته است!

اندروید 8

اطلاعاتی که در اینجا می خوانید، از سایت گوگل گرفته شده است و مسلما هنوز در هیچ گوشی ای اجرا نشده است! از ویژگی های جدید اندروید ۸ می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • حفاظت قوی تر گوگل پلی: از این به بعد اپهای داخل گوگل پلی با حساسیت بیشتری رصد می شوند و روزانه ۵۰ میلیارد اپ توسط گوگل اسکن خواهد شد.
  • افزایش طول عمر باطری: گوگل مدعی است که با اوریو گوشی شما کم مصرف تر خواهد شد و دیگر نگران باطری خود نخواهید بود.
  • ایموجی های جدید: ایموجی ها در اوریو تغییر شکل داده اند و تقریبا ۶۰ ایموجی جدید نیز اضافه شده است.
  • دگمه دسترسی: دسترسی به امکاناتی را خیلی سریعتر از قبل می کند، امکاناتی نظیر بزرگنمایی و …
  • دسترسی ولوم: برای کسانی که مشکلات شنوایی دارند
  • آیکون های تطبیقی: آیکون اپها جالبتر می شوند
  • صفحه نمایش محیطی: نوتیفیکیشن های بزرگتر و دسترسی ها سریع تر و آسان تر به برخی اپها
  • کاهش محدودیت های پس زمینه: تنظیمات برای کارکردن اپها در پس زمینه برای بهبود کارآیی گوشی
  • محدودیت های لوکیشن در پس زمینه: محدود کردن تعداد دفعات آپدیت شدن لوکیشن در پس زمینه برای بهبود عملکرد سیستم
  • رنگهای عمیق: تنوع و طیف وسیع رنگی برای کیفیت بهتر رنگی در اپها
  • فونت های قابل دانلود: هر اپی می تواند فونت خودش را داشته باشد و در حجمش کاهش داشته باشد
  • عدم نصب اپهای ناشناخته: اجازه نصب از منابع ناشناخته داده نخواهد شد.
  • پشتیبانی از پرینتر: با ۹۷درصد از پرینترهای دنیا تطبیق بوده، پرینترهایی که Morpia-certified هستند
  • فایل های لینکی: می توانید فایل ها را در اینترنت از طریق لینکهای وبی به اشتراک بذارید
  • کیفیت صوتی بهتر در برنامه نویسی
  • کنترل بیشتر روی نوتیفیکیشنها
  • خواباندن نوتیفیکیشنها: برای مدت محدودی خاموش کردن آنها
  • پوینتر کپچر
  • ارائه آسان تر و سریع تر به روز رسانی ها برای اپ ها توسط نویسندگان
  • خودکار سازی اندازه دیدن متون: نویسندگان می توانند اندازه فونت ها را با توجه به محیط و سایز گوشی ها تنظیم کنند که قابل تغییر باشد، به صورت خودکار
  • راهنما
  • وای فای: اتصال بهتر و ایمنتر به وای فای های رایگان

این بود شرح مختصری از اندروید ۸ اوریو. اما باید منتظر باشید تا ببینید گوشی شما چه زمانی این به روز رسانی را دریافت خواهد کرد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

مخاطب قرار دادن یک نفر در گروهی در تلگرام

حتما گاهی در تلگرام برایتان پیش آمده که می خواهید یک نفر خاص را در یک گروه گاها پرجمعیت خطاب قرار دهید. پیدا کردن مخاطب از میان چند ده و گاهی چند صد نفر می تواند کاری بسیار سخت باشد، ضمن اینکه همه افراد هم آی دی تلگرامی برای خودشان نساخته اند که بتوانید بعد از پیدا کردن نام مخاطب مورد نظر با نوشتن یوزرنیم او، او را خطاب قرار دهید.

 

مرتبط: آموزش نحوه بلاک کردن در تلگرام و مسائل مربوط به آن

 

در اینجا روشی را به شما آموزش خواهیم داد که این کار را به راحتی بتوانید انجام دهید. کافیست یک @ خالی تایپ کنید و کمی منتظر باشید. لیستی از اعضای گروه بالای محل تایپ شما باز می شود. به نوعی با سرچ کردن از طریق نوشتن نام اون می توانید پیدایش کنید، و یا حتی می توانید در میان اعضا بچرخید تا مخاطب مورد نظر خود را پیدا کنید. وقتی پیدایش کردید، انتخابش کنید.

مخاطب

نام مخاطب انتخابی شما و یا یوزرنیم او به صورت لینک در نوشته شما ظاهر می شود. حتی اگر او، نوتیفیکیشن های گروه را به حالت بی صدا برده باشد، این کار شما باعث می شود که برایش یک نوتیفیکیشن صادر شود، گویی مستقیم دارید با او چت می کنید.

مرتبط: طریقه ای متفاوت برای استفاده از استیکر در تلگرام

این کار در کجا ها بیشتر مورد استفاده است؟ زمانی که می خواهید یک نکته ای را به جمعی بگویید اما بیشتر میخواهید مطمئن باشین که یک فرد خاص یا افرادی خاص حتما مطلب را ببینند و متوجه بشوند. یا هنگامی که می خواهید تولد یکی را در گروهی تبریک بگویید.

این کاری که گفتیم را می توانید در یک نوشته حتی برای بیش از یک نفر انجام دهید و چند نفری را در یک گروه به عنوان مخاطبین خاص مورد خطاب قرار دهید.


منبع: تعمیرات گوشی سونی در محل ، دیجی دکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan