البان، تعمیرات موبایل ، تعمیرات لپ تاپ

لذت تعمیرات موبایل جلوی چشمانتان ، البان

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

محدودیت دمایی آیفون ، از خاموش شدن آیفونتان در سرما و گرمای زیاد نترسید

همانطور که تک تک عزیزان می توانند درک کنند، هوا روز به روز در حال گرمتر شدن است. دارندگان گوشیها باید مراقب این گرمای زیاد باشند، مخصوصا مراقب آفتاب و گرمتر شدن گوشی خود باشند. در رابطه با خطرات گرم شدن بیش از حد گوشی ها و احتمال آتش گرفتن آنها در پستی توضیحاتی آمده. اما مسئله مطرح دراین پست محدودیت دمایی آیفون می باشد.

 

مرتبط: چرا گوشی موبایل آتش می گیرد؟

 

طبق بیان شرکت اپل، محصولات این شرکت برای کارایی بهتر باید در بازه دمایی ۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد استفاده شوند. این شرکت مدعی است که خارج از این محدوده دستگاه آی او اسی شما برای تنظیم دمایش ممکن است درست عمل نکند. ضمنا خارج از این بازه عمر و مدت نگه داشتن شارژ باطری توسط دستگاه شما کاهش می یابد.

محدودیت دمایی آیفون ، دیجی دکی

محدودیت دمایی آیفون ، دیجی دکی

اما محدودیت دمایی آیفون و سایر دستگاه های اپل یک بازه دیگر را نیز شامل می شوند. بازه -۲۰ الی ۴۵ درجه سانتیگراد. چنانچه گوشی شما در بازه دمایی -۲۰ الی -۰.۵ درجه قرار گیرد، خاموش می شود و از شما خواسته می شود تا گوشی خود را گرم کنید. همچنین در بازه ۳۵ به بالا هم از شما خواسته می شود تا گوشی خود را خنک کنید.

عملا در بازه های ذکر شده در بند قبل تمام کارایی گوشی مختل می شود مگر امکان برقراری تماس های اضطراری و همچنین در صورتی که در ماشین و در حال مسیریابی باشید، همچنان تغییر مسیرها به شما گزارش داده خواهد شد.

وقتی با چنین پیغام هایی مواجه می شوید چه باید بکنید؟ در صورت سرد بودن بیش از حد گوشی، آن را گرم کنید، البته مراقب باشید که این کار به سرعت انجام نشود چراکه سرعت در این کار به معنای ایجاد قطرات ریز آب در اطراف بخش های فلزی گوشی می باشد و این به معنای خطر اتصال کوتاهی در مدار آن خواهد بود. پس در هوای سرد سعی کنید گوشی را بیشتر در جیب خود نگه دارید و اگر دیدید که گوشی درست عمل نمی کند یا به ناگهان خاموش می شود، نگران نشوید، اینها از خود گوشی هستند و دوباره به حالت اول بر میگردند.

در حالت گرمای بیش از حد گوشی، سعی کنید آن را خنک کنید. در این حالت ملاحظات حالت سرد بودن گوشی مطرح نیست، اما واقعا مراقب گرمای زیاد گوشی خود باشید. چراکه باطری آن اصلی ترین بخشی است که در گرمای زیاد خطر آتش گرفتن دارد و می تواند به شما آسیب وارد سازد.

 

منبع: تعمیرات آیفون در کرج ، دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

آیفون با مودم ضعیف نمی تواند از LTE گیگابیتی استفاده کند

امروزه سرعت اینترنت روز به روز در حال افزایش است. برای آنکه صاحبان گوشی ها بتوانند از این سرعت بالا بهره ببرند لازم است مودم تعبیه شده داخل آنها هم قابلیت اتصال به این اینترنت را داشته باشد. در حال حاضر آیفون با مودم ضعیف و کم سرعتی که دارد نمی تواند به این نوع اینترنت پرسرعت وصل شود و احتمالا آیفون ۲۰۱۷ نیز به این مودم ها تجهیز نشوند!

 

مرتبط: اینترنت نسل ۴.۵ چیست؟

 

شرکت اینتل که قطعات و مودم ها شرکت اپل را تولید می کند، در تولید مودم های LTE گیگابیتی ضعیف بوده و به احتمال بسیار قوی نمی تواند این مودم های پرسرعت را برای نصب روی آیفون های ۲۰۱۷ آماده کند. این در حالی است که شرکتی همچون سامسونگ از مودم های کوالکام بهره می برد که به راحتی مودم های با سرعت بالا طراحی و تولید کرده و گوشی ها و کاربران سامسونگی می توانند از این سرعت بالای اینترنت لذت ببرند.

آیفون با مودم ضعیف

آیفون با مودم ضعیف ، دیجی دکی

شرکت اپل در گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس خود از مودم های هر دو شرکت کوالکام و اینتل استفاده کرده، که چون سرعت مودم های اینتل کمتر بودند، مجبور شد سرعت مودم های کوالکام را نیز کم کند که باعث اعتراض و قطع همکاری کوالکام با اپل شد.

در حالی که در بسیاری از کشورها از جمله ایران گسترش اینترنت سرعت بالای نسل ۴ و ۴.۵ بسیار چشمگیر است، گوشی های آیفون با مودم ضعیف درآمد اپل را کاهش خواهند داد و فروششان احتمالا کم خواهد بود!

منبع: تعمیرات تخصصی اپل ، دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

کره جنوبی در صدر جدول میزان پوشش اینترنت ۴G در دنیا

چندی پیش یک نرم افزار تحت نام OpenSignal را به منظور اندازه گیری سرعت و نوع پوشش اینترنتی را برایتان توضیح دادیم. حال این شرکت از روی داده های گردآوری شده از کاربرانش در تمام نقاط دنیا و همچنین مطالعات خودش نمودارهایی را برای میزان پوشش اینترنت ۴G و همچنین سرعت اینترنت ۴G ارائه کرده است. این آمار مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ و به واسطه ۱۹میلیارد اندازه گیری در ۷۵ کشور مختلف، طی زمانهای مختلف به دست آمده اند.

 

مرتبط: تعیین سرعت اینترنت

 

میزان پوشش اینترنت ۴G در آسیای شرقی در بیشترین میزان هست، با وجود دو کشور کره جنوبی و ژاپن که بیش از ۹۰% ضریب نفوذ (میزان پوشش) را دارند. نکته جالب توجه رتبه چهارمی امریکا بعد از نروژ رده سومی با ۸۶.۵% میزان پوشش می باشد.

میزان پوشش اینترنت 4G

میزان پوشش اینترنت ۴G، دیجی دکی

درمودر سرعت نیز دو کشور سنگاپور و کره جنوبی در آسیای شرقی دارای رتبه های نخست هستند و به دنبال آنها کشورهای اروپای شرقی همچون منجارستان، کراوسی و بلغارستان در ده کشور نخست قرار دارند. که این سه کشور اختلاف بسیار کمی با کشورهای آسیای شرقی از لحاظ میزان سرعت اینترنت ۴G دارند.

 

مرتبط: اینترنت نسل چهار و نیم چیست؟

میزان پوشش اینترنت 4G

میزان سرعت اینترنت ۴G، دیجی دکی

این شرکت آمار جالب دیگری تیز ارائه کرده است. به عنوان مثال کشور زلاند نو سرعت LTE بالایی در حد ۳۵مگابیت بر ثانیه را دارد اما تنها ۵۸درصد از جمعیت آن به این اینترنت سرعت بالا دسترسی دارد. در مقابل کشور هند هست که ۸۱درصد از هندی ها به اینترنت LTE دسترسی دارند اما سرعت آن حداکثر به ۵مگابیت بر ثانیه می رسد.

اما به هرحال موضوعی که قابل اهمیت هست این است که تکنولوژی ۴G به سرعت در حال رشد است و با افزایش تقاضا هزینه های آن نیز کاهش می یابد.

کشور ایران نیز بر اساس آمار منتشره دارای سرعت حدودا ۱۰مگابیت بر ثانیه ای با میزان پوشش تقریبا ۶۰درصدی است که این آمار در نوع خود جالب هستند و نشان دهنده پیشرفت ایران در این زمینه می باشند.

 

منبع: تعمیرات اپل در محل ، دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

کنترل کردن رجیستری گوشی در طرح رجیستری چگونه است؟

از ابتدای سرکار آمدن آقای جهرمی به عنوان وزیر مخابرات، طرح رجیستری از سوی ایشان به شدت پیگیری شد و اجرا شدن آن را همگان ملاحظه می کنیم. این طرح از ۲۸مهرماه آغاز شد و در اولین مرحله محصولات اپل را در برگرفته و از ۱۴آذر ماه به صورت محکم و قاطع برای تمام محصولات اپل اجرایی می شود. اما راه کنترل کردن رجیستری گوشی چگونه است؟ در این پست به شما آموزش خواهیم داد.


راه کنترل کردن رجیستری گوشی چگونه است؟


همانطور که پیشتر هم توضیح داده ایم هر گوشی یک شماره شناسایی جهانی دارد تحت عنوان IMEI که روی جعبه و داخل خود گوشی موجود هستند. اولا باید کنترل کنید که شماره شناسه روی جعبه و داخل گوشی یکی باشند. برای پیدا کردن این شماره داخل گوشی دو راه وجود دارد، یکی آنکه به بخش درباره گوشی بروید و دیگر اینکه کد *#۰۶# را شماره گیری نمایید تا این شناسه روی صفحه گوشیتان نمایان شود.

وقت شماره شناسه را بدست آوردید، برای کنترل کردن رجیستری گوشی کافی است این شماره شناسه را یا به شماره ۳۰۰۰۸۸۸۷ پیامک کنید، یا از طریق کد *۷۷۷۷# ارسال کنید و یا از طریق سامانه اینترنتی گمرک ایران به نشانی https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?0 آن را کنترل کنید.


مرتبط: طرح رجیستری گوشی چیست؟


آقای وزیر تاکید کرده اند که تا قبل از ۱۴آذر هیچکدام از گوشی ها مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد و چنانچه بعد از کنترل کردن متوجه شدید که گوشی شما در لیست نیست، نگران نشوید. اما با وجود این صحبت آقای وزیر، گزارشاتی از بازار وجود دارد که خریداران آیفون ایکس با پیغام خطا مواجه شده اند و به آنها مهلت استفاده ۳۰ روزه داده شده تا گوشی خود را رجیستر کنند.

نکته مهم دیگر این است که اگر می خواهید یک گوشی را که از خارج خریداری کرده اید به ایران بیاورید و بیش از یک ماه از آن استفاده کنید، باید هنگام ورود به گمرک فرودگاه رفته و مبالغ مربوط به گمرکی آن را بپردازید. واردات گوشی تلفن همراه توسط مسافران مشمول ۴ درصد حقوق گمرکی و یک درصد سود بازرگانی است که بر اساس بخشنامه مرکز واردات گمرک ایران سود بازرگانی دو برابر محاسبه می شود. علاوه بر این ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و یک درصد عوارض هلال احمر نیز توسط گمرک ایران اخذ می گردد که مجموع حقوق و عوارض گمرکی واردات گوشی تلفن همراه مسافری ۱۶درصد محاسبه و در سرویس مسافری گمرکات اخذ و اطلاعات شناسه بین المللی گوشی تلفن همراه (IMEI) در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی توسط ماموران گمرک جهت فعال سازی ثبت می گردد.

منبع: تعمیرات آیفون در کرج ، دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

طرح رجیستری موبایل چیست؟ از ۲۸ مهر ماه چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تقریبا ده سالی می شود که بازار موبایل ایران به گوشی ها و موبایل های قاچاق آلوده شده است و البته کاربران و خریداران هیچ نقشی در آنها نداشته اند. در سال های اخیر نیز صحبت های زیادی پیرامون جلوگیری از این قاچاق شده و می شود. راه حلی که پایه ریزی شد و قرار است که از ۲۸ مهر ماه امسال آغاز به کار کند، طرح رجیستری موبایل نام دارد. پیش بینی می شود با آغاز این طرح، آمار قاچاق گوشی و تلفن همراه به شدت کاهش پیدا کند.

Image result for imei

در ابتدا برایتان شرح دهیم که طرح رجیستری موبایل چیست؟ هر گوشی در دنیا با یک شناسه شناخته می شوند. این شناسه برای گوشی ها یکتا بوده و اطلاعات مختلفی از گوشی رو می توان از روی همین شناسه تشخیص داد. این شناسه یا (IMEI (International Mobile Equipment Identity را می توانید داخل گوشی خود در بخش تنظیمات و قسمت درباره گوشی ملاحظه نمایید. علاوه بر مسیر تنظیمات می توانید با شماره گیری کد *#۰۶# نیز شناسه گوشی خود را بیابید. شناسه گوشی هایی که از مبادی رسمی وارد کشور می شوند و در واقع قاچاق نیستند در سیستم گمرک ثبت می شود. در نتیجه هر گوشی ای که شروع به کار کند و شناسه اش در بانک اطلاعات گمرک ایران نباشد، در واقع یا قاچاق است، یا اینکه مسافری آن را با خود به ایران آورده است.


مرتبط: اپل های مجاز کدامند؟


به گفته آقای حسین فلاح، رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور ضمن اعلام آغاز طرح رجیستری موبایل از ۲۸ مهر تمام گوشی هایی که ثبت نشده باشند از کار خواهند افتاد! آقای فلاح این نکته را گفته اند که تمام گوشی هایی که در حال حاضر در دست مردم است و در حال استفاده از نظر سازمان مجاز هستندو مشمول این طرح نمی شوند و این طرح تنها برای گوشی هایی است که از ۲۸ مهر ماه به بعد در بازار وجود داشته باشند.


طرح رجیستری موبایل شامل حال گوشی های در دست مردم نمی شود!


گفته شده که همزمان با اجرای این طرح برای مدت کوتاهی به مردم گفته خواهد شد که گوشی خود را در طرح رجیستری ثبت نمایند و مهمتر اینکه این کار هیچگونه هزینه ای برای کاربران نخواهد داشت. باید منتظر بود که این کار باید به چه صورت انجام گیرد.

در حال حاضر طبق آمار منتشره از سوی دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت سهم بازار موبایل ایران برای شرکتهای سامسونگ، هواوی و اپل به ترتیب ۴۰، ۲۵ و ۱۵ درصد اعلام شده است. قرار است که طرح رجیستری موبایل با توجه به شرکت های موبایلی و توافقات به عمل آمده با وارد کنندگان پیش رود. این طرح در ابتدای کار برای تمام گوشی ها انجام نمی گیرد و کم کم و به صورت تدریجی تمام موبایل ها را شامل خواهد شد.

نکته جالب این است که اولین تلفن همراه در سال ۱۳۷۲ وارد ایران شد و اولین قاچاق گوشی از سال ۱۳۸۶ انجام گرفت. آیا این طرح جلوی قاچاق را خواهد گرفت؟ آیا نباید دنبال دلیل قاچاق بود؟ پدیده ای که بعد از ۱۴ سال از ورود اولین گوشی آغاز شد! حال باید منتظر ماند و دید که اجرای این طرح تا چه حد جلوی قاچاق گوشی را خواهد گرفت و تا چه حد بسترها مهیا هستند تا روند ثبت شناسه ها در گمرک سریع انجام گیرند!

منبع: تعمیر آیفون در محل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

با چند اقدام ساده مانع هک شدن وای فای خود شوید

با توجه به نیاز امروزه اکثر افراد، استفاده از اینترنت و دسترسی به آن یکی از مهمترین مسائل می باشد. یکی از راه های دسترسی به اینترنت وای فای خانگی است. این سیستم یک سیستم همه گیر شده به طوری که هنگام اتصال به وای فای، زمانی که وارد تنظیمات می شوید، با تعداد زیادی SSID یا همان نام های وای فای های اطرافتان مواجه می شوید. که وای فای شما نیز یکی از آنهاست. این در دسترس بودن خطر هک شدن وای فای شما را در پی دارد. در این پست چند راه ساده و عملی برای جلوگیری از هک شدن وای فای منزلتان آموزش خواهیم داد.

 

مرتبط: هک شدن در تلگرام

 

ابتدای کار

در ابتدای کار باید وارد تنظیمات مودم خود شوید. برای این کار در صورتی که نمی خواهید رمز وای فای را دهید می توانید از طریق شبکه وای فای و با موبایل، تبلت یا لپتاپتان این کار را انجام دهید. اما چنانچه می خواهید رمز وای فای را عوض کنید حتما نیاز به یک لپتاپ و یک کابل شبکه دارید تا از طریق کابل لپتاپ را به مودم متصل نمایید.

Image result for modem settings

تنظیمات مودم، دیجی دکی

خلاصه با توجه به اقدام مورد نظرتان به یکی از روش های بالا باید اول به مودم متصل شوید و بعد در دستگاه متصلتان یک مرورگر اینترنتی باز کنید. آدرس آی پی اکثر مودم ها ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۲۵۴ است. البته در برخی مودم ها هم آدرس آی پی و نام کاربری و رمز عبور آن نیز رویش نوشته شده. نام کاربری و رمز عبور اکثر مودم ها به صورت پیشفرض admin می باشد که توصیه اکید داریم اولین کاری که می کنید این است که این رمز را تغییر دهید!

بررسی مودم

وقتی به مودم وصل و وارد بخش مدیریت آن شدید می توانید دستگاه های متصل به مودم را در بخش Attached Devices یا Device List ببینید. در اینجا معمولا دستگاه های متصل با شماره آی پی یا مک آدرسشان نشان داده می شوند. اگر دیدید که تعداد دستگاه های متصل با واقعیت جور در نمی آیند، احتمالا یک مهمان ناخوانده در همسایگی شما دارد از اینترنتتان سواستفاده می کند! می توانید از طریق گزینه های delete، remove یا block دستگاه ناشناخته را بیرون بیندازید.

تنظیمات امنیتی

۱- برای نوع رمزگذاری خود از استاندارد رمزگذاری WPA2 تا خطر هک شدن وای فای شما کاهش یابد. معمولا حالت پیش فرض WEP می باشد که یک استاندارد نسبتا قدیمی است و به راحتی قابل هک شدن است.

۲- SSID یا همان وای فای خود را مخفی (hidden) کنید. وقتی این کار را بکنید، دیگر دستگاه های اطراف نمی توانند وای فای شما را پیدا کنند تا بخواهند مبادرت به هک کردنش نمایند. نامی هم انتخاب کنید که به راحتی توسط دیگران قابل حدس نباشد. البته کسانی که بلد هستند این گونه وای فای ها را هم پیدا می کنند، اما حرفه ای تر ها!

۳- WPS را خاموش نمایید. WPS یا WiFi Protected Setup یک پین کد یا عدد هشت رقمی است که هنگام اتصال دستگاه جدید به وای فای به کار می آید و دستگاه و مودم با رد و بدل کردن این پین کدها، بهم متصل می شوند. همین پین کدها می توانند دریچه ای برای نفوذ و هک شدن وای فای شما باشند.

۴- حتی الامکان از رمز عبورهای پیچیده تر استفاده نمایید. طولانی باشد و کرکترهای غیر حرفی هم در آن موجود باشند ($، %، & و …)

۵- مک آدرس ها را فیلتر نمایید. هر دستگاهی که بخواهد به اینترنت وصل شود یک آی پی و یک مک آدرس دارد. این مک آدرس منحصر به هر دستگاه است و به نوعی شناسه آن دستگاه در اینترنت است. معمولا این آدرس در بخش تنظیمات هر دستگاه در بخش اطلاعات مربوط به آن دستگاه یافت می شود. عبارتی ۱۲ کارکتری است که هر دو کارکتر با یک : از هم جدا می شوند. در بخش مدیریت مودم تعیین کنید که چه مک آدرس هایی می توانند به مودم شما متصل شوند. بنابراین هر مک آدرسی خارج از این لیست نمی تواند به مودم شما وصل شود و اگر بخواهید دستگاه مهمانتان را به مودم متصل کنید باید مک آدرس دستگاهش را وارد نمایید.

هک شدن وای فای

مک آدرس، دیجی دکی

امید است با رعایت این نکات وای فای خود را ایمن کنید. برای راحتی کار می توانید به ترتیب اولیتی که برایتان مطالب را آورده ایم شروع کنید. از مورد یک شروع کنید و اگر هک نشدید، لازم نیست که موارد بعدی را اجرا کنید و خود را به دردسر بیاندازید!

 

منبع: تعمیر آیفون در حضور خودتان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

حسگر اثر انگشت در گوشی ها چگونه کار می کند؟

همیشه ایمن بودن تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده ما از دسترسی سایرین به اطلاعات آن دغدغه ای بوده که شیوه های مختلفی برای این امر ارائه شده است. انواع رمزگذاری همیشه مورد استفاده بوده. دوربین جلوی موبایل و تشخیص چهره یک گام موثر در این زمینه بود اما به راحتی و با نشان دادن عکس صاحبت گوشی می شد این شیوه رمزگذاری را فریب داد! در گذشته ای نه چندان دور برا اولین بار که گوشی با حسگر اثر انگشت معرفی شد این امکان از امکانات بسیار کمیاب و جالب محسوب می شد. اما امروزه با همه گیر شدن این فناوری دیگر کمتر گوشی ای می توان یافت که حسگر اثر انگشت نداشته باشد. حالا دیگر با حسگر اثر انگشت به راحتی می توان رمزی یکتا را وارد کرد که دیگران به هیچ عنوان نخواهند توانست آن را هک کنند.

 

مرتبط: رمزگذاری بر روی تلگرام

 

اما آیا می دانید این حسگر در گوشی شما چگونه عمل می کند و از چه طریقی اثر انگشت شما را شناسایی می کند؟ در ادامه به جواب این سوال می پردازیم.

حسگر نوری

اولین مدل حسگر اثر انگشت، نوع نوری آن بود که با نوری مادون قرمز و بازتاب آن از انگشت می توانست اثر انگشت را شناسایی و ذخیره نماید. نورهایی به انگشت تابیده می شوند و با توجه به زوایای بازتاب اثر انگشت شناسایی می شود. این گونه است که هر شی خارجی اعم از آلودگی و چربی و خیسی روی انگشت می تواند این حسگر را به اشتباه انداخته و از شناسایی درست و صحیح جلوگیری نماید. البته نکته قابل توجه این است که این حسگر یکبار به ذخیره اثر انگشت می پردازد و دفعات بعد اثر انگشت را با نمونه ذخیره شده تطبیق می دهد. لازم نیست که صد در صد تطبیق بدست آید بلکه یک آستانه ای تعریف می کنند و هنگامی که آن میزان جواب داده شود، اثر انگشت به عنوان اثر انگشت صحیح شناسایی می شود.

حسگر اثر انگشت ، دیجی دکی

حسگر نوری اثر انگشت، دیجی دکی

حسگر خازنی

این حسگر از بحث مقدار ظرفیت خازنی با توجه به فاصله دو صفحه رسانا بهره می برد. صفحه حسگر یک صفحه خازن و انگشت شما صفحه دیگر است. تک تک برجستگی ها و فرورفتگی ها با توجه به اختلاف اندازه ای که دارند ظرفیتی متفاوت از خود نشان می دهند و این اعداد پردازش شده و در نهایت اثر انگشت شناسایی می شود.

حسگر اثر انگشت ، دیجی دکی

حسگر خازنی اثر انگشت، دیجی دکی

حسگر فراصوتی (Ultrasonic)

این حسگر همچون حسگر نوری عمل می کند اما با این تفاوت که به جای امواج نوری، امواج فراصوتی می فرستد. مزین بالای این حسگر نسبت به دو نوع قبلی این است که حتی با خیس بودن یا وجود آلودگی و چربی بر روی انگشت، اثر انگشت درستی شناسایی می شود و این عوامل خارجی تاثیری در شناسایی اثر انگشت نخواهد داشت!

حسگر اثر انگشت ، دیجی دکی

حسگر فراصوتی اثر انگشت، دیجی دکی

نکته دیگر اینکه شما می توانید چندین اثر انگشت برای گوشی خود تعریف کنید تا با هرکدام از آنها بتوانید قفل گوشی خود را باز کنید. البته که همیشه گزینه رمز عددی وجود خواهد داشت این مورد در حال حاضر حذف نخواهد شد. پارامتر یکتای دیگری که در بدن ما انسان ها وجود دارد در چشمان ما هست که در حال حاضر مشغول کار کردن روی حسگرهای مربوط به آن هستند.

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

بلاخره آیفون NFCدار می شود! البته بعد از به روز شدن در پاییز

صاحبان گوشی های اندرویدی به خصوص گوشی های سامسونگ حتما با قابلیت NFC در گوشی خود مواجه شده اند. ما نیز این قابلیت را در پستی جداگانه توضیح داده ایم. حال این بار نوبت به شرکت اپل رسیده تا آیفون NFCدار را به بازار معرفی کند.

مرتبط: NFC چیست؟

شرکت اپل به تازگی مطلبی را برای نویسندگانش منتشر کرده که آیفون ۷ و ۷ پلاس دارای خواننده NFC هستندکه بعد از به روز شدن به ios 11 این ویژگی در آنها قابل استفاده خواهد بود. البته در این گزارش در مورد آیفون NFCدار هیچ اثری از توانایی این گوشی ها برای نوشتن به تگ ها و همچنین امکان ارتباط ماشین به ماشین در آنها ذکر نشده.

آیفون NFCدار می شود

آیفون NFCدار می شود، دیجی دکی

قرار است که در آیفون NFCدار با استفاده از اپهایی که در آینده نوشته می شوند امکان مطالعه تگ های NFC و نمایش تمامی اطلاعات برای صاحب گوشی فراهم شود. اما سوالات زیادی در پس این خبر وجود دارد؟ آیا این امکان به ساعت اپل هم که امکان پرداخت دارد نیز اضافه می شود؟ آیا این امکان در آیفون جای Airdrop را می گیرد؟ و آیا دو گوشی آیفون که هر دو NFCدار هستند می توانند با در کنار یکدیگر قرار گرفتن (یا حتی آیفون با سایر گوشی ها) با هم اطلاعات رد و بدل کنند؟

مرتبط: Airdrop چیست؟

برای پاسخ به تمامی این سوالات باید حداقل تا پاییز امسال صبر کنیم تا به روز رسانی جدید آیفون همراه با پرچمداران امسال اپل رونمایی شوند.

منبع: تعمیر آیفون ، دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

آموزش نحوه بازگردانی مخاطبان پاک شده در گوشی های آیفون

این روزها با وجود موبایل ها و امکان ذخیره شماره در آنها کمتر کسی شماره ای را حفظ می کند و بیشتر به حافظه گوشی خود اتکا می کند تا حافظه خودش. همه چیز اینگونه خوب خواهد بود. هرگاه بخواهید با کسی تماس بگیرید به راحتی به شماره ذخیره شده اش مراجعه کرده و با او تماس می گیرید. اما مشکل زمانی است که مخاطب یا مخاطبانی از گوشی پاک شوند. بدون آنها مشکل بزرگی پیش می آید و نبودن آنها نه در ذهن و نه در گوشی سختی هایی را به دنبال خواهد داشت. اما دارندگان گوشی های آیفون به راحتی قادر به بازگردانی مخاطبان پاک شده خود خواهند بود. در این پست این کار را آموزش خواهیم داد.

 

مرتبط: خطرات ناشی از استفاده از اپل آیدی دیگران

 

روشی که در این پست آموزش داده خواهد شد، علاوه بر مخاطبان پاک شده برای بازیابی اطلاعات دیگری نظیر یادآوریها، نوت ها و … هرآنچه که در آیکلاد خود ذخیره کرده اید قابل استفاده است. تنها به یک رایانه، اپل آیدی و رمز خود و مقداری زمان نیاز دارید تا عملیات بازگردانی مخاطبان پاک شده به درستی و راحتی انجام شود.

وارد سایت iCloud.com شوید و با اپل آیدی خود وارد شوید. همانطور که بارها از طریق همین بلاگ دیجی دکی توصیه شده، لطفا خودتان یک اپل آیدی درست کنید و از اپل آیدی های موجود در بازار استفاده نکنید که هر امکانی وجود دارد بیفتد و حتی گوشی باارزش شما با تمام اطلاعات داخلش هک شده و دیگر قابل استفاده نباشد!

بازگردانی مخاطبان پاک شده ، دیجی دکی

بازگردانی مخاطبان پاک شده ، دیجی دکی

به بخش تنظیمات (Settings) بروید.

در پایین صفحه در بخش Advanced قسمت Restore Contacts را انتخاب کنید.

لیستی از آرشیوهای گذشته برایتان باز خواهد شد. آرشیوها براساس تاریخ آرشیو گیری تولید شده اند. با توجه به تارخ آرشیوها، آرشیوی را انتخاب کنید که مطمئن هستید مخاطب مورد نظرتان در آن زمان در گوشی شما بوده و عملیات آرشیوسازی با آن انجام شده. سپس آن را انتخاب و گزینه Restore را بزنید.

مجددا Restore را بزنید تا عملیات بازگردانی مخاطبان پاک شده انجام شود. بلافاصله یک ایمیل هم به ایمیلی که برای اپل آیدی خود ست کرده بودین فرستاده می شود.

نکته مهم و قابل توجه این است که آرشیو انتخابی شما جایگزین لیست مخاطبین فعلی شما می شود! بنابراین چنانچه در حدفاصل زمانی تاریخ آرشیو انتخابی و حال حاضر مخاطب یا محاطبینی به گوشی خود اضافه کرده باشین، آنها را از دست خواهید داد! اما نگران نباشید. قبل از آغاز عملیات بازگردانی یک آرشیو از مخاطبانتان تهیه می شود، بعد از استخراج شماره های از دست رفته در لیست قدیمی می توانید با انجام مراحل بالا مجددا لیست فعلی (به روز تر) را بازگردانی کنید.

 

آیا می دانید که چگونه می توان یک اپل آیدی با ایمیل دلخواه درست کرد؟

منبع: تعمیرات آیفون در هر مکان در هر زمان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

ios 11 و قابلیت های جدیدی که اپل در کنفرانس WWDC17 برایش معرفی کرده!

بارها و بارها از طریق همین بلاگ به روز رسانی های متفاوت و سریع اپل به شما معرفی شده اند. اما حالا با نزدیک شدن به رونمایی و به بازار آمدن پرچمداران امسال شرکت اپل، ios 11 نیز معرفی شده است و دلها را برای رسیدنش بی قرار کرده.

در این پست از برخی قابلیت های جدید ios 11 برای گوشی های آیفون خواهیم گفت.

در ios 11 عکس های لایو جذاب تری بگیرید. این بار عکس های لایو با سه گزینه Loop, Bounce و  Long Exposure ارائه خواهد شد. با لوپ می توانید عکس زنده خود را به صورت یک فیلم تکرار شونده دربیاورید. با بانس می توانید عکس لایو خود را عقب و جلو کنید و با لانگ اکسپوژر تغییرات راه دور، حرکت ستارگان، آبشار و … را ثبت نمایید.

ios 11-PictureFilters-DigiDoki

فیلترهای عکاسی ios11، دیجی دکی

در این نسخه فیلترهای رنگی زیادی به دوربین شما اضافه خواهد شد. ضمنا تکنولوژی جدید به شما این امکان را می دهد که عکس های با همان کیفیت گذشته و با نصف حجم داشته باشید!

ios 11-AppStore-DigiDoki

اپ استور، دیجی دکی

در نسخه ios 11 اپ استور دستخوش تغییرات بسیار زیادی خواهد شد و به کلی ساختار آن تغییر خواهد کرد.

در نوشتن پیغام های iMessage راحتتر با اپها لینک خواهید شد.

در اپل موزیک با داشتن پروفایل جداگانه، به راحتی آهنگ های جدید و محبوبتان را بین دوستانتان به اشتراک بگذارید و یکدیگر را مطلع سازید.

به کمک AirPlay2 به قدرت بیشتری سیستم صوتی منزل خود را تحت کنترل داشته باشید، آن هم از راه دور!

ios 11-ControlCenter-DigiDoki

مرکز کنترل آیفون، دیجی دکی

مرکز کنترل (همان فضایی که وقتی از پایین گوشی به سمت بالا انگشتتان را می کشید) جدید و قابل تغییر توسط خودتان خواهید داشت. و یک نکته خوب، اینکه می توانید اتصال به اینترنت خط را هم به آن اضافه کنید!

ios 11-DoNotDisturb-DigiDoki

حالت رانندگی در ios 11، دیجی دکی

هنگام رانندگی از مزاحمت گوشیتان راحت شوید. در ios 11 یک قابلیت بسیار خوب این است که هنگام رانندگی به یک مودی وارد می شوید که دیگر شما به واسطه تماس دیگران و پیامک آنها حواستان پرت نخواهد شد و رانندگیتان بسیار ایمن تر خواهد شد! دیگران هم متوجه خواهند شد که شما مشغول رانندگی هستی.

 

مرتبط: خطرات رانندگی هنگام کار با گوشی

 

نقشه داخلی بسیاری از فروشگاه ها و فرودگاه ها را نیز از این پس با ios 11 می توانید ببینید!

ios 11-OneHandTyping-DigiDoki

تایپ یک دستی، دیجی دکی

 

با انتخاب تایپ یک دستی، کیبورد شما به نحوی تغییر ظاهر می دهد که می توانید به راحتی با یک دست و با سرعت تایپ کنید. نکته مهم دیگر این است که در ios 11 کیبورد فارسی هم به صورت پیش فرض موجود خواهد بود و دیگری نیازی به استفاده از نرم افزارهای جانبی و یا کیبورد عربی نخواهید داشت. البته این امکان نه یخاطر ایرانیان فارسی زبان بلکه برای خاطر اهالی افغانستان که زبان آن ها نیز فارسی است اضافه شده است و همچنان اپل روی خوشی به ایران نشان نمی دهد!

ios 11-NewiPhone-DigiDoki

انتقال داده ها، دیجی دکی

هنگامی که یک گوشی آیفون جدید می گیرید، به راحتی با کنار هم گذاشتن گوشی قدیمی و جدید خود، تمام اطلاعات شخصی و تنظیماتتان به گوشی جدید منتقل خواهند شد و نیازی به وارد کردن دستی اطلاعات نخواهد بود!

ios 11 بر روی گوشی های آیفون ۵اس به بعد، آیپد های مینی ۲ به بعد و آیپاد نسل ۶ام قابل نصب خواهد بود.

منبع: تعمیر آیفون در محل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan