البان، تعمیرات موبایل ، تعمیرات لپ تاپ

لذت تعمیرات موبایل جلوی چشمانتان ، البان

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام با اقدامی بسیار ساده

اینستاگرام یکی از محبوب ترین فضاهای اجتماعی در دنیای مجازی این روزها به حساب می آید. افراد زیادی به طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن فعالیت می کنند. جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام مسئله مهمی است که باید به آن توجه زیادی داشت. شما در اینستاگرام مطالب خیلی مهمی دارید و بعضا دوست ندارید دست همه بیفتد. دوستانی دارید که فقط برای خودتان هستند. یک صفحه کاری دارید و تعداد زیادی فالوور که زحمت زیادی برایشان کشیده اید. تمامی اینها و هزاران دلیل دیگر برای پیشگیری از هک شدن در اینستاگرام مهم می شوند.

هک شدن در اینستاگرام به چه معنایی است؟

هک شدن در اینستاگرام به این معنا هست که فرد هکر، اطلاعات کاربری اعم از رمز ورود و … را بدست می آورد، از محلی دیگر به کاربری شما وارد می شود، رمز اینستاگرام را عوض می کند و از دسترسی شما به کاربری خودتان جلوگیری می کند. حال که شما را هک کرده به هر آنچه که اکانت شما دسترسی داشته، تمام پست هایتان، تمام فالوورهایتان و … دسترسی خواهد داشت.

 جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام ، دیجی دکی

با یک اقدام ساده می توان خیلی احتمال هک شدن در اینستاگرام را کاهش داد که این کار را به خصوص برای افرادی که صفحه بیزینس دارند و یا افراد مشهوری هستند توصیه داریم چرا که هک شدن آن ها به معنای از بین رفتن تمام تلاشی است که در راستای جذب کاربر کشیده اند. علاوه بر این ممکن است تا پیش از اینکه بتواند کاری کند، فرد هک کننده با اطلاعات و پست های او اقدام به باجگیری و کارهای زشت نماید.

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام

در ادامه مرحله به مرحله اقدامات لازم جهت جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام را برایتان شرح خواهیم داد. کاری که بسیار ساده هست، اما نتایج خیلی خوبی به دنبال دارد. در واقع کاری که می کنید همانند آنچه به عنوان رمز دوم یکبار مصرف برای کارت های بانکی عنوان شد هست!

  • در پروفایل خود وارد تنظیمات شده و گزینه Security را انتخاب کنید.
  • این بار Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.
  • دو راه به شما پیشنهاد داده می شود:
    • روش اول پیامک هست: یعنی هر بار که می خواهید در اینستا لاگین کنید، یک کد از شما خواسته می شود، کدی که با این گزینه به شماره شما پیامک می شود، وارد می کنید و وارد اکانت خود می شوید. مدت اعتبار این رمز محدود است.

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام ، دیجی دکی

    • روش دوم استفاده از اپ تایید هویت هست: اپی است شبیه به آنچه که در رابطه با رمز دوم یکبار مصرف گفتیم، که گوگل ارائه می دهد و به حساب کاربری شما لینک می شود. هر بار که می خواهید وارد شوید، باید آن را باز کنید و رمز نمایشی را وارد نمایید. خود اینستاگرام شما را برای دانلود این اپ هدایت خواهد کرد، اما لینک هایش برای اندروید و iOS نیز در اینجا وجود دارند.

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام ، دیجی دکی

  • با فعال کردن این گزینه دیگر بدون رمز یکبار مصرف کوتاه مدت نمی توانید وارد اینستاگرام شوید.

همانطور که می بینید با یک اقدام کوچک و ساده به راحتی می توانید از هک شدن در اینستاگرام پیشگیری کنید تا با خیالی راحت از آن استفاده نمایید.

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

تغییر شماره واتساپ بدون از دست دادن اطلاعات و سایر اتفاقاتی که می افتد

ممکن است تا به حال در تنظیمات واتساپ گزینه تغییر شماره واتساپ یا همان Change Number را دیده باشید. یا شاید هم این گزینه را ندیده اید ولی تصمیم گرفته اید بنا بر دلایلی فقط شماره اکانت واتساپی خودتان را تغییر دهید و می خواهید اطلاعات چتی تان باقی بمانند. در ابتدا به شما می گوییم که نحوه تغییر شماره واتساپ چگونه است و در انتها نیز اتفاقاتی که می افتد را خواهیم گفت.

روش های تغییر شماره واتساپ

شماره تلفن را به دو روش می توان در واتساپ تغییر داد. یکی با استفاده از تنظیمات درون خود اپ و دیگری به واسطه پاک کردن و نصب مجدد واتساپ. در مورد دومی، دیگر اصلا به فکر اطلاعات و گروه هایی که در آن عضو بوده اید نباشید چون همگی پاک خواهند شد!

تغییر شماره واتساپ از طریق تنظیمات اپ

برای تغییر شماره واتساپ از طریق خود اپ، در تنظیمات اپ وارد بخش اکانت (Account) شوید. گزینه ای وجود دارد برای تغییر شماره یا همان Change Number. با استفاده از این گزینه می توانید شماره اکانت واتساپی خودتان را روی گوشی تغییر دهید.

تغییر شماره واتساپ ، DigiDoki تغییر شماره واتساپ ، دیجی دکی تغییر شماره واتساپ ، دیجی دکی

شماره قدیمی و سپس شماره جدید خود را وارد می کنید و گزینه ای را باید انتخاب کنید که چه کسانی متوجه این تغییر شماره شما بشوند.

تغییر شماره واتساپ ، دیجی دکی تغییر شماره واتساپ ، DigiDoki

وقتی از طریق خود اپ اقدام می کنید، اطلاعات شما حفظ می شوند:

  • چت های انفرادی شما باقی می مانند و تغییری در آنها ایجاد نخواهد شد.
  • گروه هایی که عضو بوده اید باقی می مانند و فقط در گروه به صورت بی صدا اعلانی می گوید که شما شماره تان را عوض کرده اید. چون در واتساپ همه می توانند شماره شما را ببینند، بنابراین با تغییر شماره و همین اعلان سایر افراد گروه به شماره جدید شما دسترسی خواهند داشت، حتی کسانی را که بلاک کرده اید نیز متوجه این موضوع خواهند شد!

تغییر شماره واتساپ ، DigiDoki

  • تنظیمات خاصی که برای خودتان در واتساپ ایجاد کرده بودید، با این روش تغییر شماره بدون تغییر باقی خواهند ماند.
  • اگر شخصی از تغییر شماره واتساپ شما بی اطلاع باشد و به شماره قبلی تان پیغام دهد (از روی چت سابق)، شما هیچ چیزی دریافت نخواهید کرد و برای طرف مقابل نیز فقط تیک اول (یعنی تیک ارسال) دیده خواهد شد!

تغییر شماره واتساپ به واسطه نصب مجدد آن

این کار نیز به دو روش انجام می گیرد. اگر شما بدون پاک کردن اکانت، واتساپ را از روی گوشی پاک (Uninstall) کنید، اطلاعات شما از جمله، عکس پروفایل، گروه ها و تنظیمات حریم خصوصی شما به مدت ۴۵ روز در سرورهای واتساپ باقی خواهند ماند.

بعد از پاک کردن واتساپ از روی گوشی تان، همچنان افراد کاربری شما را می بینند و می توانند به شما پیغام بدهند، البته که بهش ما نخواهد رسید. همچنین با توجه به تنظیمات خودتان در رابطه با آخرین زمان آنلاین بودن، آن را هم می توانند ببینند. اگر قبل از اتمام ۴۵ روز مجدد با همان شماره واتساپ خود را راه اندازی کنید، پیغام های ارسالی به دست شما خواهند رسید!

تغییر شماره واتساپ ، دیجی دکی

اما اگر قبل از پاک کردن واتساپ، اکانت خود را پاک کرده باشید، دیگر هیچ چیزی نه روی گوشی و نه روی سرورهای واتساپ باقی نخواهد ماند! در این حالت اگر شما ادمین گروهی بوده باشید، آن گروه پاک نخواهد شد، فقط ادمین آن عوض شده و شما از گروه بیرون خواهید شد!

تغییر شماره واتساپ ، دیجی دکی

وقتی در این حالت شماره جدید استفاده می کنید:

  • اگر قبلا اقدام به پشتیبان گیری از چت های واتساپ کرده باشید، گزینه بازگردانی آنها را خواهید داشت.
  • برای گروه ها دیگر در آنها عضو نخواهید بود و باید از ادمین بخواهید که شما را با شماره جدید عضو کند.
  • برای اعلام به دیگران هم تنها در صورتی که این شماره جدید را داشته باشند می توانید از قابلیت Broadcast List استفاده کنید.

تغییر شماره واتساپ روی گوشی جدید

اگر هم شماره و هم گوشی شما تغییر می کنند و می خواهید چت ها به گوشی و شماره جدید انتقال یابند، این دستورالعمل برایتان مفید خواهد بود.

  • روی گوشی قدیمی تغییر شماره دهید تا همه چیز به شماره جدید منتقل شوند.
  • از واتساپ پشتیبان گیری نمایید.
  • واتساپ را از گوشی قدیمی پاک و روی گوشی جدید با شماره جدید نصب نمایید.
  • از امکان بازیابی پشتیبان استفاده نمایید.

شیوه دوم عکس بالا هست:

  • روی گوشی قدیمی با شماره قدیمی پشتیبان گیری نمایید
  • واتساپ را از گوشی قدیمی پاک و روی گوشی جدید با همان شماره قدیمی نصب نمایید.
  • از امکان بازیابی پشتیبان استفاده نمایید.
  • حالا روی گوشی جدید تغییر شماره دهید!

دقت داشته باشید که این روش برای زمانی مناسب هست که هر دو گوشی در یک پلتفرم (اندروید یا iOS) باشند. و در صورتی که پلتفرم ها متفاوت باشند، فقط گروه ها و تنظیمات منتقل خواهند شد و متاسفانه چت ها خیر.

مطلب مرتبط: ایجاد saved messages تلگرام در واتساپ

 

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

انتقال مالکیت گروه و کانال تلگرامی در به روز رسانی ۵.۸

باز هم به روز رسانی دیگری از تلگرام با کلی ویژگی های جدید و جالب به همراه انتقال مالکیت گروه و کانال که در ادامه به تمامی آنها می پردازیم. شاید به غیر از بحث انتقال مالکیت، اضافه کردن افراد و اضافه شدن به گروه ها براساس موقعیت مکانی هم امکان جالب دیگری باشد که در تلگرام ۵.۸ اضافه شده است.

اضافه کردن مخاطب جدید

وقتی از یک فرد جدید پیغامی دریافت می کنید، در بالای چت دو گزینه برایتان ایجاد می شود. یکی اضافه کردن مخاطب و دیگری بلاک کردن مخاطب. با انتخاب اضافه کردن مخاطب، این مخاطب به لیست مخاطبان شما اضافه خواهد شد و در مورد اینکه شماره اش را بتوانید ببینید یا خیر بستگی به تنظیمات طرف مقابل برای دیده شدن شماره تلفن در تلگرام دارد. اگر هم که او را نمی شناسید به راحتی می توانید با انتخاب گزینه Block User او را در تلگرام بلاک کنید تا دیگر مزاحمتی هم برایتان نتواند ایجاد کند.

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

جابجایی مخاطب براساس موقعیت مکانی

آیا برای شما هم پیش آمده که در یک موقعیت هایی بخواهید سریع اطلاعات تلگرامی شخصی را از او بگیرید و مجبور باشید که شماره اش را وارد کرده و نامش را وارد کنید و … که بعضا آزار دهنده و زمان بر هم می شود. حالا در به روز رسانی جدید بدون هیچ زحمتی، به راحتی به بخش مخاطبان تلگرامتان بروید و گزینه Add People Nearby را انتخاب کنید.

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

شما لیستی از افراد با تلگرام به روز خواهید دید که در نزدیکی شما هستند. فرد مورد نظرتان را انتخاب کنید و تمام، او را در مخاطبان خود خواهید داشت. اگر اجازه دیدن شماره تلفنش را هم داده باشد، بعد از اضافه شدن می توانید شماره تلفنش را هم ببینید! وگرنه می توانید بعدا از طریق چت شماره اش را بگیرید 🙂

چت های موقعیتی

گروهی تشکیل داده اید برای یک مراسم خاص و می خواهید افراد یک منطقه خاص یا ساختمانی از آن رویداد با خبر شوند. گروهی تشکیل دهید از نوع Local Group و به این ترتیب، افرادی که در منطقه نزدیک به شما هستند، هنگام اضافه کردن مخاطبان بر اساس موقعیت مکانی، گروه شما را هم به عنوان یک گزینه خواهند دید. در واقع به نوعی تبلیغات انتخابی برای مخاطب به حساب می آید و شما نمی توانید گروه و رویداد خودتان را تبلیغ کنید!

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

انتقال مالکیت گروه و کانال به فردی دیگر

یکی از مشکلاتی که قبلا وجود داشت این بود که وقتی شخصی بخواهد تغییر شغل بدهد و دیگر از گرداندن کانال یا گروهی انصراف بدهد به دلیل اینکه سازنده گروه و کانال او بوده نمی توانست تمام اختیارات را به فرد ادمین بعدی انتقال دهد. با امکان انتقال مالکیت گروه و کانال که در تلگرام ۵.۸ ارائه شده است، در واقع پدید آورنده تمام اختیاراتش را به ادمین بعدی منتقل می کند و دیگر خودش اختیاراتش محدود خواهد شد.

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

انتقال مالکیت گروه و کانال برای افرادی که می خواهند امتیاز کانال یا گروه خود را بفروشند بسیار کارآمد خواهد بود.

تنظیمات اعلان پیشرفته

استثنائات اعلان در به روز رسانی جدید حسابی پیشرفته شده است. روشن بودن یا نبودن که قبلا هم بود اما می توانید اعلان چتی را روشن بگذارید ولی پیش نمایشش را حذف کنید!

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

چند به روز رسانی مخصوص کاربران آیفون

  • اضافه شدن میانبر برای چت تلگرامی از طریق Siri shortcuts

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

  • هنگام انتخاب پوسته برای تلگرام در لحظه و قبل از اعمال می توانید آن را تست کنید.

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

  • با توجه به حذف تلگرام ایکس برای کاربران آیفونی، برای آنها که از آیکون تلگرام ایکس خوششان می آمد امکان تغییر دادن آیکون اپ تلگرام نیز مهیا شده است.

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

کلام آخر

این بود مختصری از امکانات جدید در نسخه به روز تلگرام ۵.۸. می توان گفت انتقال مالکیت گروه و کانال و همچنین اضافه کردن مخاطبین بر اساس موقعیت مکانی امکانات برجسته این نسخه به حساب می آیند. حتما تلگرام خودتان را به روز کنید و این کار را فقط و فقط از مبانی رسمی نرم افزاری یعنی گوگل و اپ استور انجام دهید.

منبع: تعمیرات گوشی در محل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

گوشی در برنج هنگام خیس شدنش اصلا کافی نیست!

اگر گوشی شما در آب بیفتد چکار می کنید؟ همانطور که قبلا هم آموزش داده ایم یک سری اقدامات باید بعد از خیس شدن گوشی انجام داد. گذاشتن گوشی در برنج هم یکی از این موارد هست. اما نکته مهمی که خیلی ها به آن توجه نمی کنند این هست که این کارها فقط مقدمه هستند و باز هم گوشی شما نیاز به توجه خواهد داشت.

گوشی در برنج ، دیجی دکی

کدام گوشی ها نیاز به توجه دارند

هنگام خریداری گوشی در مشخصات آنها بخشی وجود دارد که در رابطه با میزان ضد آب و ضد گرد و خاک بودن گوشی گفته می شود. این بخش به صورت دو حرف IP و یک عدد دو رقمی بیان می شود. هر کدام از این کاراکترها معنای خودش را دارند. انواع استانداردهای گوشی ضد آب را قبلا بیان کرده ایم و از تکرار آن در این پست پرهیز می کنیم.

androidpit-smartphone-on-fire-digidoki

اگر میزان آب خوردگی گوشی شما کمتر از حد تحمل ضد آبی آن بود نباید نگران باشید. اما اگر بیشتر بود حتما اقدام کنید و به گوشی خود رسیدگی کنید.

مروری بر اقدامات مورد نیاز بعد از خیس شدن گوشی

برای راحتی کار، به جای مراجعه به پست مربوط به خیس شدن گوشی، برایتان اینجا به صورت خلاصه می گوییم که چه اقداماتی لازم هست بعد از خیس شدن گوشی انجام دهید:

  • اولین اقدام خاموش کردن گوشی است.
  • اگر امکانش وجود دارد بلافاصله باتری گوشی را خارج نمایید.
  • بخش های بیرونی گوشی را تا جای ممکن خشک کنید.

گوشی در برنج ، دیجی دکی

  • بدنه گوشی را به مدت ۲۴ ساعت در برنج خشک (مثلا برنجی که مربوط به برداشت پارسال بوده) قرار دهید. (هنگام قرار گرفتن گوشی در برنج تا حد زیادی رطوبت داخل گوشی جذب برنج می شود، اما حتما از آلودگی گوشی اطلاع دارید، سعی کنید مقداری برنج در ظرفی بریزید که بعد بتوانید آن را دور بریزید)

گوشی در برنج ، دیجی دکی

  • اگر برنج در دسترس نبود، از حرارت خیلی ملایم استفاده کنید. در این مورد اگر باتری درون گوشی قرار دارد خیلی احتیاط کنید تا گوشی از حدی داغتر نشود وگرنه خطر انفجار گوشی وجود دارد.

این اقدامات ذکر شده برای پیشگیری از بدتر شدن اوضاع هستند و همچنان اقدامات دیگری مورد نیاز هست.

گوشی در برنج پایان کار نیست، برنج غذا هست نه تعمیرکار گوشی!

آب فقط گوشی شما را خیس نمی کند که خشک کردنش کافی باشد. باید بدانید که آب چه بلایی سر گوشی شما می آورد. وقتی گوشی شما در آب می افتد و خیس می شود، با توجه به غلظت ناخالصی های آب و همچنین آلودگی های موجود رو و داخل گوشی، ممکن است رسوباتی در مدار و بُرد گوشی ایجاد شوند. باید این رسوبات را از بین برد وگرنه به مرور زمان یا به صورت آنی می توانند باعث آسیب دیدن گوشی و یا بخشی از مدار داخلی گوشی شود. بنابراین گمان نکنید که گذاشتن گوشی در برنج پایان کار هست و دیگر گوشی شما باید مانند روز اول کار کند.

گوشی در برنج ، دیجی دکی

تمام اقدامات ذکر شده خوب هستند، اما کافی نیستند. گاهی ممکن هست حتی بعد از این اقدامات هم گوشی شما دیگر روشن نشود. ممکن هم هست که روشن شود اما شما از درون آن بی اطلاع هستید و همین بی اطلاعی باعث از کار افتادن همیشگی گوشی شما شود.

دیجی دُکی، اقدام نهایی بعد از خیس شدن گوشی

حتما گوشی را بعد از خیس شدن و انجام اقدامات ذکر شده به یک تعمیرکار مجرب و حرفه ای نشان دهید. چه گوشی روشن شود و چه خاموش بماند. ممکن است انجام ندادن یک کار ساده امروز باعث خرابی درست نشدنی در روزهای بعد شود.

تعمیرات موبایل دیجی دکی

اگر تعمیرکار خوب نمی شناسید، یا وقت ندارید دنبال این گونه کارها بروید، جای درستی آمده اید. همین الان وارد سایت دیجی دکی شوید و یک درخواست ثبت نمایید. کارشناسان دیجی دُکی با شما تماس گرفته و بعد از ارائه مشاوره رایگان، در صورت رضایت شما در محلی که می خواهید حاضر شده و گوشی شما را سرویس خواهند کرد. به این ترتیب هم گوشی خود را سالم کرده اید و هم نیازی به انجام کارهای اضافه و وقت گذاشتن نداشته اید.


منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

دیپ فیک چیست؟ واقعی تر از آن است که فکر کنید تقلبی صورت گرفته باشد!

شنیدن کی بُوَد مانند دیدن؟! در گذشته تصاویر فتوشاپی تا حدودی می توانست آبروی یک شخص را ببرد و حالا نوبت به فیلم های به اصطلاح فتوشاپی رسیده است! دیپ فیک به نوعی جدیدترین تکنولوژی در جهت ایجاد فیلم ها و تصاویر تقلبی است که تشخیص تقلبی بودن آنها در ابتدا می تواند بسیار سخت باشد!

دیپ فیک چیست؟

هر ویدیو یا صوتی که تقلبی بوده و با اصل ماجرا تفاوت چندانی نداشته باشد دیپ فیک (deepfake) نام دارد و معنای لغوی آن تقلبی عمیق است! تقریبا دو سال پیش در سال ۲۰۱۷ نرم افزارهایی ارائه شدند که این امکان را به کاربران می داد تا صورت ها را در فیلم جابجا کنند و یا عکسی را به عنوان صورت روی یک بدن قرار دهند. در آن سال ها این کار بسیار واضح بود و کمتر کسی ممکن بود که فریب آن را بخورد.

Deepfake DigiDoki

اما حالا هوش مصنوعی و پردازش تصویر قدم را فراتر گذاشته و شما می توانید با استفاده عکس فرد یا حتی یک فیلم از او، کلا صحبت هایش را تغییر دهید و یا او را در وضعیتی قرار دهید که اصلا تا به حال نبوده است. تغییر دادن سخنرانی افراد مشهور و سیاسی و یا حتی دادن بیانیه یا حمایت تبلیغاتی این افراد فیلم هایی است که از افرادی همچون اوباما، ترامپ، کیم کاردیشان، زاکربرگ و … منتشر شده و در ابتدا در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام سر و صدای زیادی بلند کرد.

Deepfake DigiDoki

بعد از مقاصد سیاسی و تبلیغاتی، مورد بسیار بد بعدی، مسائل هویتی و آبرویی افراد هست. متاسفانه فیلم هایی که برای افراد مشهور ساخته می شوند و صورت آنها روی بدن های برهنه قرار می گیرند و باعث آبروریزی زیادی برای صاحب صورت می شوند!

مطلب مرتبط: تغییر چهره با توجه به اسمایلی ها با فیس اپ

دیپ فیک چگونه ایجاد می شود؟

دیدن بسیار عمیق تر از خواندن و نوشتن در ذهن و جان انسان ها می نشیند. دیدن مسائل آنها را برایتان قابل درک تر و پذیرش آنها را بیشتر می سازد. تکنولوژی خوابیده پشت دیپ فیک نیز از همین موضوع بهره می برد!

دیپ فیک ، دیجی دُکی

دو سیستم Machine Learning وجود دارند. یکی شروع به تولید تصاویر تقلبی می کند و دیگری آن را پردازش می کند. سیستم دوم نقش تشخیص میزان نزدیکی تصویر تقلبی به تصویر اصل را دارد. زمانی که او نتواند تقلبی بودن را تشخیص دهد، زمانی است که یک ویدیوی دیپ فیک ایجاد شده است و احتمالا یک کاربر انسانی هم نتواند آن را به راحتی تشخیص دهد!

نحوه تشخیص دیپ فیک

اگر تصویر ایجاد شده به صورت غیرحرفه ای باشد، به راحتی می توانید تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.

یک مرحله بالاتر نیاز به دقت در سایه ها و چشمان گوینده دارد. معمولا در دیپ فیک، کمی کارهای معمولی متفاوت می شوند. مثلا پلک زدن افراد که ممکن است بسیار طولانی شوند، اصلا رخ ندهد، خیلی سریع شود و یا یک نظرم عجیبی پیدا کند!

Deepfake DigiDoki

گرچه این موضوع شبیه به بازی به نظر می آید، اما این سیستم Machine Learning روز به روز  هوشمندتر می شود و اگر نتوان تصاویر تقلبی را از واقعی تمیز داد، پایان کار سیستم های خبری و اطلاع رسانی خواهد بود. دیگر به هیچی نمی توان اعتماد کرد و معلوم نیست چه بلایی سر پایگاه های خبری خواهد آمد.

دیپ فیک ، دیجی دُکی

چاره چیست؟

شاید نتوان جلوی این گونه مسائل و دیپ فیک را گرفت، اما می توانیم خودمان را اصلاح کنیم. هر فیلمی را باور و بازنشر نکنیم. به عقلمان بیشتر از چشمانمان اعتماد کنیم. درحال حاضر این سیستم در قالب نرم افزار و بعضا به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دارد و ممکن است فیلمی از خود شما هم ساخته شود. پس نسازیم و به دیگران هم اطلاع رسانی کنیم تا با افزایش آگاهی دیگران مشکلی برای خودمان هم پیش نیاید.

مطلب مرتبط: ممنوع التصویرهای فضای مجازی

 منبع: DigiDoki، تعمیرات موبایل در محل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

تغییر رمز اینستاگرام به راحتی و در چند قدم ساده

بنا بر درخواست کاربران دیجی دُکی پستی برای روش تغییر رمز اینستاگرام ایجاد کردیم تا در این زمینه نیز مشکلات عزیزان برطرف شود.

دلیل نیاز به تغییر رمز اینستاگرام چیست؟

امنیت و فضای خصوصی مسئله ای است که این روزها به دلیل استفاده زیاد گوشی های موبایل و نوع استفاده از آنها ممکن است به خطر بیفتند. بعضا افراد نگران از هک شدن می شوند و شک می کنند. گاهی هم پیش می آید که شخص از یک گوشی به گوشی دیگر می رود اما چون مدت ها از آخرین وارد شدنش به اینستاگرام می گذرد رمز آن را فراموش کرده است و نمی تواند در گوشی جدید وارد اینستاگرام شود. در این پست به تغییر رمز اینستاگرام می پردازیم و در پستی دیگر در رابطه با فراموشی رمز اینستاگرام خواهیم گفت.

روال تغییر رمز اینستاگرام

برای تغییر رمز بایستی که در کاربری خود وارد شده باشید (همین که اینستا را باز می کنید و همه چی اوکی هست یعنی در کاربری وارد شده اید)

  • وارد پروفایل خود شده و روی علامت تنظیمات بزنید (عکس چرخ دنده یا عبارت Settings)

تغییر رمز اینستاگرام ، دیجی دکی

  • در تنظیمات گزینه امنیت یا Security را انتخاب کنید.
  • در این بخش چند اقدام می توانید انجام دهید که بنابر موضوع پست در رابطه با رمز خواهیم گفت.
  • گزینه رمز یا Password را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید باید رمز فعلی خود را وارد نمایید و در دو مورد بعدی رمز جدید را وارد نمایید.

تغییر رمز اینستاگرام ، دیجی دکی

  • به این ترتیب رمز اینستاگرام شما تغییر خواهد کرد.

اما چنانچه به گوشی خود دسترسی نداشتید و به هر دلیلی مثلا سرقت گوشی نیاز به تغییر رمز اینستاگرام داشتید، این کار را می توانید از طریقاینستاگرم وب انجام دهید. روال کار دقیقا همان هست که در موبایل اجرا کردید.

یادآوری 

همانطور که پیش از این نیز برایتان شرح دادیم، مراقب باشیم که چه مواردی را در اینستاگرام منتشر می کنیم، مراقب باشیم ممنوع التصویرهای مهم را منتشر نکنیم و امنیت خود و خانواده را به خطر نیندازیم، برای اینستاگرام زندگی نکنیم، مراقب خوبی هاتون باشید 🙂

منبع: دیجی دکی، تعمیرات موبایل در محل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

عمر گوشی خود را با چند اقدام ساده افزایش دهید

تقریبا ماهی نیست که یک گوشی جدید به بازار معرفی نشود. گوشی هایی با کلی امکانات جالب و جذاب اما بعضا با قیمت هایی بسیار زیاد. شاید در شرایط فعلی حفظ گوشی فعلی خود و افزایش عمر گوشی اقدامی مورد توجه برای بسیاری از کاربران باشد که در ادامه اقداماتی در این زمینه برایتان خواهیم گفت.

استفاده از محافظ های خوب

همیشه گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان هست. گوشی شما وسیله ای است که تقریبا در هر شرایطی از آن استفاده می کنید. استفاده زیاد از وسیله ای آن را در معرض انواع خطرات نیز قرار می دهد. بنابراین محافظت از آن می تواند بر عمر گوشی بیفزاید. توصیه داریم در زمینه استفاده از گلس و قاب دقت داشته باشید.

عمر مفید گوشی ، دیجی دکی

گلس هر چه بیشتر روی صفحه را بپوشاند بهتر هست. اگر ترک برداشت یا بخشی از آن از بین رفت سعی کنید زودتر آن را عوض کنید. قیمت گلس ها هم در بازار از ۵ هزار تومان شروع می شود به بالا. خیلی قیمت مهم نیست، مهم این هست که گلس خیلی خوب روی گوشی شما بنشیند و مخصوص گوشی شما باشد و طوری نباشد که جلوی سنسور نوری و دوربین سلفی آن را بگیرد.

عمر گوشی ، دیجی دکی

در انتخاب قاب و پوشش هم دقت خاصی نیاز نیست، بازار قاب به قدری بزرگ هست که هر سلیقه ای را پوشش می دهد. همانطور که قبلا هم گفته ایم، نگران قرار دادن کارت بانکی کنار گوشی تان در بعضی قاب ها هم نباشید.

فقط به نکات مهم ارتباط داغ شدن گوشی هنگام شارژ به خاطر قاب آن توجه داشته باشید.

به روز رسانی گوشی

حتما سعی کنید آخرین به روز رسانی های ارائه شده توسط شرکت تولید کننده را نصب کنید. این کار عمر گوشی را افزایش داده و شما می توانید از بسیاری از ویژگی های جدید آن نیز بهره ببرید و از گوشی تان بهتر استفاده کنید. گوشی های آیفون از این حیث از اندروید بهتر هستند چرا که به روز رسانی ها به صورت عمومی تقریبا برای اکثر گوشی هایش ارائه می شود در حالیکه در گوشی های اندروید در بهترین حالت تا دو سال یا نهایتا ۳ سال می توانید به روز رسانی اندرویدی دریافت کنید و پس از آن به روز رسانی ها امنیتی می شوند که توصیه داریم آنها را هم نصب کنید.

آپدیت اندروید دیجی دکی به روز رسانی iOS 11

البته برای کاربران اندرویدی روش های دیگری همچون استفاده از Costum ROM برای به روز رسانی های خارج از چارچوب شرکت وجود دارد، اما در این مورد باید بسیار دقت کرد، چرا که می تواند به قیمت از دست دادن گوشی تمام شود!

پر نماندن حافظه گوشی

هارد یا حافظه گوشی یک چیپ هست که عمر معلومی دارد. در حالت عادی حافظه گوشی نمی سوزد. اما حافظه ای که همواره پر باشد یا برای استفاده های خاصی نظیر هک کردن زیاد استفاده شود، در ریسک سوختن زود هنگام هست.

حافظه آیفون دیجی دکی

انواع روش ها برای خالی نگه داشتن حافظه در گوشی های اندروید و همچنین خالی کردن حافظه گوشی آیفون برایتان شرح داده ایم. اما اگر باز هم با این موضوع مشکل دارید از دیجی دُکی کمک بگیرید.

تعویض باتری گوشی

هر چقدر هم که خوب از گوشی استفاده کنید و تمام موارد برای طولانی کردن عمر باتری را به کار ببرید، باز هم عمر باتری گوشی محدود بوده و بلاخره از عملکرد روزهای اولیه اش فاصله خواهد گرفت. اگر حس می کنید شارژ باتری گوشی ناگهانی خالی می شود، زیاد نمی ماند یا باطری گوشی باد کرده و به صفحه نمایش و بخش های دیگر گوشی فشار وارد می کند، بدانید که بهترین کار تعویض باتری گوشی است.

عمر مفید گوشی ، دیجی دکی

در گوشی های آیفون به صاحب گوشی زمان تعویض باتری به نوعی گفته می شود. در گوشی های اندروید هم نشانه های زیادی برای زمان تعویض باتری وجود دارد. اگر خودتان می توانید باتری گوشی را عوض کنید، حتما این کار را انجام دهید، اما اگر این امکان برایتان مهیا نیست، ناراحت نشوید، دیجی دُکی به شما کمک خواهد کرد.

تعویض صفحه نمایش آسیب دیده

ممکن است گوشی شما حتی در حالتی که صفحه نمایشش شکسته است مثل قبل کار کند و شما متوجه مسئله ای هم نشوید. اما اگر به دنبال افزایش عمر گوشی خود هستید، توصیه داریم حتما در صورت آسیب دیدگی نسبت به تعویض صفحه نمایش گوشی اقدام نمایید. تا قبل از آن هم از اقدامات پیش از تعویض غافل نشوید.

تعویض صفحه نمایش دیجی دکی

شما هم می توانید خودتان یک تعویض کار صحفه نمایش باشید. برای این کار می توانید از آموزش های تعمیراتی موبایل دُکی در آموزشگاه تعمیرات گوشی بهره ببرید. اگر هم وقت و حوصله این کار را ندارید، اصلا ناراحت نباشید، باز هم دیجی دُکی در خدمت شما در محل و زمانی که می خواهید خواهد بود.

دیجی دکی چیست؟ یا بهتر بگوییم، کیست؟

در بندهای قبلی در بخش هایی از دیجی دُکی نام بردیم. دیجی دُکی را می توان فرشته نجات گوشی ها نامید. شما برای تعمیر گوشی خود تنها به اندازه یک ثبت درخواست در سامانه دیجی دُکی فاصله دارید. بعد از آن دیگر همه کارها در ابتدا تلفنی و سپس در محل انجام خواهند شد!

تعمیرات موبایل در منزل ، دیجی دکی

بله، گوشی شما مقابل چشمانتان توسط ماهرترین تعمیرکاران تحت نظارت مستقیم دیجی دُکی تعمیر شده و یک ماه مهلت گارانتی نیز خواهید داشت!


منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

پرده سبز را با آیفون به تصاویر و فیلم های گوشی تان بیاورید

حتما در تلویزیون در رابطه با کارهایی که فیلم سازان می کنند و با استفاده از یک پرده سبز کلی موقعیت های خاص و عجیب خلق می کنند آشنا شده اید. در این پست می خواهیم همین قابلت را با کمک آیفون به شما آموزش بدهیم!

نحوه عملکرد پرده سبز چگونه است؟

با فیلمبرداری در مقابل یک پشت زمینه یک رنگ، بعدا می توان این رنگ خاص را شفاف (ناپدید) کرده و با یک تصویر دیگر جایگزین کرد. کاری که در گذشته در حالت عمومی برای گزارش های آب و هوایی استفاده می شد و حالا از آن در ساخت فیلم های مختلف و خلق لوکیشن های عجیب استفاده می شود.

پرده سبز ، دیجی دکی

علت استفاده از رنگ سبز در پرده سبز این هست که این رنگ خاص کمتر در بقیه اشیا دیده می شود و با نور پردازی های مناسب نیز کاری می کنند تا رنگش یک دست و ثابت بماند، بنابراین از بین بردن آن یا به اصطلاح transparent کردن آن کاری بسیار ساده می شود. بعضا به جای پرده سبز از پرده آبی استفاده می شود.

مطلب مرتبط: تعمیرات تخصصی آیفون

نحوه استفاده از پرده سبز در گوشی آیفون

یک نرم افزار پخش و ویرایش فیلم در گوشی های آیفون به صورت پیش فرض وجود دارد به نام iMovie که بعضا به دلیل استفاده نشدن، افراد برای خالی کردن حافظه گوشی آیفون خود آن را پاک می کنند. اگر شما هم آن را پاک کرده اید اصلا نگران نباشید، به راحتی می توانید لینک دانلود iMovie را از اپ استور پیدا کنید.

  • اپ iMovie را در صورت نداشتن دانلود و نصب نمایید.
  • اپ را باز کرده و علامت + را بزنید تا به اصطلاح خود اپ یک پروژه جدید ایجاد نمایید.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • گزینه Movie را انتخاب کنید تا یک فیلم بسازید.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • فیلمی که به عنوان پس زمینه می خواهید استفاده کنید را انتخاب کرده و سپس علامت تیک را بزنید.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • گزینه Create Movie را انتخاب کنید.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • برای انتخاب فیلم اصلی خود مجدد روی + بزنید. اگر این فیلمتان پس زمینه رنگ-ثابتی داشته باشد خیلی کار در ادامه آسان تر خواهد شد.

پرده سبز ، دیجی دکی پرده سبز ، دیجی دکی

  • هنگامی که فیلم اصلی را انتخاب می کنید، چند گزینه برایتان ظاهر می شود، برای هدفی که داریم گزینه پرده سبز یا Green/Blue Screen را انتخاب کنید.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • رنگی را که می خواهید شفاف و ناپدید کنید انتخاب نمایید (اینجا همانجایی است که اگر پس زمینه فیلم شما یک رنگ ثابت و خاص داشته باشد، کارتان حسابی راحت می شود)

پرده سبز ، دیجی دکی

  • جای فیلم اصلی را روی فیلم پس زمینه می توانید با کشیدن به چپ و راست تنظیم کنید.

نحوه ویرایش فیلم پرده سبز ایجاد شده

با اقدامات فوق یک فیلم به اصطلاح صحنه رو صحنه خام ساخته اید، با اقدامات زیر می توانید آن را طبیعی تر و بهتر نمایید:

  • روی فیلمتان گزینه blue/green screen را زده و سپس تنظیمات، تغییرات اعمالی را می توانید در جا ملاحظه کنید.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • با گزینه کراب (مربع با دایره روی گوشه هایش) می توانید یک شی را از فیلم اصلی بریده و بقیه چیزهایش را دور بریزید. چهارنقطه آزادی عمل خواهید داشت.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • هر مورد دیگری که بخواهید می توانید اضافه کرده و از فیلمتان خروجی بگیرید.

در ابتدا چند کار ساده انجام دهید تا چپ و خم کار دستتان بیاید و بعدا می توانید کارهایی خیلی حرفه ای تر انجام دهید. در ضمن اپ های زیادی برای این منظور وجود دارند که ما iMovie را گفتیم چرا که به طور معمول روی گوشی های آیفون وجود دارد. اگر شما هم اپ دیگری می شناسید، خوشحال میشیم تجربه خود را با ما و سایر دوستان در میان بگذارید.

منبع: تعمیرات موبایل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

IOS 13 راهی برای سریعتر کردن گوشی های آیفون

در مراسم رونمایی محصولات امسال اپل، محصول نرم افزاری iOS 13 نیز معرفی شد که بر آن شدیم تا قابلیت های این نسخه از iOS را بیان کنیم.

iOS 13 ، DigiDoki

عملکرد IOS 13 

به ادعای اپل این نسخه عملکرد خیلی بهتری خواهد داشت. ۳۰ درصد افزایش سرعت هنگام قفل گشایی با تشخیص چهره، دانلود اپ ها ۵۰ درصد کوچکتر خواهند شد، به روز رسانی ها ۶۰ درصد کوچکتر خواهند شد، درحالی که سرعت باز شدن اپها دو برابر خواهند شد. Mail، Notes و Safari نیز به صورت استاندارد با به روز رسانی iOS 13 به روز خواهند شد.

سیری در IOS 13 

سیری می تواند بدون درنگ هر پیامکی که دریافت می کنید را از طریق ایرپادها برایتان بخواند. این کار نیازی به فعالسازی نخواهد داشت و پیام هایی که از هر اپی که از SiriKit استفاده کرده باشند بیاید را نیز خواهد خواند.

در ترکیب با HomePod سیری به محض ورود شما به خانه آهنگ پخش خواهد کرد. ۱۰۰هزار ایستگاه رادیویی از سراسر دنیا را برایتان می تواند پخش کند. و در نهایت می توانید برای خودتان نیز حالت های خاصی تعریف کنید.

میموجی و انیموجی

این قابلیت ها برای گوشی های آیفون ده به بعد وجود دارند. در نسخه جدید تغییراتی نیز می توانید اعمال کنید و به خود زیورآلات و لوازم جانبی اضافه کنید. استیکر های میموجی به صورت خودکار از طریق کیبورد iOS ایجاد می شوند و می توانید آنها را در برنامه های مختلف به اشتراک بگذارید.

دوربین و عکس

درحالت عکس پرتره، امکان تنظیمات حرفه ای نور برایتان مهیا خواهد شد. همچنین ادیت کردن عکس ها در بخش عکس های گوشی نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. و تغییراتی که الان برای عکس وجود دارند برای فیلم ها نیز مهیا خواهند شد. عکس های تکراری حذف شده و بهترین عکس از مجموعه انتخاب خواهند شد. عکس ها هم به صورت روزانه، ماهانه و سالانه دسته بندی و نمایش داده خواهند شد.

iOS 13 ، DigiDoki

ورود با اپل

اپل به شما کمک می کند تا مجبور نباشید برای هر اپی یک کاربری درست کنید. همه را می توانید با اکانت اپلی خود وارد شوید، بدون اینکه به اطلاعاتتان دسترسی پیدا شود. با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره و رمز دو تایی اعتبار سنجی شده و در صورت نیاز به دادن ایمیل خود اپل یک ایمیل دیگر می دهد و ایمیل ارسالی را مستقیم به ایمیل اپل آیدی شما فوروارد می کند!

iOS 13 ، DigiDoki

نقشه اپل

نقشه از ابتدا بازنویسی شده و دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.

یادآور

نرم افزار یادآور یا همان Reminders در iOS 13 امکان اضافه کردن قرارها، زمان ها و پیوست دارد و همچنین یک همکاری بهتری بین آن و اپ پیام ها وجود خواهد داشت.

iOS 13 ، دیجی دکی

تایپ کششی

اگر از کیبورد SwiftKey استفاده کرده باشید، با این قابلیت آشنا خواهید بود. در iOS 13 شما می توانید برای تایپ کردن به راحتی انگشت خود را روی صفحه کیبورد بکشید و بدون بلند کردن آن تایپ کنید!

iOS 13 ، DigiDoki

مود تاریکی

مود تاریکی برای تمام گوشی در iOS 13 ارائه خواهد شد و با قابلیت تنظیم برای اپ و زمان روز خواهد بود!

مطلب مرتبط: ارتباط بین مود تاریکی و مصرف باتری

اپ سلامتی

تمام امکانات موجود روی سیستم عامل جدید ساعت روی نسخه گوشی مهیا خواهند شد.

سیستم عامل IPAD

شرکت اپل سیستم عام آیپد را تحت عنوان iPad OS را تمامی ویژگی های iOS 13 اما مناسب سازی شده برای تبلت، ارائه خواهد کرد.

چه گوشی هایی نسخه جدید را دریافت خواهند کرد؟

شرکت اپل بیان کرده که iOS 13 روی تمام گوشی های iPhone 6S به بالا قابل نصب خواهد بود. یعنی گوشی های ۶، ۵S و به احتمال زیاد SE دیگر این به روز رسانی را دریافت نخواهند کرد.

iOS 13 ، دیجی دکی

تاریخ انتشار

نسخه مخصوص نویسندگان و توسعه دهندگان از تاریخ ۱۳ خرداد ارائه شده است اما پیش بینی شده است که نسخه عمومی آن همچون iOS 12 در شهریور ماه ارائه شود.

مطلب مرتبط: تعمیرات تخصصی آیفون

منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

تهران من درگاهی آسان و ارزانتر از حالت قدیمی برای ورود به طرح ترافیک

در سال ۹۷ شهرداری تهران اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام سامانه تهران من کرد که افراد ساکن در تهران به واسطه آن می توانند ورود و خروج خود به طرح ترافیک را مدیریت کنند. در کنار این سامانه همچنان کیوسک های روزنامه فروشی نزدیک به ورودی های طرح نیز مجوز ورود به طرح ترافیک می فروشند، اما خوب است بدانید استفاده از این سامانه هم بسیار ساده تر هست و هم در اکثر مواقع ارزانتر!

تهران من ، دیجی دُکی

ثبت نام در سامانه تهران من

برای ثبت نام دو راه وجود دارد، یا از طریق سایت یا از طریق اپ موبایلی. به دلیلی مسدودی اپ های اپل در ایران با آموزش در سایت توضیح می دهیم و برای اپ نیز روال به همین صورت هست. مراحل ثبت نام در سامانه تهران من از طریق وبسایت:

  • وارد “سایت MyTehran” شوید. در بالای صفحه گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد باید حقیقی یا حقوقی بودن خود را انتخاب کنید.
  • کد ملی و تاریخ تولد خود را که وارد کنید، خود سیستم تمام مشخصات شناسنامه ای شما را نمایش خواهد داد.

تهران من ، دیجی دُکی

  • بعد باید برای این سامانه برای خود یک کاربری و رمز عبور تعریف کنید. همچنین شماره موبایل خود را وارد نمایید.

تهران من ، دیجی دُکی

  • یک کد برای شماره موبایل شما ارسال می شود که باید آن را وارد نمایید.
  • کاربری شما ایجاد شد.

پس از ثبت نام و ایجاد کاربری در سامانه تهران من باید که خودروهای خود را در آن تعریف کنید.

تعریف خودرو در کاربری تهران من

در ابتدای کار باید بگوییم که لازم نیست که حتما خودرو به نام کد ملی ثبت نامی باشد. اگر در خانواده شما چند ماشین وجود دارد که به نام چند نفر از اعضا هست، می توانید همگی را در یک کاربری تعریف کنید.

  • در سامانه با کاربری ایجاد شده وارد شوید.
  • در ستون سمت راست، گزینه مدیریت خودروها و سپس خودروهای تحت پوشش را انتخاب نمایید.

تهران من ، دیجی دُکی

  • اگر قبلا خودرویی تعریف کرده باشید در جدولی اطلاعات آن را می بینید، وگرنه جدول خالی بوده و باید گزینه افزودن را انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعد باید شماره شناسه خودرو یا همان VIN به همراه شماره پلاک آن را وارد نمایید.

تهران من ، دیجی دُکی

  • اطلاعات خودروی شما نشان داده می شود.
  • نیاز هست تا تصویر کارت ماشین و شناسنامه سبز رنگ آن را بارگذاری کنید، البته بعدا هم می توانید از طریق گزینه مدارک ماشین این کار را انجام دهید.

مطلب مرتبط: پرداخت عوارض جاده ای

با تهران من چگونه وارد طرح شویم

بعد از ایجاد کاربری و تعریف خودرو، برای آنکه با خودروی خود وارد طرح شوید باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • در سامانه با کاربری ایجاد شده وارد شوید.
  • از طریق ستون سمت راست گزینه خدمات طرح ترافیک و سپس درخواست انتخاب روز را انتخاب نمایید.
  • روز مورد نظرتان برای ورود به طرح را انتخاب کنید.

تهران من ، دیجی دُکی

  • چنانچه تمایل به محاسبه نرخ دارید، در بالای صفحه گزینه سبز رنگی برای محاسبه عوارض طرح وجود دارد که داخل آن می توانید تا حدودی هزینه ورود به طرح را محاسبه کنید.
  • اگر چند خودرو برای کاربری تعریف کرده اید، باید در بخش بعدی تعیین کنید که با کدام خودرو می خواهید وارد طرح شوید.
  • از شما خواسته می شود تا برابر با روز انتخابی مبلغی در حساب شهروندی تان شارژ نمایید.
    • بعد از ورود و خروج از طرح سامانه به صورت هوشمند نرخ عوارض طرح مربوط به خودرویتان را محاسبه می کند و از حساب شهروندی تان می کاهد.

نکات مهم

با توجه به این که این اقدام شاید کمی جدید باشد، برای جلوگیری از هر گونه سو استفاده از عدم اطلاع شهروندان عزیز، می خواهیم نکاتی مهم را خدمتتان تقدیم کنیم:

  • از ابتدای تیر ماه سال ۹۸ طرح زوج و فرد عوض شده و این محدوده، محدوده کنترل آلودگی هوا نام می گیرد و شرایط ورود و خروج به طرح در سال ۹۸ از این تاریخ متفاوت خواهد شد.
  • ایجاد حساب کاربری و تعریف خودرو در سامانه تهران من هیچ گونه هزینه ای ندارد!
  • چنانچه تا قبل از ایجاد کاربری به صورت غیر مجاز وارد طرح ترافیک شده باشید، بعد از ایجاد کاربری، به صورت بدهی دیده خواهد شد!
  • ورود به طرح در حال حاضر تنها مشمول عوارض شهرداری می شود و ورود غیر مجاز به آن نیز در خلافی خودرو وارد نمی شود.
  • نکته مهم اینکه اگر روزی را برای ورود به طرح انتخاب کنید و وارد نشوید، باز هم مبلغی از حساب شهروندی شما کاسته خواهد شد.
  • ساکنین طرح اصلی و طرح کنترل آلودگی هوا (طرح زوج و فرد سابق) دارای شرایط خاصی هستند که با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری و ارائه مدارک مورد نیاز بعد از اعلام در سامانه، می توانند از شرایط آن بهره مند شوند.
    • افرادی که در طرح زندگی می کنند در ساعاتی از روز امکان تردد رایگان به طرح را دارا هستند.
    • برای تعریف آدرس هنگام مراجعه به دفتر خدمات، بایستی عوارض سالانه خودرو و منزل مسکونی را همان موقع پرداخت کنید.
  • خودروهای هیبریدی از تخفیف ویژه برای ورود به طرح برخوردار هستند.
  • با گرفتن معاینه فنی برتر نیز خودروهای غیرهیبریدی هم می توانند از تخفیفاتی برخوردار شوند.

تهران من ، دیجی دُکی

  • از طریق لینک محاسبه هزینه طرح در سال ۹۸ می توانید هزینه ورود به طرح را محاسبه کنید.
    • توجه داشته باشید، که درصورت شارژ نبودن حساب شهروندی شما، پیامکی برایتان ارسال می شود و یک ماه مهلت دارید تا حساب شهروندی را شارژ نمایید تا از تخفیفات بهره مند شوید وگرنه با گذشت این زمان مشمول جریمه می شوید.
  • اپ های زیادی در سایت تهران من و شهرداری وجود دارند که با توجه به موضوع این پست لینک دانلود اپ اندرویدی تهران من را ارائه می دهیم.
  • در صورت فراموشی رمز، با استفاده از موبایل و ایمیلی که هنگام ایجاد کاربری تعریف کرده اید، می توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید.

امیدواریم با رعایت نکات گفته شده بدون دردسر و به راحتی بتوانید در طرح تردد کنید.

منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan