البان، تعمیرات موبایل ، تعمیرات لپ تاپ

لذت تعمیرات موبایل جلوی چشمانتان ، البان

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

قتل حین رانندگی ، قاتل: راننده، علت قتل: گوشی همراه، مدت زمان ارتکاب قتل: فقط چند ثانیه!

به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و تعطیلات عید. بسیاری از هم میهنان عزیزمان در صدد و تدارک رفتن به مسافرت هستند. در نتیجه جاده ها شلوغ و بسیاری از شهرها از همچون تهران از حالت عادی بسیار خلوتتر می شوند و رانندگی بدون ترافیک تجربه ای غیرقابل تکرار در بقیه ایام سال برای آنها خواهد بود.

نکته ای هست که باید به آن توجه داشت. در جاده های فرعی و شهرهای خلوت هیچگاه فکر نکنیم که فقط ما در جاده  هستیم! هرگز تنها بودن خود را بهانه ای  برای عدم توجه به کاری که میکنید قرار ندهید، هر لحظه ممکن است شخص یا موجودی زنده در جلوی ماشین سبز شود و عدم توجه راننده به مسیر می تواند خسارتهای جبران ناپذیری به بار بیاورد.

TeenCrashInfographic-DigiDoki

آمار تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، دیجی دکی

طبق آمارهای موثق در امریکا، که آمار تصادفات آن بسیار کمتر از ایران است، در سال ۲۰۱۳ تعداد ۳۱۵۴ نفر در اثر عدم توجه به جلوی راننده جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده اند. این در حالیست که در آن سال هنوز موبایلها پیشرفتهای امروزی را نداشتند. توجه شما را به آمار جالب دیگری در این راستا جلب میکنم:

  • تعداد ۱.۶ملیون تصادف به دلیل مشغولیت راننده با گوشی همراهش
  • ۳۳۰هزار مصدوم در سال به دلیل تایپ کردن راننده با موبایلش
  • ۲۵درصد از حوادث رانندگی در امریکا به دلیل پیامک نوشتن و رانندگی بوده
  • نوشتن پیامک ۶ برابر خطرناکتر از رانندگی در حالت مستی می باشد
  • پیامک زدن و کارهایی از این قبیل خطرناکترین کارها هنگام رانندگی محسوب می شوند.

توجه داشته باشید که این آمارها مربوط به امریکا هستند که هم خودروها ایمنتر و هم رانندگیها با احتیاط بیشتری صورت می گیرند و متاسفانه در ایران آمار تفکیکی در دسترس نیست.

آیا میدانید ماشینی که با سرعت ۹۰کیلومتر در ساعت حرکت می کند، ثانیه ای چند متر حرکت می کند؟ بله، این ماشین در هر ثانیه ۲۵متر حرکت می کند. حال اگر راننده ای که با این سرعت حرکت می کند تنها ۴ ثانیه وقت صرف نگاه کردن به گوشی خود بیاندازد، معادل یک زمین فوتبال، ۱۰۰ متر به جلوتر رفته است!

Driving-accidents-iran-DigiDoki

آمار فوتی های ایران به علت حوادث رانندگی، دیجی دکی

متاسفانه حوادث رانندگی یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در ایران به شمار می رود. در اینجا مبی دکی از تمامی شما عزیزان خواننده این درخواست را دارد که هنگام رانندگی خیلی مراقب باشیم و ایام را به کام خود و خانواده هایی تلخ نکنیم.

no mobile while driving-DigiDoki

رانندگی بدون موبایل، دیجی دکی

خواندن پیامک و پاسخگویی به تلفن همراه دیر نمی شود، می تواند صبر کند تا من نگه داشته و بعد پاسخش را بدهم. بنابراین دیگر هنگام رانندگی این کارها را نخواهم کرد، شما چطور؟ آیا حاضرید به خود قول دهید که هنگام رانندگی، موبایلتان را کنار بگذارید؟

منبع: تعمیر آیفون در حضور خودتان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

هرگز چشم بسته به جی پی اس تجهیزات مسیریابیتان اعتماد نکنید!

جی پی اس امکانی است که بواسطه آن موقعیت مکانی شما تخمین زده می شود. حال بسیاری از نرم افزارهای مسیریابی وجود دارند که با توجه به موقعیت مکانی شما و همچنین مقصدتان، کمک می کنند تا بهترین و سریعترین مسیر را برای رسیدن به مقصدتان پیدا کنید.

مرتبط: مسیریابی آفلاین

حتما بارها شده که برای رفتن به یک مقصد چند راه پیش رویتان باشد ولی ندانید که از کدام یک بروید، برای همین هم از نرم افزارها و ادوات جی پی اس دار استفاده می کنید و بهترین مسیر را انتخاب می کنید. اما مراقب باشید که گاهی این نرم افزارها و حتی جی پی اس خطاهای فاحشی دارند!

GPS-DigiDoki

جی پی اس، دیجی دکی

به تازگی یک خانم ۲۴ ساله در دره گرند کنیون مشغول رانندگی و دیدن منطقه بود که نقشه خوانش به او یک پیچ را اشتباها راهنمایی می کند و او را به بیراه می برد. سوخت خودروی این خانم تمام شده و به مدت ۵ روز در بیابانهای امریکا سرگردان و نگران میماند.

در موردی مشابه راهنمایی به سمتی بود که شدت برف مسیرها را پاک کرده بود و زوجی در برف گیر کرده و در فیملی که در آخرین لحظات گرفته بودند گفته بودند که ۱۲ساعت است که در برف گیر کرده اند و همه اش به خاطر راهنمایی اشتباه دستگاه جی پی اسشان بوده است!

در موردی خنده دار نیز، مسافری از نقشه خوانش درخواست هتل و راهنمایی به یک هتل را داشت، اما راهنمایی های جی پی اسش او را به قبرستان رسانده!

مرتبط: پوشش آنتنی اپراتورها در ایران

پس چاره چیست؟ ما که نمی توانیم تمام مسیرها را بلد باشیم و در ذهن داشته باشیم! دو نکته حائز اهمیت هستند، یکی اینکه قبل از رفتن به هر جایی آن منطقه را خوب بررسی کنید و یک تصویر کلی در ذهنتان از آنجا داشته باشید. دوم اینکه این را بدانید که جی پی اس (در واقع پوشش اینترنت) در همه جا وجود ندارد و هنگام رانندگی مغز خود را خاموش نکنید و تنها به نقشه خوانتان اکتفا نکنید.

شما چقدر مسیرتان را میشناسید و بیشتر چه مواقعی از نرم افزارهای نقشه خوان استفاده می کنید؟ و سوال آخر اینکه شما چقدر به نقشه خوانها اعتماد دارید؟

منبع: تعمیرات گوشی در محل دیجی دکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

به روز رسانی جدید امنیتی برای گوشی بداقبال سامسونگ، گلکسی نوت ۷

بعد از مشکلاتی که گلکسی نوت ۷ در مورد آتش گرفتن هنگام شارژ شدن داشت، شرکت سامسونگ اقدام به جمع آوری این گوشیهای از دست کاربران کرد و درصدد جبران خسارات ناشی از خرابی آن برآمد.

مرتبط: منفجر شدن گلکسی نوت ۷

بعد از آنکه علت آتش گرفتن این گوشیها نقص فنی در باطری آنها عنوان شد، در ابتدا شارژ گوشی تا تنها ۶۰ درصد ظرفییت آن مجاز شد، بدین معنا که با یک به روز رسانی نرم افزاری، گوشی نمی توانست بیشتر از ۶۰ درصد شارژ شود. اما حالا شرکت سامسونگ به روز رسانی دیگری ارائه خواهد کرد که به واسطه آن، این گوشی پر دردسر دیگر شارژ نخواهد شد.

مرتبط: دلیل انفجار گوشی

شرکت سامسونگ اعلام کرده که ۹۷ درصد از گوشیهای گلکسی نوت ۷ از دست کاربران جمع آوری شده اند، و تنها ۳ درصد دیگر باقی مانده که هنوز سامسونگ موفق به جمع کردنشان نشده. بنابراین برای این ۳ درصد راهکاری را اتخاذ نموده تا مشکلی برایشان پیش نیاید. بهترین راه حل (که در واقع از زاویه ای می توان گفت، پاک کردن صورت مسئله) عدم امکان شارژ شدن گوشی است که در به روز رسانی نرم افزاری این گوشی این مهم اتفاق خواهد افتاد.

note7-DigiDoki

عدم شارژ گلکسی نوت ۷، دیجی دکی

مرتبط: سرانجام نوت ۷

دوستداران گوشیهای بزرگ و با تکنولوژی سامسونگ مجبور شده اند از گلکسی نوت ۷ چشم پوشیده و با اس ۷ اج سر خود را گرم کنند. این نقیصه سامسونگ را واداشت تا گوشیهای اس ۸ خود را در دو سایز بزرگ ۵.۸ و ۶.۲ اینچی وارد بازار کند.

گفتنی است که پرچمداران اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ تا یکی دو هفته آینده روانه بازار شوند.

فکر می کنید این کار شرکت سامسونگ درست است؟ و به نظر شما چه کسانی و چرا هنوز از نوت ۷ استفاده می کنند؟

منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

اینستاگرام ۱۰.۱۲ با قابلیت ذخیره کردن ویدیوی لایو!

اینستاگرام به تازگی یک به روز رسانی جدید را در اختیار کاربرانش قرار داده و نسخه اینستاگرام ۱۰.۱۲ را معرفی کرده. مهمترین خصوصیت این نسخه قابلیت ذخیره سازی فیلم زنده ای است که شما در صفحتون قرار می دهید.

Save-Live-Instagram-DigiDoki

ذخیره سازی فیلم زنده در اینستاگرام، دیجی دکی

وقتی که پخش کردن فیلمتان تمام می شود یک گزینه ذخیره کردن نیز در گوشه راست بالای صفحه ظاهر می شود که به کمک آن می توانید تنها فیلمی را که پخش کرده اید را ذخیره نمایید و تعداد لایک، بیننده و یا نظرات را از این طریق ذخیره نمی کنید.

مرتبط: اسلاید شو در اینستاگرام

شما چقدر از قابلیت Live Video یا فیلم زنده اینستاگرام استفاده می کنید؟ اصلا آیا می دانید که این قابلیت دقیقا چیست؟

منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

باز هم به روز رسانی دیگری از اپل و این بار ios 10.3.1

هنور ده روزی از آخرین به روز رسانی اپل نگذشته که این شرکت مجددا یک به روز رسانی دیگر، ios 10.3.1 را ارائه کرده است!

مرتبط: اپل بعد از استیو جابز

این به روز رسانی درواقع همان به روز رسانی ios 10.3 می باشد که در آن تغییراتی از جمله قابلیت یافتن AirPodها (هندزفریهای بی سیم اپل) به وسیله Find iPhone و کاربردهای بیشتر برای سیری ایجاد شده است. تغییرات و بهبودهایی در زمینه های امنیتی نیز ایجاد شده که شرکت اپل به صورت ریز آنها را بیان نکرده!

ios 10.3.1 DigiDoki

ios 10.3.1 DigiDoki

تغییر دیگری که در به روز رسانی ۱۰.۳ حائز اهمیت است، تغییر فایلهای دستگاه به فرمت APFS اپل فایل سیستم هست که باعث زیادتر شدن سرعت گوشی میشود. برای آنکه از این ویژگی جدید نهایت بهره را ببرید، بهتر است از گوشی خود با آی تونز بکاپ بگیرید و بعد از نصب به روز رسانی، مجددا فایلها را ریستور کنید. البته گزارشها حاکی از آن است که نیازی به این کار نیست و همان به روز کردن گوشی کافی بوده و فایلها خود تغییر فرمت می دهند.

برای آنکه از تغییر فرمت فایلهایتان مطمئن شوید کافی است فضای خالی گوشیتان را قبل و بعد از به روز رسانی کنترل کنید، این فرمت جدید فایلی فضای کمتری را نیز اشغال می کند و به دارندگان گوشیهایی که با کمبود فضای خالی مواجه هستند توصیه می شود حتما این به روز رسانی را انجام دهند.

حال به روز رسانی ۱۰.۳.۱ ارائه شده که باگهای موجود در به روز رسانی قبلی در آن حذف شده است.

دارندگان گوشیهای آیفون ۵ به بعد، آیپد ۴ به بعد، آیپاد ۶۶ به بعد می توانند این به روز رسانی را در وسیله خود نصب نمایند

مرتبط: نحوه انجام به روز رسانی در آیفون

حجم این به روز رسانی تقریبا ۶۱۲ مگابایت است. اما همچون به روز رسانی قبلی، توصیه ما این است که دو سه روزی و یا حتی ده پانزده روزی صبر کنید و بعد وسیله خود را به روز کنید.

خوشحال میشیم اگر از تجربیات خود درباره به روز رسانی جدید به ما و بقیه هم بگین؟ (تغییرات محسوس و نامحسوسی که در گوشی شما اتفاق می افتند)

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

گوشی اندرویدی خود را بیابید، حتی اگر در حالت سایلنت باشد

در پستی در مورد Find iPhone و اینکه چگونه می توان به کمک آن وسیله اپلی خودتان را پیدا کنید توضیحاتی دادم. در این پست می خواهم نحوه چنین عملکردی را برای دارندگان گوشی اندرویدی بگویم.

مرتبط: یافتن گوشی آیفون با Find iPhone

همانند محصولات اپل که باید در آنها اپل آیدی وارد نمود، در محصولات اندروید نیز برای استفاده بهتر از محصول و گاها تنها راه استفاده از محصول، باید یک اکانت جیمیل وارد نمود. توصیه اکید داریم که لطفا از اپل آیدی و جیمیل خودتان استفاده کنید، ساخت هردو آسان بوده و استفاده از اپل آیدی و جیمیل دیگران عواقب خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

مرتبط: مراقبتهای مورد توجه در خصوص اپل آیدی

وقتی گوشی اندرویدی را با جیمیلتان ست کردید، در صورتی که آن را گم کردید می توانید به راحتی با روشی که برایتان توضیح خواهم داد آن را پیدا کنید. البته شرط لازم برای اینکار این است که اولا گوشی شما روشن باشد و ثانیا به اینترنت متصل باشد (به هر نوع اینترنتی)

برای یافتن گوشی سه راه موجود است که هر سه راه را به تفکیک برایتان شرح خواهم داد:

بوسیله ساعتهای اندرویدی

چنانچه شما یک ساعت اندرویدی متصل به گوشیتان داشته باشید (با بلوتوث)، با توجه به ورژن آن، آن را بیدار کنید تا بگوید “Hi, How can I help You?” سپس شما با گفتن “Find my phone” (فایند مای فون) به بخش مربوطه رفته و از آنجا می توانید گوشیتان را پیدا کنید.

بوسیله نرم افزار Android Device Manager

این اپ را در گوشی خود نصب کرده و جیمیلتان را در آن وارد نمایید. این گزینه همچون کار با سایت است و تفاوت چندانی ندارد

 Android Device Manager- DigiDoki

یافتن گوشی اندرویدی، دیجی دکی

از طریق اینترنت

برای آنکه گوشی خود را پیدا کنید کافیست به این سایت بروید google.com/android/devicemanager در  ابتدای این سایت می بایست جیمیلی را که در  گوشی خود وارد نمودید، مجددا وارد نمایید. پس از آنکه اطلاعات صحیحتان را وارد نمودید، حال وارد صفحه ای جدید با اختیاراتی خواهید شد.

 Android Device Manager- DigiDoki

یافتن گوشی اندرویدی، دیجی دکی

وقتی گوشی یا ادوات خود رو دیدید، هرکدام را که خواستید انتخاب کرده و عملیات مورد نظرتان را رویش اجرا می کنید. گزینه های موجود عبارتند از: زنگ زدن، رمز گذاری و پاک کردن. با گزینه زنگ زدن، گوشی شما به مدت پنج دقیقه با بلندترین صدایش زنگ می خورد تا آن را پیدا کنید (حتی اگر گوشیتان در حالت سایلنت باشد). با رمزگذاری می توانید رمز گوشیتان را عوض کنید تا در صورت دزدیده شدن، سارق نتواند به چیزی دسترسی داشته باشد. و هنگام نا امیدی از یافتن گوشیتان می توانید با گزینه آخر تمام اطلاعاتتان را از رویش پاک کنید!

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

نحوه تشخیص کابل و شارژر اصلی آیفون از نوع تقلبی آن

در یک پست در مورد نحوه نگهداری بهتر از کابلهای شارژ گوشی ها نکاتی را متذکر شدیم. اما ممکن است با تمام آن حرفها باز هم کابل شما آسیب ببیند. معمولا دارندگان گوشیهای اندرویدی برای خرید جایگزین مشکلی ندارند. مشکل و سختی اصلی مختص دارندگان گوشیها و محصولات اپلی است که معمولا جنسهای نا مرغوب تقلبی را با قیمتهای بالای نوع اصلی به کاربران می فروشند. البته این مسئله فقط در ایران مطرح نیست و در سایر کشورها به دلیل قیمت بالای این محصولات، بازار این گونه کلاه برداریهای رواج فراوانی دارد. تشخیص کابل و شارژر اصلی آیفون از نوع تقلبی آن چالشی است که معمولا برای دارندگان این محصول چالشی بزرگ به شمار می آید.

مرتبط: راهکارهایی برای بهتر ماندن کابل شارژ گوشیمان

در ابتدا به مضرات استفاده از کابل و شارژر غیر استاندارد می پردازیم. جالب است بدانید که این موارد مربوط به تمامی استفاده کنندگان از وسایل دیجیتالی با باطری شارژی می شود:

  • خراب شدن باطری
  • کوتاه شدن طول عمر باطری
  • عملکرد بد تاچ
  • داغ شدن بیش از حد وسیله
  • خطر جانی (آتش سوزی ناشی از خرابی های باطری)

و اما در ابتدا به تفاوتهای شارژر اصلی و تقلبی بپردازیم:

برای تشخیص نیاز به یک چشم قوی یا کمک یک ذره بین هست. روی شارژرها نوشته هایی هستند که به راحتی قابل یافتن هستند. مقایسه این نوشته ها، بین محصولات اصلی و تقلبی مارا کمک خواهند کرد.

شارژر تقلبی و اصلی، دیجی دکی

شارژر تقلبی و اصلی، دیجی دکی

دو شارژر بالا، سمت راستی اصلی و سمت چپی تقلبی می باشد. جملات و کلماتی که در مدل اصلی هست و ممکن است در مدل تقلبی نباشد و یا با غلط املایی باشند را برایتان می آورم

  • Designed by Apple in California
  • Foxlink
  • TM and  © ۲۰۱۰ Apple Inc

اما حالا در مورد کابلهای شارژر

آن سری از کابل که سر یو اس بی دار هست، باید صاف و صیقلی و دارای پینهای طلایی باشد. در عکس زیر دو نمونه که سمت راستی اصلی و سمت چپی تقلبی است را می بینید:

کابل شارژ اصلی و تقلبی، دیجی دکی

کابل شارژ اصلی و تقلبی، دیجی دکی

نکته بعدی نوشته روی کابل است. روی کابلهای اصلی جمله “Designed by Apple in California, Assembled in …” همراه با یک شماره سریال ۱۲ تا ۱۷ رقمی آورده شده است. این کابل ممکن است ساخت هریک از کشورهای چین، هند، برزیل و یا ویتنام نیز باشد. تفاوقت فونت و رنگ این نوشته متمایز کننده نوع اصلی از فرعی می باشد.

کابل شارژ اصلی و تقلبی، دیجی دکی

کابل شارژ اصلی و تقلبی، دیجی دکی

نکته آخر در مورد سر دیگر کابل است، به اصطلاح سر لایتنینگ آن. تفاوت اصلی و تقلبی را در شکل و به صورت تصویری می بینید. سمت راستی اصلی و سمت چپی تقلبی است.

سر لایتنینگ اصلی و تقلبی، دیجی دکی

سر لایتنینگ اصلی و تقلبی، دیجی دکی

تا به حال چند مرتبه جنس تقلبی را به جای اصلی به شما فروخته اند؟

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

تماس صوتی در به روز رسانی جدید تلگرام، تلگرام ۳.۱۸

پس از چند ماه تلاش برای تست و حفظ امنیت، تلگرام در به روز رسانی جدید خود امکان تماس صوتی را فراهم کرده است. این امکان در حال حاضر در اروپای غربی مهیا شده و قرار است به زودی در سراسر دنیا برای تمام کاربران امکان پذیر شود.

این امکان در چت با هر کس ایجاد شده و استفاده از آن آسان گزارش شده است.

مرتبط: هک شدن در تلگرام

از لحاظ امنیتی تلگرام مدعی است که این تماسها با کدبندی اند تو اند ، همچون چتهای مخفی (سکرت چت) می باشند و از این حیث قابل شنود در میان ارتباط نمی باشند. جهت حصول اطمینان از برقراری مناسب و ایمن ارتباط صوتی چهار ایموجی نمایش داده می شود که باید در هر دو طرف یکسان باشند، درصورتی که این چهار تصویر یکسان باشند، درواقع بدین معناست که کد بندی در دو سوی تماس به یک نحو بوده و تماس ایمن خواهد بود!

امنیت تماس در تلگرام، دیجی دکی

امنیت تماس در تلگرام، دیجی دکی

این ارتباط بسیار سریع خواهد بود. همواره سریعترین و نزدیکترین سرورها جهت ایجاد ارتباطی بهتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با توجه به مکالمه ای که انجام میگیرد و با توجه به پارامترهای شبکه ای (و بدون اطلاع از کلمات و عبارات رد و بدل شده) تلگرام یک بازخورد از تماس شما می گیرد و برای مکالمات بعدی این سرویس را بهبود می بخشد. این اتفاق حتی ممکن است در حالتی که تماس در حال انجام است نیز انجام شود.

تلگرام مدعی است که این امکانش از سایر رقبا بهتر بوده و می تواند با ضعیفترین اینترنتها هم به خوبی جواب دهد.

امکان این که چه کسانی بتوانند و چه کسانی نتوانند به شما تماس بگیرند هم از دیگر امکانات جانبی این عملکرد جدید تلگرام است.

تنظیمات تماس در تلگرام، دیجی دکی

تنظیمات تماس در تلگرام، دیجی دکی

تماس صوتی تلگرام قرار است از میزان داده های کمی استفاده کند تا در بدترین اینترنتها هم به خوبی جواب دهد، اما باز هم این امکان در آن مهیا است تا در تنظیمات مربوط به دیتا و حافظه، بتوانید با فعال کردن گزینه Use Less Data باز هم میزان مصرف داده ای را در تماس تلگرامی کاهش دهید.

مرتبط: وضعیت پوشش آنتن دهی اپراتورها

سهولت استفاده از تلگرام یکی از ویژگی های این نرم افزار هست که باعث همه گیر شدن آن شده، سعی شده در حالت ایجاد تماس صوتی نیز این سهولت و آسانی استفاده باز هم مورد استفاده قرار گیرد!

اما یکی دیگر از امکاناتی که در به روز رسانی جدید تلگرام ایجاد شده، فرستادن فیلم با تغییر در کیفیت و حجم آن است. بعد از انجام به روز رسانی می توانید فیلم مورد نظر خود را در ۵ کیفیتی که تلگرام به صورت پیش فرض دارد ارسال نمایید و بدین ترتیب کیفیت و حجم فیلم ارسالیتان را کنترل کنید.

آیا شما از این امکان تلگرام استقبال خواهید کرد؟

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan