البان، تعمیرات موبایل ، تعمیرات لپ تاپ

لذت تعمیرات موبایل جلوی چشمانتان ، البان

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

اپلیکیشن گوشی راهکاری برای استفاده حداکثری از گوشی موبایل

اگر دقت کنید حتما شما هم هزینه زیادی برای گوشی موبایل خود پرداخت کرده اید. علاوه بر امکانات خود موبایل، اپلیکیشن گوشی راهکاری است که می توانید از گوشی خود بیشترین استفاده را داشته باشید. اپ هایی که نصب می کنید و تنوع بسیار زیادی دارند و هر کدام می تواند نیازی از نیازهای شما را برطرف کند.

ما نیز در بلاگ البان می خواهیم تا جای ممکن انواع اپلیکیشن ها و کارهایی که می توانید با گوشی خود انجام دهید را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از هزینه ای که کردین به نحو احسن استفاده کنید. یکی از راهکارهای رفع مشکل گوشی همین اپلیکیشن ها هستند.

انواع اپلیکیشن گوشی موبایل چه هستند؟

اپلیکیشن ها را می توان در چند دسته کلی تقسیم بندی کرد. بازی ها و سرگرمی ها، کاربردی، رفع نیاز و … سعی می کنیم در این پست در مورد هر کدام مواردی را بیان کنیم.

اپلیکیشن های سرگرمی و بازی موبایل

اگر چه موبایل یک وسیله مختص بازی نیست، اما از آنجا که در اکثر مواقع در دستان شماست و می توانید اوقات فراغت شما را پر کند، از این لحاظ جذاب هستند.

انواع بازی های زیادی به بازار عرضه شدند که در هر کدام علاوه بر اینکه سرگرم می شوید، یکی از مهارت های شما نیز تقویت می شود. اما بازی با موبایل خطرات و ضررهایی هم برای سلامتی شما دارد که باید مراقب باشید.

خم شدن سر برای نگاه دائمی به گوشی موبایل، عدم تحرک، پلک نزدن و … همگی از مسائلی است که بازی زیاد با موبایل می تواند به شما آسیب برساند.

از طرفی هم مراقب باشید، بازی های مشابه زیادی وجود دارند، برای نصب صحیح و درست برنامه ها ادامه این مقاله را حتما با دقت بخوانید تا به درستی عمل کنید.

اپلیکیشن گوشی | تعمیرات موبایل و لپ تاپ البان

اپلیکیشن های کاربردی گوشی

گوشی موبایل با امکانات و ابزاری که دارد به شما این امکان را می دهد تا بسیاری از نیازهای خود را به سادگی برطرف کنید. مثلا به جای اینکه اسکنر تهیه کنید می توانید با استفاده از یک اپلیکیشن و دوربین موبایل به راحتی قابلیت اسکنری را به گوشی خود اضافه کنید.

از طرفی بسیاری از برنامه های ورزشی هستند که به شما برنامه روزانه می دهند تا به اهدافی که در ذهن دارید برسید.

اپلیکیشن های رفع نیاز گوشی موبایل

برخی از اپ ها هستند که باید روی گوشی شما باشند. در دنیای الکترونیکی و دیجیتالی امروز نداشتن برخی برنامه ها می تواند برای شما آزار و اذیت زیادی به همراه داشته باشد. اپلیکیشن هایی مانند اپ های بانکی و پرداخت. الان شما برای انجام خیلی از خدمات بانکی به راحتی می توانید با استفاده از گوشی موبایل خود کار را پیش ببرید.

شیوه و روش صحیح برای نصب اپلیکیشن موبایل چیست؟

برنامه های بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید روی گوشی نصب کنید. راه های نصب اپلیکیشن گوشی نیز بسیار زیاد هستند. این شما هستید که باید هوشمند باشید تا مشکلی برای خود و اطلاعات داخل گوشی و خود گوشی به وجود نیاورید.

نصب اپلیکیشن از منابع معتبر

برای گوشی های اندروید، گوگل پلی، یا استور سامسونگ و استور هواوی منابع مطمئنی هستند که می توانید از آنها اپلیکیشن دانلود و نصب کنید. در سیستم عامل اندروید در حالت عادی به شما اجازه نصب برنامه از منابعی دیگر داده نمی شود، اما شما می توانید در تنظیمات کاری کنید که از همه جا بتوانید نصب کنید.

مشابه یک اپلیکیشن در جاهای زیادی وجود دارد که به شما این دسترسی و آزادی را می دهد که از هر جایی دانلود و نصب نمایید، مخصوصا اپ هایی که به هر دلیلی در ایران مسدود هستند.

اپلیکیشن گوشی | تعمیرات موبایل و لپ تاپ البان

البته این مورد در گوشی های آیفون تا وقتی که جیلبریک نشده باشند.

بررسی اپلیکیشن گوشی قبل از نصب

حال که شما به منابع درستی مراجعه می کنید برای نصب اپلیکیشن اما باز هم باید مراقب باشید. گاهی برخی اپلیکیشن ها به صورت اشتباهی در این بازارها قرار می گیرند و یا اصلا چیزی نیستند که نوشته اند.

هنگام نصب یک اپلیکیشن باید به موارد خاصی توجه داشته باشید، چراکه وقتی مثلا حتی واتساپ را در بازار اپلیکیشن جستجو می کنید، کلی برنامه واتساپ به شما نمایش داده می شود اما فقط یکی از آنها واتساپ اصلی است. توجهات و گام های زیر به شما کمک می کنند تا انتخاب و نصب درستی داشته باشید:

  • شرکت تولید کننده اپلیکیشن: اگر می دانید اپلیکیشن خاص مدنظرتان تولیدی کدام شرکت است، باید حتما این مورد را بررسی کنید. راه دیگر این است که از سایت خود شرکت به اپلیکیشن در گوگل استور برسید.
  • تعداد نصب های یک اپلیکیشن: تعداد نصب ها یکی از مولفه هایی است که برای هر اپلیکیشن نشان داده می شود. تعداد بالاتر قطعا یکی از دلایل خوب بودن یک اپلیکیشن می تواند باشد، اما نه به تنهایی. ممکن است اپلیکیشنی هم با تعداد زیاد نصب وجود داشته باشد اما اپلیکیشن خوبی نباشد. بنابراین در کنار تعداد نصب مورد بعدی را هم حتما توجه کنید
  • امتیاز اپلیکیشن و نظرات کاربران دیگران: اپلیکیشن ها در بازارهای معتبر اپ دارای امتیاز (تعداد ستاره) هستند. حتما به این امتیاز بندی آنها دقت کنید و بعد به نظرات کاربران دیگر هم مراجعه کنید. سعی کنید آنها که امتیاز پایین داده اند را حتما بخوانید و ببینید به چه دلیلی این امتیاز را داده اند.

اپلیکیشن گوشی | تعمیرات موبایل و لپ تاپ البان

آیا به اپلیکیشن تمام دسترسی ها را بدهم؟

قبل از نصب در توضیحات اپلیکیشن گوشی در رابطه با اینکه این اپ چه دسترسی هایی می خواهد نکاتی نوشته شده، حتما آنها را به دقت بررسی کنید. اگر دسترسی بی ربط یا زیادی لازم دارد، اصلا به سمتش نرید.

اما بعد از نصب اپلیکیشن و باز کردن آن از شما دسترسی هایی می خواهد. از شما تقاضا داریم که دقت کنید. الکی همه را قبول نکنید. یعنی دانه دانه دقت کنید که چه می خواهد و شما دوست دارید که این دسترسی را داشته باشد یا خیر. تمام این موارد برای حفظ حریم شخصی و امنیت شماست.

این موضوع در گوشی های اندروید بسیار مهم تر هم است. چرا که در اندروید دسترسی های میان اپلیکیشنی وجود دارد و یک اپلیکیشن می تواند به اطلاعات سایر اپلیکیشن ها (مانند همراه بانک ها) دسترسی داشته باشد.

آیا این اپلیکیشن در گوشی من کار می کند؟

اینکه یک اپلیکیشن درگوشی شما کار بکند یا نکند، به چند چیز بستگی دارد. اول نسخه اندروید یا iOS گوشی شما، بعد میزان RAM یا رام گوشی شما و در انتها میزان حافظه خالی موجود در گوشی شما.

معمولا اگر نسخه اندروید یا iOS گوشی شما کمتر از حد لازم باشد، هنگام نصب دچار مشکل می شوید و پیام خطا داده می شود که این اپلیکیشن مناسب دستگاه شما نیست.

در رام یا رم یا RAM توجه داشته باشید که اپ مورد نظر چقدر پردازش می خواهد. این موضوع در بازی های با گرافیک بالا بیشتر نمود دارد. نگران نباشید، اتفاقی نمی افتد، فقط بعد از نصب بازی گیر خواهد داشت و گوشی شما نیز به شدت داغ خواهد کرد. پس اگر این گونه بود، به گوشی فشار نیاورید و اپلیکیشن را پاک کنید.

حافظه هم که دیگر معلوم است. اپلیکیشن خودش یک مقدار حافظه ذخیره می کند و بعد اطلاعات شما در آن نیز مقداری دیگر. اگر حافظه گوشی به اندازه کافی خالی نباشد، نمی توانید اپلیکیشن را نصب کنید.

اپلیکیشن های دردسر ساز برای گوشی را چگونه تشخیص دهیم؟

گاهی بعد از نصب یک اپلیکیشن اتفاقاتی عجیبی درگوشی می افتد. مثلا باتری خیلی زود خالی می شود یا اتصال به اینترنت مشکل دار می شود و ….

در گوشی های اندروید اگر دچار چنین مشکلاتی شدید، می توانید اول گوشی را در حالت امن یا حالت Safe Mode بالا بیاورید که برای هر گوشی راهکار متفاوت است. در این حالت هیچ اپلیکیشنی به غیر از کارکردهای اصلی گوشی کار نمی کنند. اگر مشکل برطرف شد پس قطعا یک اپلیکیشن مزاحم برایتان دارد دردسر می سازد و باید آن را پیدا و حذف کنید.

اگر مصرف باتری خیلی عجیب و غریب شد، از بخش تنظیمات گوشی و گزینه باتری می توانید اپلیکیشنی که بیشتر از همه باتری مصرف می کند را پیدا کنید و آن را حذف کنید.

اگر نوتیفیکیشن های زیادی و الکی دارید، در همان منویی که وقتی از بالای صفحه به پایین می کشید می توانید با آرام کشاندن نوتیفیکیشن خاص علامت چرخ دنده را بزنید و همانجا نوتیفیکیشن آن را خاموش کنید. اما اگر چیزی باز می شود که نمی دانید از کجاست، دکمه مربع یا جابجایی بین اپ ها را که در پایین گوشی است بزنید. بالای هر صفحه نشان داده می شود که این صفحه مربوط به کدام اپ است.

اپ مزاحم را پیدا کنید و به صورت کامل پاکش کنید.

معمولا اپی که گوشی را داغ می کند همان است که باتری بیشتری هم مصرف می کند، پس از بخش مدیریت مصرف باتری می توانید در رابطه با اپ داغ کننده گوشی هم اطلاعاتی به دست آورید.

حافظه پنهان و حافظه داده در اپلیکیشن ها چه هستند؟

داده و حافظه پنهان مواردی هستند که در کنار خود اپ مسئول اشغال کردن فضای حافظه گوشی هستند.

حافظه پنهان یا کش (cache): اطلاعاتی است که برنامه نگه می دارد و اصلا برای شما کارایی ندارد. گاهی بودنش نیز دردسر ساز است و سبب می شود اپلیکیشن درست کار نکند. از طرفی یکی از عوامل اصلی پر شدن حافظه گوشی نیز است. توصیه داریم حافظه پنهان اپلیکیشن ها را به صورت مرتب پاک کنید تا دچار دردسر نشوید.

البته در اپ هایی نظیر اینستاگرام با پاک کردن کش باید مجدد اطلاعات کاربری خود را وارد کنید.

در اپ هایی هم نظیر واتساپ و تلگرام نیز حافظه پنهان همان اطلاعاتی است (عکس ها و فیلم های داخل چت ها) که شما دانلود و مشاهده کرده اید. در واتساپ با پاک کردن حافظه پنهان تمام این اطلاعات حذف خواهند شد ولی در تلگرام می توانید مجددا آنها را دانلود کنید.

حافظه داده یا data: داده یا دیتا اطلاعات دیگری است که در برنامه ذخیره می شوند. لزوما اطلاعات اصلی شما نیستند. به عنوان مثال اگر اپ گالری را باز کنید متوجه می شوید که چقدر تفاوت بین میزان واقعی اشغال حافظه عکس ها و میزان حافظه داده و پنهان وجود دارد. این اطلاعات را هم گاهی مجبور می شوید پاک کنید.

چرا گوشی با نصب اپلیکیشن های متعدد کند می شود؟

شما هر بار که یک اپلیکیشن گوشی را نصب یا پاک می کنید اطلاعاتی در حافظه گوشی ذخیره می شود که با حذف اپ نیز پاک نمی شوند. به مرور زمان و با نصب ها و پاک کردن های متعدد این اطلاعات خیلی زیاد می شوند.

عمدتا این اطلاعات به صورت کش در گوشی ذخیره می شوند اما راه پاک کردنشان از طریق wipe cache partition در حالت ریکاوری گوشی است. وجود این اطلاعات باعث کند شدن گوشی و همچنین پر شدن حافظه می شوند.

نصب تعداد زیاد اپلیکیشن ها هم به گونه ای که حافظه گوشی خیلی پر بشود نیز کاری نادرست است. پرد بودن زیادی حافظه گوشی و برای مدت طولانی به سلامت آن آسیب می رساند.

سوالات خود را در مورد انواع اپلیکیشن موبایل از ما بپرسید

سعی کردیم نکات کلی در مورد اپلیکیشن گوشی را در این پست به شما بگوییم. در پست های زیاد دیگری نیز در این باره اطلاعاتی خواهیم گفت. اما چنانچه باز هم سوالی داشتین، به راحتی می توانید از چند روش با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان بگیرید:

  • مشاوره رایگان اینستاگرامی: کافی است وارد پیج البان در اینستاگرام بشوید. هر سوالی داشتین را می توانید به صورت دایرکت بپرسید. کارشناسان تمام تلاششان را خواهند کرد تا شما را گام به گام راهنمایی کنند و مشکلتان را حل نمایند (پیج البان در اینستاگرام: https://www.instagram.com/elbaancom/)
  • کامنت در پایین هر پست: شما می توانید به صورت آزادانه سوالات خود را به صورت کامنت در پایین هر مقاله بپرسید. کارشناسان در اولین فرصت سوالات شما را پاسخ خواهند داد.
  • مشاوره تلفنی: شما در ساعات اداری می توانید سوالات خود را از طریق تماس تلفنی از البان بپرسید.
  • ثبت درخواست رایگان: با ثبت درخواست در سامانه تعمیراتی البان، کارشناسان در اولین فرصت با شما تماس گرفته و راهنماییتان خواهند کرد.

منبع: مرکز تعمیرات نرم افزاری موبایل البان 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

مشاغل خانگی و شغل تعمیرات موبایل در خانه

مشاغل خانگی به مشاغلی گفته می شود که یک فرد می تواند در منزل مسکونی خودش بدون ایجاد مزاحمت و صلب آرامش از همسایگان و دیگر ساکنین انجام داده و به این وسیله کسب درآمد کند و یا کالایی تولید کند و در بازار فروش نیز عرضه کند. در ادامه کمی در رابطه با مشاغل خانگی بیشتر توضیح می دهیم و سپس به شغل تعمیرات موبایل به عنوان یک شغل خانگی نگاهی می اندازیم.

مشاغل خانگی چه هستند و چگونه می توان یک شغل خانگی ایجاد کرد؟

اگر یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید احتمالا به سایت ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی خواهید رسید. در این سایت توضیحات کاملی از این نوع مشاغل و مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز ذکر شده است.

مشاغل خانگی | آموزش تعمیرات موبایل

مهم ترین های آن را برایتان بیان می کنیم و سپس در بندهای بعدی در رابطه با مجوزهای لازم برای ایجاد شغل خانگی تعمیرات موبایل را بیان خواهیم کرد.

مشاغل خانگی به سه دسته مستقل، تحت پوشش و پشتیبان تقسیم بندی می شوند. اینکه هر یک از اینها چه هستند را هنگام پر کردن فرم ها می توانید ملاحظه کنید.

لیستی از شغل هایی که در خانه قابلیت انجام دارند را می توانید در لیست مشاغل خانگی مربوط به صنایع پیدا کنید. اما اگر شغل مورد نظر شما در این فهرست نباشد، مشکلی نیست. می توانید درخواست اضافه شدن این شغل را بدهید و پس از بررسی در صورتی که مشکلی نباشد پذیرفته خواهد شد.

با گرفتن این مجوز، در صورتی که از شما شکایت شود و یا دیده شود که شما در منزل مسکونی مشغول کار هستید، دیگر مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد وگرنه ممکن است به قیمت پلمپ شدن منزلتان تمام شود.

جالب است بدانید که تعمیرات موبایل هم یکی از مشاغل خانگی محسوب می شود. برای هر یک از صنایع تا یک سقف درآمدی نیز معاف از مالیات خواهید بود.

چرا باید به عنوان شغل خانگی مجوز بگیرم؟

شاید اولین سوالی که برایتان پیش می آید این است که چرا باید به دنبال مجوز و این داستان ها باشم؟ سوال خوبی است. بسیاری از افراد هستند که در منزل در حال کار کردن هستند و هیچ مشکلی هم برایشان پیش نیامده است. اما به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • با داشتن مجوز شغل خانگی، امکان دریافت تهسیلات قرض الحسنه برای راه اندازی یا توسعه کسب و کارتان وجود دارد.
  • ارگان یا شخصی نمی تواند علیه شما شکایت کند و در صورت شکایت نیز منجر به پلمپ شدن ساختمان یا واحد شما نخواهد شد.
  • در شرایط مختلف مثل کرونا، از حمایت های خاص این رسته برخوردار خواهید شد.
  • ….

خلاصه قطعا گرفتن مجوز کسب و کار خانگی بسیار بهتر از نگرفتن آن است. پروسه آن هم از خود سایت ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی قابل پیگیری و انجام است. فایل راهنمای ثبت نام را هم برایتان ارائه می کنیم.

اما حالا برویم سراغ تعمیرات موبایل به عنوان یکی از مشاغل خانگی مجاز و معتبر

شغل تعمیرات موبایل در خانه به عنوان یکی از مشاغل خانگی مجاز

در لیستی که در بندهای قبلی ارائه شد حتما چشمتان به کار تعمیر تلفن همراه خورده است. بله، شما می توانید به عنوان یک تعمیرکار موبایل در خانه خودتان اقدام به درآمد زایی و کسب درآمد کنید.

اما برای این منظور نیاز به چه چیزهایی دارید؟ در ادامه موارد مهم را به شما خواهیم گفت. فقط جالب است بدانید که حتما لازم نیست که مدرک فنی حرفه ای داشته باشید!

مدارک مورد نیاز برای راه اندازی شغل تعمیرات موبایل به عنوان مشاغل خانگی 

شما باید در ابتدا بلد باشید که چگونه یک موبایل را تعمیر کنید. در نتیجه باید آموزش خوبی دیده باشید که ما به شما آموزشگاه تعمیرات موبایل البان را به عنوان یک مرکز و مجموعه با تجربه در این زمینه را توصیه می کنیم.

مشاغل خانگی | آموزش تعمیرات موبایل

وقتی که تعمیرات بلدید، باید در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کنید. توجه داشته باشید که در فرآیند ثبت نام اصلا از شما مدرک معتبری خواسته نمی شود. در بخشی که چگونه تعمیرات یاد گرفته اید، حتی گزینه تجربی نیز وجود دارد.

یعنی شما برای گرفتن مجوز مشاغل خانگی تعمیرات موبایل نیازی به مدرک فنی حرفه ای یا مشابه به آن ندارید و همین که مطمئن هستین که بلد کار هستید، کافی است. بنابراین با خود اظهاری می توانید بگویید که تعمیرات بلدید.

بقیه مدارک ربطی به تعمیرات موبایل ندارد و به صورت عمومی است که در سایت خواهید دید.

ابزار مورد نیاز برای تعمیرات موبایل

شما برای آنکه بتوانید تعمیرات موبایل انجام دهید، قطعا نیاز به ابزار و تجهیزات مربوط به تعمیرات خواهید داشت. توصیه داریم از پایین شروع کنید، یعنی از روز اول لازم نیست که بهترین و قوی ترین ابزار را تهیه کنید.

حداقل ابزار مورد نیاز برای شما عبارتند از: انواع پیچ گوشتی، هیتر هویه، سیم قلع، خمیر قلع، پنس، لوپ، چسب و یک سری خورده ریز دیگر.

مشاغل خانگی | آموزش تعمیرات موبایل

باید مراقب باشید که این ابزار نسبتا ابزار خطرناکی هستند و باید مراقب سایر اعضای خانواده هم باشید که خدای نکرده مشکلی برایشان پیش نیاید.

مزایا و معایب شغل خانگی

یکی از بزرکترین مزایای شغل خانگی بالطبع این است که شما دیگر برای مکان کار خود هزینه اضافه پرداخت نمی کنید. درگیر رفت و آمدها و سایر مسائل نمی شوید.

وقتی در خانه هستید، شاید با تمرکز بالاتری بتوانید کار کنید، ضمن اینکه زمان کار هم دست خودتان است.

در سالی که گذشت ایام زیادی پاساژ ها و مغازه ها بسته شدند، اما مشاغل خانگی به کار خود ادامه دادند و مشکلی برایشان پیش نیامد.

اما از طرفی نبودن در میان سایر همکاران و محل به اصطلاح بورس تعمیرات موبایل، باعث می شود که کمی موضوع کاریابی و به دست آوردن مشتری سخت باشد.

از طرف دیگر عوامل حواس پرتی در خانه بسیار زیاد هستند و ممکن است در کاری که تمرکز زیادی لازم داشته باشد، یک حواس پرتی کوچک باعث شود که یک مشکل بسیار بزرگ ایجاد شود.

جمع بندی شغل تعمیرات موبایل در خانه

همانطور که بیان شد، شما می توانید برای شغل تعمیرات موبایل یک مجوز ساده مشاغل خانگی بگیرید و به راحتی در خانه مشغول تعمیرات موبایل شوید. البته که برای این کار باید چند گام را انجام دهید:

  • کسب دانش: باید به خوبی تعمیرات را یاد بگیرید و برای این کار آموزشگاه تعمیرات موبایل البان را به شما توصیه می کنیم.
  • خرید ابزار مورد نیاز: بهتر است در این زمینه عجله نکنید، شاید همزمان با اقدام برای اخذ مجوز بتونید این کار را هم پیش ببرید. تقرییا بین 5 تا 10 میلیون تومان هزینه تهیه ابزار مورد نیاز خواهد بود
  • اقدام برای اخذ مجوز: به سایت مربوط به مشاغل خانگی بروید و پروسه ثبت نام را با توجه به توضیحات ارائه شده در بندهای قبلی شروع کنید.
  • شروع به درآمدزایی: حالا دیگر همه چی آماده هست. می توانید کار انجام داده و کسب درآمد کنید. سعی کنید از پتانسیل های موجود نهایت بهره را ببرید تا در امر مشتری یابی بهترین کارها را کنید.

منبع: وبلاگ آموزشگاه تعمیرات موبایل البان - شغل تعمیرات موبایل در خانه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

گوگل متوقف شد چه پیامی است و چگونه باید آن را برطرف ساخت؟

درخواست های زیادی در سامانه البان مبنی بر ظاهر شدن پیام گوگل متوقف شد یا google keeps stopping در حال ثبت شدن است یا کاربران از طرق مختلف از جمله پیج اینستاگرام البان این مشکل را گزارش کرده اند. راه حل های زیادی وجود دارند که به ترتیب آنها را برایتان بیان می کنیم.

این یک مشکل نرم افزاری است که امیدواریم با این آموزش خودتان به راحتی بتوانید آن را رفع کنید.

گوگل متوقف شد | تعمیرات موبایل البان

یکی یکی آنها را انجام دهید، هر وقت درست شد دیگر لازم نیست بقیه را انجام دهید.

سرویس های گوگل چه هستند؟

افرادی که گوشی های اندروید دارند، باید بدانند که گوگل بخش اصلی و صاحب سیستم عامل اندروید آنها است. این سرویس های گوگل است که سبب می شود شما بتوانید از گوشی خود به خوبی استفاده کنید و انواع خدمات و کارها را در آن انجام دهید.

اما گزارش هایی از صاحبان گوشی های شیائومی و سامسونگ رسیده که ناگهان گوشی آنها شروع کرده به پیام گوگل متوقف شد یا google keeps stopping را می دهد. حال باید این مورد را برطرف کرد چرا که اکثر کارهای گوشی اندروید شما به این سرویس وابسته است و این پیام برای همین مرتب برایتان خواهد آمد و قطعا کلافه کننده خواهد بود.

راه حل های برطرف کردن مشکل گوگل متوقف شد چه هستند؟

راه حل ها به ترتیب این ها هستند. که از راه حل ساده شروع می کنیم و تا سخت پیش می رود. در هر گام اگر مشکل حل شد، دیگر ادامه ندهید و خیالتان راحت باشد که مشکل گوشی تان حل شده است.

گام اول رفع مشکل گوگل متوقف شد : خاموش و روشن کردن گوشی

این راه حل به ظاهر ساده، پاسخگوی بسیاری از مشکلات موبایل است. کاری که معمولا کمتر انجام می دهیم اما به همین راحتی می توان مشکلاتی را از گوشی برطرف کرد.

البته معمولا این روش کمتر شده که این مشکل را حل کند بنابراین اگر مشکل شما هم حل نشد نگران نباشید راه حل بعدی را انجام دهید

گام دوم: حذف حافظه پنهان و داده

در گوشی خود، وارد بخش تنظیمات بشوید و گزینه برنامه ها یا اپلیکیشن ها را انتخاب کنید (این آدرس را به خاطر داشته باشید چرا که در گام های بعدی هم ممکن است برایتان لازم باشد)

گوگل متوقف شد | تعمیرات موبایل البان

تمام برنامه هایی که مربوط به گوگل می شوند را پیدا کنید. در تک تک برنامه ها باید حافظه پنهان یا کش یا cache و حافظه داده یا دیتا یا data را پاک نمایید. این کار چیزی را از گوشی شما حذف نمی کند.

برای دسترسی به این حافظه ها در همان تنظیمات اپ ها قابل دستیابی است.

اگر باز مشکل درست نشد به گام بعدی مراجعه نمایید

گام سوم: به روز کردن برنامه ها

در برنامه گوگل استور یا پلی استور به بخش اپ های من یا my apps بروید و برنامه های مربوط به گوگل را به روز کنید. این کار برای خیلی از کاربران نتیجه داده و مشکلشان را حل کرده است.

این کار را برای تک تک برنامه ها انجام دهید.

اما اگر باز هم مشکل حل نشد، ناراحت نباشید، راه حل های دیگری هم مانده اند.

گام چهارم حل مشکل گوگل متوقف شد : حذف آپدیت های قدیمی

اگر با وجود انجام کارهای قبلی هنوز هم پیام گوگل متوقف شد را دریافت می کنید، کاری را که در این گام به شما می گوییم را انجام دهید. در تنظیمات به بخش برنامه ها بروید. برنامه های گوگلی مخصوصا گوگل پلی سرویس یا google play service را پیدا کنید، بعد سه نقطه بالای هر کدام را بزنید و گزینه uninstall updates یا پاک کردن به روز رسانی ها را انتخاب کنید.

گوگل متوقف شد | تعمیرات موبایل البان

این کار برای افرادی که مشکلشان تا به اینجا حل نشده بود، راهگشا بود و مشکلشان حل شد. اما دو کار دیگر هم می توانید انجام دهید.

گام پنجم: توقف اجباری برنامه ها

در برنامه های گوگلی بروید و ابتدا از آنهایی که میشناسید و استفاده نمی کنید، گزینه توقف اجباری را بزنید. این کار را گام به گام پیش ببرید. اگر با توقف اجباری یک برنامه مشکل حل نشد، آن را به یاد داشته باشید تا شاید بعدا بخواهید دوباره فعالش کنید.

برای تک تک برنامه ها این کار را انجام دهید. اگر مشکل حل شد که چه عالی و اگر نشد گام آخر یا راه حل آخر را ملاحظه کنید.

نکته: ممکن است با این کار کارکرد گوشی شما دچار مشکل شود، در این صورت به ناچار باید مجدد برنامه ها را فعال کنید.

راه حل نهایی برای مشکل گوگل متوقف شد : فکتوری ریست

این راه حل که در این بخش برایتان می گوییم خیلی راه حل خوبی نیست، اما وقتی چاره دیگری نباشد باید به ناچار همین کار را انجام داد. فکتوری ریست یا بازگردانی به تنظیمات کارخانه، عملی است که تمام اطلاعات و تنظیمات گوشی را پاک می کند و گوشی مانند روز اولش می شود.

مراقب اطلاعاتتان باشید، با این کار اطلاعاتتان پاک خواهد شد. بنابراین قبل از اقدام حتما از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مشاوره البان برای حل مشکل موبایلی

اما اگر دیدین که باز هم مشکل دارین، می توانید مشکل خود را با البان در میان بگذارید. راه های ارتباطی با ما خیلی ساده هستند.

  • کامنت: در پایین همین پست سوال خود را به صورت کامنت بنویسید و کارشناسان در اولین فرصت پاسخ شما را خواهند داد.
  • پیام و سوال در اینستاگرام: پیج البان در اینستاگرام را فالو کنید و سوال خود را به صورت دایرکت یا کامنت بپرسید (پیج البان در اینستاگرام: https://www.instagram.com/elbaancom/)
  • تماس تلفنی: شما می توانید در ساعات اداری مجموعه با شماره های مجموعه تماس بگیرید و مشکل خود را سوال کنید
  • ثبت درخواست رایگان: در سامانه البان می توانید یک درخواست رایگان ثبت کنید با موضوع مشکل نرم افزاری و کارشناسان البان در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

 

منبع: وبلاگ تعمیرات موبایل البان - رفع مشکل  گوگل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan