البان، تعمیرات موبایل ، تعمیرات لپ تاپ

لذت تعمیرات موبایل جلوی چشمانتان ، البان

۱۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

کیبورد فارسی مناسب برای آیفون داران و همچنین اندرویدی ها

یکی از مشکلاتی که صاحبان گوشی های شرکت اپل دارند، پشتیبانی نکردن گوشی آنها از زبان زیبای فارسی است. آیفون کیبورد فارسی ندارد و تنها کیبورد عربی دارد که تایپ کردن فارسی با آن گاها طاقت فرسا می شود. مثلا برای حروف گچ پژ بایستی انگشت را روی حروف ک ج ب ز نگه داشت تا گزینه های دیگر روی آنها ظاهر شوند و بتوان این حروف فارسی را تایپ کرد.

این شکل از تایپ کردن هم سرعت تایپ کردن را می گیرد و هم خیلی از اوقات باعث خطا می شود و باور کنید گاهی این خطاها بسیار زشت و نامناسب می شوند!

کیبورد فارسی

کیبوردی که می خواهم به شما معرفی کنم علاوه بر داشتن زبان فارسی، صدها زبان دیگر را نیز پشتیبانی می کند و برای هر دو نسخه اندروید و iOS نیز موجود هست. در این کیبورد فارسی کارهای بسیار جالبی می توان کرد. به عنوان مثال شما برای تایپ کردن نیازی ندارید تا انگشت خود را بلند کنید و کافیست تا انگشت خود را روی کیبورد حرکت دهید. در محلهایی که حرکت انگشتتان مکث کند یا زاویه بگیرد، حرف محل تایپ می شود.

کیبورد فارسی

از دیگر قابلیت های این کیبورد می توان به هوش آن اشاره کرد. وقتی شما شروع به تایپ می کنید این کیبورد کلماتی را به شما برای کمک کردن عرضه می کند (سه کلمه) و این کلمات اصلا بی ربط نیستند. در هوش این کیبورد کلمات سلسله مراتبی دارند که با توجه به آنها و با توجه به گرامر و دستور زبان صحیح توصیه می کند. ترکیباتی که خیلی پرکاربرد هستند را توصیه می کند و …

یکی دیگر از امکانات این کیبورد حافظه آن است. این حافظه ترکیبات خاص شما را که زیاد از آنها استفاده کنید را به حافظه اش می سپارد و بعد از آن هنگامی که شما کلمه اول را بنویسید، کلمات بعدی که معمولا شما می نویسید به ترتیب برایتان عرضه خواهد شد و شما با زدن رو گزینه مورد نظر دیگر نیازی به تایپ کردن کامل کلمه نخواهید داشت.

به غیر از این امکانات شما می توانید کلی پوسته و ظاهرهای متفاوت برای کیبورد خود انتخاب کنید!

این همه از قابلیت های این کیبورد گفتیم و حالا نام آن را بگویم. swiftkey keyboard نام این کیبورد جالب است که توصیه دارم حتما برای یکبار هم که شده آن را امتحان نمایید.

لینک دانلود: download appstore download googleplay DigiDoki

بعد از آنکه این اپ را نصب کردین، باید به تنظیمات رفته و از قسمت کیبوردها، کیبورد swiftkey را اضافه کنید و هنگام تایپ روی شکل کره زمین زده و این کیبورد را انتخاب کنید.


منبع: تعمیر گوشی هوواوی در محل ، دیجی دکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

آمار اینستاگرام در سال ۲۰۱۷

اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و این اپ در سال ۲۰۱۲ زیر پرچم فیس بوک قرار گرفت. بعد از آن بود که این اپ به عنوان یک اپ برای اشتراک گذاشتن عکس و فیلم به سرعت در میان کاربران منتشر شد و تعداد زیادی کاربر را به خود اختصاص داد. در ادامه آمار اینستاگرام که در سال ۲۰۱۷ بدست آمده است را برایتان شرح خواهم داد.

با اینکه این اپ امریکایی است اما ۸۰درصد کاربران آن خارج از امریکا هستند.

اکثر کاربران اینستاگرام بین ۱۸ الی ۲۹ سال سن دارند

۶۰درصد از بزرگسالان حساب اینستاگرامی دارند

زنانی که از اینترنت استفاده می کنند بیشتر از مردان تمایل به استفاده از اینستاگرام را دارند، ۳۸درصد در مقابل ۲۶درصد

۳۲درصد از نوجوانان عقیده دارند که اینستاگرام مهمترین اپ شبکه های اجتماعی می باشد

۳۲ درصد از کاربران اینستاگرام کالج رفته اند

۲۶ درصد از کاربران اینستاگرام سالانه بیش از ۷۵هزار دلار (تقریبا ۲۸۵ملیون تومان) درآمد دارند.

 

مرتبط: ساخت استوری در اینستاگرام با استفاده از عکس و فیلمهای داخل گوشی

 

این بود مختصری از آمار اینستاگرام در زمینه کاربران و حالا آماری بگوییم از استفاده کردن از اینستاگرام

بعد از خود اینستاگرام، سلنا گومز با ۱۱۷ملیون، کریس رونالدو با ۹۷ملیون و نشونا جئوغرافی با ۷۵ ملیون بیشترین دنبال کننده (فالوئر) را دارند.

خواننده بیانسه رکورد بیشترین لایک را برای عکس اعلام بارداری اش را دارد. با تقریبا ۱۱ملیون لایک

بیش از ۶۰۰ ملیون کاربر اینستاگرام وجود دارد که ۴۰۰ ملیون از آنها هر روز فعال هستند.

ماهانه ۱۶.۶ملیون سرچ گوگل برای اینستاگرام وجود دارد

ماهانه ۱۶۵هزار جستجوی گوگلی برای kylie jenner instagram وجود دارد

۵۱درصد از کابران اینستاگرام روزانه به اپ سرکشی می کنند و ۳۵درصد می گویند که روزی چند بار این کار را انجام می دهند.

روزانه ۹۵ملیون عکس و فیلم در اینستاگرام منتشر می شود

بالای ۴۰میلیارد عکس و فیلم از آغاز به کار اینستاگرام منتشر شده است.

آمار اینستاگرام

حال بخوانید از آمار اینستاگرام در زمینه تجارت

۸ملیون پروفایل تجاری در بخش تجاری اینستاگرام وارد شده اند

ماهانه یک ملیون تبلیغات کننده های فعال کار می کنند

۶۰درصد از برندهای برتر در اینستاگرام از فیلتر یکسان استفاده می کنند

در مارچ ۲۰۱۷ بیشتر از ۱۲۰ملیون کاربر اینستاگرام به واسطه تبلیغ اینستاگرامی یک سایت را باز کردند، آدرس گرفتند، تماس گرفتند، ایمیل زندن، یا پیغام مستقیم دادند.

آمار اینستاگرام

آمار اینستاگرام در زمینه مواد منتشره داخل آن

صدملیون کاربر روزانه از امکان استوری اینستاگرام استفاده می کنند.

پست های اینستاگرامی با هشتگ، ۱۲.۶درصد بیشتر از پست های بدون هشتگ بازدید و لایک دارند

بهترین زمان برای گذاشتن پست در اینستاگرام ساعت ۵بعدازظهر روزهای چهارشنبه می باشد.

در دسامبر ۲۰۱۶ بیش از ۲۸۲ملیون عکس سلفی در اینستاگرام موجود بود

بیشترین ایموجی استفاده شده قلب هست ۳>

۲۳.۴درصد از کاربران اینستاگرام گزارش کردند که مورد تهاجم سایبری قرار گرفته اند (پیغام های توهین آمیز و …)

پیتزا رتبه اول در میان هشتگها در زمینه غذا را دارا می باشد و استیک و سوشی در رتبه دوم هستند

محبوبترین فیلتر ها Clarendon، Gingham و Juno/Lark هستند.

این بود آماری از محبوبترین اپ اشتراک گذاری عکس و فیلم در دنیا. اما دقت کنید که به این آمار می توان از زاویه ای دیگر هم نگاه کرد و آن هم نفرساعت های بسیاری زیادی است که در این اپ مصرف می شود.

ضمنا شما می توانید با مراجعه به این لینک، دیجی دُکی را در اینستاگرام نیز دنبال کنید: ⁣http://www.instagram.com/digidoki

خود شما چقدر در اینستاگرام زمان صرف می کنید و چقدر از این زمان سهم دوستان و خانواده شما بوده اند که به واسطه اینستاگرام از شما بی بهره شده اند؟

 

منبع: تعمیرات آیفون در محل دیجی دکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

امنیت خاص در IOS 11 ، با پنج بار فشردن دکمه هوم فعالش می کنید

در حالیکه تقریبا یک ماه به رونمایی از پرچمداران آیفون و iOS 11 بیشتر باقی نمانده است، خبرها و اطلاعات زیادی از آنها روزانه منتشر می شود. هر روز از iOS 11 که توسط شرکت اپل برای گروه نویسندگان ارائه شده است، نیز اطلاعاتی به گوش می رسد. در آخرین خبررسانی، می توان از امنیت خاص در iOS 11 نام برد. (Emergency SOS)

 

مرتبط: معرفی iOS 11 در کنفرانس سال ۲۰۱۷ شرکت اپل

 

به واسطه این قابلیت امنیت خاص در iOS 11 می توان تنها با ۵ بار فشردن دکمه هوم تماس اضطراری برقرار کرد و همچنین آیدی تاچ را از کار انداخت! این شرایط امنیتی با زدن رمز ورود گوشی (Passcode) غیرفعال شده و گوشی شما به حالت عادی باز خواهد گشت.

امنیت خاص در iOS 11

فرض کنید در شرایطی هستید که نمی توانید به صفحه گوشی خود نگاه کنید، کافی است ۵ بار پشت سر هم دکمه هوم را فشار دهید تا تماس اضطراری برقرار شود و بتوانید طلب کمک کنید. یا آنکه شخصی بخواهد گوشی شما را از شما بگیرد و از شما بخواهد با اثر انگشتتان آن را باز کنید، کافی است ۵ بار سریع دکمه هوم را فشار دهید تا علاوه بر از کار افتادن قفل گشایی با اثر انگشت، یک تماس اضطراری نیز برقرار کنید و در راستای حفظ جان خود و همچنین عدم دسترسی به اطلاعات گوشی تان اقدامی کرده باشید.

 

مرتبط: کدام اپها در iOS 11 از کار می افتند؟

 

شرکت اپل از به روز رسانی iOS 11 به عنوان یک حرکت بزرگ رو به جلو در گوشی های آیفون با تغییرات بنیادی یاد می کند. حال باید صبر کرد و دید که این به روز رسانی چگونه خواهد بود و آیا باز هم این شرکت می خواهد همچون این ایام هر دو ماه یکبار یک به روز رسانی جدید ارائه کند تا مشکلات قبلی را از بین ببرد و یا اینکه به دقت و عملکرد دقیقتر این مشکل را برطرف خواهد کرد؟


منبع: تعویض باطری آیفون در محل دیجی دکی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

کاهش مصرف دیتا در گوشی های اندروید با چند کار ساده

این روزها دسترسی به اینترنت خیلی ساده شده و به راحتی می توان هر جا که آنتن بود، به اینترنت خط وصل شد. با وجود بسته های مختلف اپراتورها هم هزینه دسترسی به این اینترنت تا حدودی خوب هست. اما اگر برای کاهش مصرف دیتا کاری نکنیم این بسته ها هم قبل از سرآمدن موعد زمانی شان از لحاظ حجمی تمام می شوند و باید هزینه های زیادی پرداخت. برای کاهش مصرف دیتا راهکارهایی را ارائه خواهیم داد تا هزینه های اینترنتی شما بهینه شوند.

 

مرتبط: جلوی دانلود بی رویه را بگیرید

 

کارهایی از قبیل کم کردن کیفیت، بستن اپهای سنگین اینترنتی، قرار دادن به روز رسانی ها بر روی حالت اتصال به وای فای از جمله کارهای اولیه برای کاهش مصرف دیتا هستند. اما در گوشی های هوشمند اندروید کارهای دیگری هم می توان انجام داد که در ادامه به سه مورد می پردازیم.

تنظیمات مرورگر کروم

معمولا اکثر ما از مرورگرهای خود گوشی استفاده می کنیم و کمتر زمانی یک مرورگر دیگر را نصب می کنیم. مخصوصا اگر آن مرورگر کامل بوده و تمام نیازهای ما را رفع نماید. در اندروید، کروم مرورگر اصلی است که خوشبختانه در آن به راحتی می توان مصرف دیتا را کاهش داد. برای این منظور کافی است در تنظیمات کروم رفته و وارد بخش Data Saver شوید. و آن را فعال کنید. متاسفانه این گزینه در حالت اولیه غیرفعال است.

کاهش مصرف دیتا

با انتخاب این گزینه می توانید تاثیرش را در مصرف بسته بعدی به خوبی مشاهده کنید. این کار علاوه بر کاهش مصرف دیتا ، سرعت بالا آمدن صفحات را نیز به صورت چشمگیری افزایش می دهد. شاید این کار باعث شود که موقعیت مکانی شما در برخی سایت ها خوب دیده نشود و یا بعضی عکس ها با کیفیت پایین نمایش داده شوند، اما تا ۴۰درصد در مصرف دیتای شما صرفه جویی خواهد شد. البته این حالت برای صفحاتی که با  شروع می شوند و یا برای کروم در حالت مخفی یا incognito  کاربردی ندارد و بدون صرفه جویی در دیتا عمل می کند.

تنظیمات همسانسازی (sync)

در گوشی های اندروید بخشی از اطلاعات شما در جیمیلتان پشتیبان گیری می شود و به نوعی با جیمیلتان همسانسازی صورت می گیرد. اینها همگی از نت شما استفاده می کنند. می توانید آنها را خاموش کنید و هر از چند گاهی این کار را دستی انجام دهید.

کاهش مصرف دیتا

البته باید ببینید که کدام اطلاعات از اهمیت ویژه ای برایتان برخوردار هستند و احتمالا آنها را غیرفعال نکنید.

حذف اپ های غیرمفید

گاهی ما از روی کنجکاوی اپ هایی را نصب می کنیم و کمی از آنها استفاده کرده و بعد رهایشان می کنیم. غافل از اینکه این اپها دائما دارند در پس زمینه از اینترنت شما استفاده می کنند! خلاصه خوب است که برای کاهش مصرف دیتا اگر اپی را استفاده نمی کنید آن را حذف نمایید.

کاهش مصرف دیتا

اینها که گفتیم روشهای ما بودند. شما چه روشی را برای کاهش مصرف دیتا به کار می برید؟


منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

تلگرام چهار ساله شد! آماری از عملکرد چهارساله تلگرام در ایران

بله تلگرام چهار ساله شد. درست چهار سال پیش یعنی ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ نسخه آیفون تلگرام منتشر شد و در ماه اکتبر همان سال نسخه اولیه و بتای اندروید منتشر شد. این اپ در حالی به روی کار آمد که تا قبل از آن وایبر اپ اول فضای مجازی-اجتماعی ایران به شمار می رفت و کمتر کسی گمان می کرد تلگرام بتواند در دل مردم و گوشی هایشان جا باز کند. اما در ادامه بخوانید از رکوردهای تلگرام چهار ساله در ایران.

 

مرتبط: آخرین به روز رسانی تلگرام، تلگرام ۴.۲

 

به تازگی مسعود اسدپور، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی کشور، اعلام کرد که رکورد انتشار یک میلیارد مطلب در کانال های عمومی تلگرام فارسی زبان شکسته شده! ایشان در ادامه به تعداد کانال های عمومی فارسی زبان تلگرام که از مرز ۵۵۵هزار کانال می گذرد و رکورد یک میلیاردی مطالب منتشره از آنها اشاره کردند. این تعداد چیزی در حدود ۱.۱میلیارد مطلب می باشد

با توجه به آمار اعلامی از سوی تلگرام، تعداد کاربران ایرانی این اپ اجتماعی در حدود ۴۰ ملیون است که با توجه به تعداد کانال های عمومی ایرانی و ۷۲۰ملیون عضو آن ها می توان نتیجه گرفت که هر کاربر ایرانی به طور متوسط در ۱۸ کانال عمومی عضو است. این ۱.۱میلیارد مطلبی که در تلگارم منتشر شده، ۸۸درصدش به صورت تولید مطلب جدید بوده و تنها ۱۲ درصد آن به صورت بازنشر (فوروارد) مطالب سایر کانال های دیگر بوده است!

Telegram in iran

حال کمی به عقب تر برگردیم و به آمار جهانی تلگرام هم نگاهی بیندازیم. در سال ۲۰۱۴ بود که فیس بوک اعلام کرد که از طریق اپ واتساپ نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار درآمد داشته است! این یعنی زمانی که تلگرام یک ساله شده بوده. اما در همین یک سال از انتشارش ۴.۹۵ملیون دانلود و نصب داشته است و آقای دوروف مدیر تلگرام اظهار کرد که یک اپ سوشیال (اجتماعی) و پیغام رسان نباید کسب درآمد کند! کمی بعدتر تلگرام گزارش ۳۵ملیون کاربر جدید در ماه و ۱۵ملیون فعالیت در روز را منتشر کرد. کمی بعدتر گزارش یک میلیارد پیغام در روز را منتشر کرد و تمام این دستاوردها تا سال ۲۰۱۵ به دست آمده است. زمانی که تلگرام تنها دو ساله بوده است.

 

مرتبط: سوالات تلگرامی را از خود تلگرام بپرسید

 

یکی دیگر از برتری های تلگرام بعد از رایگان بودن آن، سبک و ایمن بودن آن است. ارسال پیغام و حتی تماس صوتی در آن از حجم بسیار کمی استفاده می کند و این تلگرام را از لحاظ به صرفه بودن در رتبه اول قرار می دهد!

تلگرام چهار ساله

اما این تلگرام چهار ساله در زمان انتخابات در ایران هم خدمات بسیار زیادی را برای کاندیداها انجام داد. تبلیغات های فراوان و همچنین پوشش خبری های ثانیه ای. درست است که تلگرام ابزاری سودمند جهت انتشار خبر است اما گاها اخبار ضد و نقیض فراوانی هم از آن منتشر شده و بدتر از همه، آبروهای زیادی نیز در آن برده شده است! نکته منفی دیگری که می توان از آن برای تلگرام نام برد، دور کردن اعضای یک خانواده از یکدیگر است. اعضایی که ساعات در کنار هم بودن را با سیر در گروه های تلگرامی می گذرانند، فارغ از آنکه این لحظات هرگز بر نمیگردند.

 

به نظر شما از تلگرام چه استفاده های خوب و بدی می شود؟ کدام ویژگی هایش خیلی خوب و کدام خیلی بد است؟ اگر شما بجای مدیر تلگرام بودین چکار می کردین؟


منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

آیا فعالسازی آی مسج و فیس تایم در گوشی های آیفون هزینه دارد؟

دارندگان گوشی های آیفون حتما با دو عبارت آی مسج و فیس تایم (iMessage & FaceTime) در گوشی خود مواجه شده اند. اما اینها چه هستند و چگونه می توان از آنها بهره برد و باتوجه به پیامک همراه اول به کاربرانش چقدر این دو نرم افزار رایگان و یا هزینه بر هستند؟

 

مرتبط: اپ چت تصویری و کلامی سبک و کم مصرف

 

آی مسج و فیس تایم از اولین اپ ها برای چت و تماس تصویری با استفاده از اینترنت بوده اند. این نرم افزارها از ابتدا روی آیفون ها هستند و کاربران تنها باید آنها را فعال کنند. البته در حال حاضر با آمدن این همه نرم افزارهای چت صوتی تصویری و نوشتاری این دو دیگر همچون گذشته حائز اهمیت نیستند. اما عده ای همچون ما دوست داریم که از تمام ویژگی های گوشیمان لذت ببریم.

همچون تمام مسائل دیگر در آیفون، برای فعالسازی آی مسج و فیس تایم نیاز به یک اپل آیدی هست. بعد از ساختن آن و وارد کردنش در گوشی می توان این دو قابلیت را فعال کرد. اما نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که این اپ ها برای آنکه فعال شوند نیاز دارند تا از طریق شماره ای که به عنوان شماره خودتان در گوشی ثبت کرده اید، پیامکی به شرکت اپل بفرستند. این پیامک فعالسازی همان بخش هزینه ساز این اپها می باشد که البته به شما راه دور زدن آن را آموزش خواهیم داد.

در ابتدا باید شماره خودتان را در گوشی وارد کنید تا وقتی که وارد مخاطبان خودتان می شوید نام و شماره خودتان اولین چیزی باشد که می بینید. برای این کار کافی است در تنظیمات بخش وارد phone شده و در بخش My Number شماره خودتان را وارد نمایید. از صحیح بودن تاریخ و ساعت گوشی خودتان نیز مطمئن باشید. برای اطمینان می تواند این تنظیمات را هم در حالت خودکار بگذارید تا خودش از طریق اینترنت تنظیم شود. از وای فای خود نیز مطمئن باشید. فعالسازی اینترنت خوبی لازم دارد!

آی مسج و فیس تایم

اگر موارد بند قبل را اجرا کردین حال به این ترتیب اقدام نمایید. ابتدا گوشی را به حالت هواپیما ببرید (Flight Mode). وقتی این کار را می کنید وای فای گوشی خود به خود خاموش می شود. شما وای فای را مجددا فعال کنید. به تنظیمات رفته و در بخش های آی مسج و فیس تایم گزینه فعالسازی را روشن کنید. بدین ترتیب این دو اپ از طریق ایمیلی که برای اپل آیدی استفاده کرده اید، فعال می شوند. بعد از این کار گوشی را از حالت هواپیما خارج کنید. بعد از اینکار یک پیغام در صفحه ظاهر می شود که می گوید فعالسازی آی مسج و فیس تایم از طریق پیامک در برخی اپراتورها هزینه بر است. اگر در منطقه ای هستید که می توانید با یک بار هزینه و یا بدون هزینه یه کشورهای دیگر پیامک بفرستید، می توانید گزینه اوکی را انتخاب کنید. اما اگر در ایران هستید، حتما حتما گزینه کنسل (cancel) را انتخاب نمایید تا کلا از آی مسج و فیس تایم از طریق ایمیلتان کار کنید نه شماره موبایلتان. هر دفعه هم که گوشی خود را خاموش و روشن کنید و یا آنتن گوشی قطع و وصل شود این پیغام ظاهر خواهد شد و باید باز هم کنسل را بزنید تا الکی هزینه اضافی نپردازید


منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

جستجوی تصویری به راحتی در گوشی و رایانه شخصی

گاهی اوقات شده که نام چیزی را نمی دانید و تنها تصویری از آن دارید. یا آنکه حوصله ندارید تایپ کنید و مشتاق هستید عکس های مرتبط با یک عکس را پیدا کنید. جستجوی تصویری امکانی است که به شما این فرصت ها را می دهد و گوگل این امکان را هم در رایانه و هم در گوشی های هوشمند ممکن ساخته است.


مرتبط: اپ ها و فضای 15گیگی گوگل که در اختیار ایرانی ها گذاشته شده است


جستجوی تصویری در رایانه

وارد سایت گوگل شوید و روی تصاویر (images) کلیک کنید و به حالت گوگل سرچ تصویری بروید.

اگر عکس مورد نظر را روی هارد دارید با زدن روی آیکون دوربین می توانید آن را آپلود کنید و یا با موس آن را به صفحه مرورگر انتقال دهید.

اگر از سایت دیگری می خواهید این عکس را جستجو کنید کافی است در سایت مورد نظر روی عکس راست-کلیک کرده و گزینه copy the url را انتخاب کرده و هنگامی که آیکون دوربین را می زنید آن را پیست کنید.

گزینه دیگر این است که روی کروم یا موزیلا ادآن های مورد نیاز را نصب کنید تا هنگام راست کلیک کردن تصاویر گزینه جستجوی تصویری در گوگل به آنها اضافه شود.

جستجوی تصویری

جستجوی تصویری در گوشی هوشمند

برای گوشی های هوشمند و تبلت ها کافی است گوگل کروم را نصب داشته باشید و به عنوان مرورگر از آن استفاده کنید. وقتی به عکسی برای جستجو بر می خورید کافی است انگشتتان را روی آن نگه دارید تا یک منو باز شود. در این منو از طریق گزینه جستجوی تصویر در گوگل می توانید آن عکس را در گوگل جستجو کنید

جستجوی تصویری

اما راه دیگری هم هست. کافی است در گوگل کروم روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست بزنید و بخواهید که به حالت دسکتاپ برود. در این حالت وقتی وارد سایت تصاویر گوگل شوید، همه چیز شبیه به آنچه که در بخش جستجوی تصویری در رایانه ذکر کردیم خواهد شد با این امکان که می توانید در جا با دوربین گوشی عکسی گرفته و آن را نیز جستجو کنید.


روش های ذکر شده جالب هستند، اما بدانید که خالی از خطا نیستند و گاهی پردازش تصویر گوگل خیلی خطا می کند.

منبع: تعمیر گوشی ال جی در محل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

ال جی درصدد فعالسازی رادیو در گوشی های هوشمند آینده اش است

رادیو در گوشی ها یکی از قابلیت هایی بوده که با هوشمند شدن آنها کم کم حذف شده و در میان قابلیت های زیاد این گوشی ها مورد نیاز احساس نمی شده. البته جالب است بدانید که امکان رادیو در گوشی های هوشمند وجود دارد اما به دلایلی تولیدکنندگان آن را فعال نمی کنند.

شرکت ال جی در راستای همکاری با یک شرکت رادیویی تصمیم گرفته تا امکان رادیو در گوشی های آینده خود را فعال کند! بدین ترتیب که کاربران بدون دسترسی به اینترنت و … بتوانند از رادیو و امکانات آن بهره ببرند. احتمالا این گوشی ها با یک اپ رادیویی پیش فرض عرضه شوند.

رادیو در گوشی

در چیپ های موبایل قابلیت رادیو اف ام وجود دارد. در چیپ مودم کوالکام این ویژگی هست. اما در کشورهایی که اپراتورها متصدی فروش گوشی هستند، ترجیح می دهند تا کاربران از رادیو اینترنتی با استفاده از اینترنت خط غیر رایگان آن ها استفاده کنند در مقابل رادیو اف امی که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دارد. همچنین شرکت های زیادی هستند که آهنگ و موزیک در اختیار کاربران قرار می دهند که آنها هم خودشان رایگان نیستند و هم مجرای استفاده از آنها که اینترنت است رایگان نیست. بنا بر این دلایل مالی بوده که این چیپ رادیو در گوشی های هوشمند غیرفعال باقی مانده اند و حالا ال جی درصدد فعالسازی مجدد آنها برآمده است.

مرتبط: تعرفه اپراتورهای داخلی

حالا باید منتظر ماند و دید که استقبال کاربران و ارائه دهندگان سرویس های موبایلی از احیای رادیو در گوشی های هوشمند به چه شکلی خواهد بود و آیا کاربران از رادیو اینترنت به رادیو اف ام بازگشت خواهند داشت یا خیر؟

برای شما چقدر این موضوع اهمیت دارد که گوشیتان رادیو هم داشته باشد؟

منبع: تعمیرات ال جی در محل دیجی دکی
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

رومینگ چیست و تعرفه رومینگ اپراتورها چقدر است؟ آیا دریافت پیامک هم هزینه دارد؟

حتما تا به حال درباره رومینگ مسائلی به گوشتان خورده است. بخصوص هنگامی که نزدیک ایام پر سفر، همچون سفرهای نوروزی یا ایام حج، می شویم، اپراتورهای مختلف با اعلام تعرفه رومینگ خود و شرایط خاص خود به تبلیغات می پردازند. در ادامه درباره خود رومینگ و تعرفه رومینگ مطالبی خواهیم گفت.


 

مرتبط: تعرفه داخلی اپراتورها

 


رومینگ یا Roaming یا فراگردی و یا جابه‌جایی GSM به این صورت تعریف می‌شود: توانایی یک مشتری با گوشی سلولی در فرستادن و دریافت تماس‌های آوایی، داده‌ها و دسترسی به سرویس‌های دیگر شامل سرویس‌های داده‌ای خانگی، در هنگام سفر در بیرون از منطقه تحت پوشش شبکه خانگی. به بیان ساده تر یعنی امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه های تلفن همراه کشور مقصد. باز هم بخواهیم ساده تر بگوییم، یعنی شما با سیم کارت ایرانی خود بتوانید در خارج از ایران با استفاده از زیرساخت های اپراتورهای کشور مقصد از تمامی امکانات گوشی خود استفاده کنید.

تعرفه رومینگ

به منظور رومینگ، اپراتور داخلی با اپراتورهای خارجی مذاکره می کنند و قراردادی می بندند تا اپراتور خارجی در ازای دریافت هزینه ای به کاربران اپراتور داخلی سرویس ارائه دهد. به همین دلیل تعرفه رومینگ ، بسته به کشور مقصد و همینطور اپراتور انتخابی متفاوت است. برای آگاهی از تعرفه رومینگ اپراتور خود، حتما قبل از سفر به سایت اپراتورتان و بخش رومینگ بین الملل آن سری بزنید و از تعرفه رومینگ و همینطور نحوه فعالسازی آن آگاه شوید.


 

مرتبط: پوشش آنتندهی اپراتورها

 


سه نکته بسیار پر اهمیت را برایتان ذکر می کنیم:

نکته مهم اول: کاربران ایرانی که نزدیک مرزها زندگی می کنند و یا دوستان دیگر هنگامی که چنین شهرهایی مسافرت می کنند، حتما حتما انتخاب اپراتور در گوشی خود را از حالت اتوماتیک یا خودکار به حالت دستی تغییر دهند. از آنجا که اپراتورهای داخلی با اپراتورهای کشورهای همسایه قرارداد بسته اند، ممکن است گوشی این دسته از عزیزان از طریق آنتن های همسایه مبادرت به سرویس دهی نمایند و هزینه بسیار زیادی را برای صاحب خود ایجاد نمایند

 نکته مهم دوم: روشن کردن گوشی و دریافت پیامک در تعرفه رومینگ تمام اپراتورها، به صورت رایگان می باشد!
نکته مهم آخر: معمولا گرفتن یک سیم کارت اعتباری از کشور مقصد و استفاده از آن به صرفه تر می باشد، مگر آنکه برایتان مهم باشد که با شماره داخلی خودتان در دسترس باشید!
منبع: تعمیر ال جی در محل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

ساخت بلک بری آیدی در چند مرحله و به سادگی

گوشی های بلک بری گوشی های بسیار محبوبی در امریکا محسوب می شوند و بر اساس آمار رسمی سایت های خارجی تعداد کمی از آن ها نیز در سایر کشورها وجود دارد. در ایران عزیزمان نیز عده ای از هموطنان از این مدل خوششان آمده و آن را تهیه می کنند. اما بلک بری همچون آیفون و حتی کمی بیشتر، برای کاربران ایرانی زحمت هایی می سازد. از جمله زحمت های مطرح ساخت بلک بری آیدی است.

 

خواندنی: جلوگیری از فضولی دیگران در بلک بری

 

برخلاف آیفون و اپل آیدی برای ساخت بلک بری آیدی اصلا نیازی به ف-ی-ل-ت-ر شکن و آدرس امریکایی برای حساب بانکی نیست! تنها امکانات مورد نیاز شما یک نام، نام خانوادگی، نام کاربری و در نهایت یک ایمیل است. در ادامه به شما نحوه ساخت بلک بری آیدی را آموزش خواهیم داد.

BlackBerryID-DigiDoki

در ابتدا وارد سایت بلک بری شده و به قسمت ساخت بلک بری آیدی وارد شوید (Black Berry ID). در این صفحه در ابتدا از شما اطلاعاتتان را می خواهد.

به ترتیب نام، نام خانوادگی، نام نمایشی (نامی که از شما به بقیه نشان داده خواهد شد)، یک نام کاربری و همچنین رمز عبور را وارد کنید.

در مرحله بعد از شما می خواهد که برای امنیت بیشتر سوالی را تعیین کنید تا در صورت فراموش کردن رمز عبور، فقط شما که پاسخ سوال را می دانید بتوانید رمز عبورتان را بازیابی کنید (این قسمت را با سوال و جوابی پر کنید که جوابش را فراموش نخواهید کرد)

در انتها بعد از پر کردن تمام فیلدها روی submit بزنید. یک ایمیل تایید برایتان ارسال می شود و به همین سادگی بلک بری آیدی شما درست شده است و می توانید با ایمیل و رمز عبوری که تعیین کرده اید وارد آن شوید و نرم افزارهای مختلف را دانلود کنید.

 

مرتبط: خطرات استفاده از اپل آیدی دیگران

 

گروه دیجی دکی به تمامی دارندگان گوشی های موبایل این توصیه را دارد که حتما آیدی های مختص به خود را درست کنید، جیمیل برای اندروید داران، اپل آیدی برای آیفون داران، اکانت مایکروسافت برای ویندوز فونی ها و بلک بری آیدی برای بلک بری داران. استفاده از آیدی دیگران می تواند ضررهای زیادی از جمله از بین رفتن امنیت اطلاعات و همچنین از کار افتادن گوشی را به همراه داشته باشد!

منبع: تعویض باطری گوشی در محل دیجی دکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan