البان، تعمیرات موبایل ، تعمیرات لپ تاپ

لذت تعمیرات موبایل جلوی چشمانتان ، البان

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

برنامه آنتی ویروس چیست و چگونه کار می کند؟

از زمانی که کامپیوتر در دسترس همگان قرار گرفت بلافاصله افرادی هم دست به کار شدند تا بتوانند خرابکاری هایی بکنند. برای همین همیشه صحبت در رابطه با برنامه آنتی ویروس برای کامپیوتر بوده و هست. آنتی ویروس از اوایل دهه 90، جزء اصلی تقریباً هر رایانه شخصی بوده است. اولین پاسخ متخصصین فناوری اطلاعات در مورد نحوه محافظت از سیستم در برابر هکرها و تهدیدها عمدتا یک جواب است: نصب یک آنتی ویروس مناسب!

البته که همیشه می گویند پیشگیری بهتر از درمان است و ممکن است شما از بهترین روش‌ها برای ایمن ماندن آنلاین – مانند نادیده گرفتن پیوندها و پیوست‌ها در ایمیل‌های غیر قابل اعتماد، اجتناب از وب‌سایت‌های نامطمئن، و چسبیدن به فروشگاه‌های برنامه‌های کاربردی گلچین – استفاده ‌کنید و عملا آنتی ویروس شما ممکن است در پس‌زمینه بیکار بماند و شاید هم حس کنید اصلا نیازی به آن هم ندارید. اما خطرات و تهدیدها همیشه انقدر تابلو و واضح نیستند و آن موقع است که داشتن یک برنامه آنتی ویروس حتی بیکار در سیستم می تواند شما را از خسارت های زیادی محفوظ کند.

برنامه آنتی ویروس | تعمیرات لپ تاپ البان

اما برنامه آنتی ویروس چیست و چگونه کار می‌کند؟ تعاریف متعددی از ان وجود دارد و بسته به آن که از محصول چه شرکتی استفاده می‌کنید، تاکتیک‌های آنها برای هدف قرار دادن برنامه‌های مخربی مانند ویروس‌ها و باج افزارها می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. آگاهی داشتن در مورد کارهایی که این نوع ابزارها می‌توانند انجام دهند، بهترین راه برای انتخاب آگاهانه بهترین آنتی ویروس مناسب برای شما یا کسب و کار کوچکتان است.

مطلب مرتبط: آنتی ویروس مناسب برای ویندوز کدام است؟

البته که شاید در ویندوز 10 و ویندوز 11 بهترین گزینه همان ویندوز دیفندر یا ویروس کش خود ویندوز باشد، به شرطی که به صورت مرتب و کامل آن را آپدیت نمایید و شاید دیگر نیازی به اضافه کردن یک آنتی ویروس دیگر به سیستم خودتان نداشته باشید.

ویروس یا بدافزار چیست؟

همانطور که می دانید یک پردازشگر با کمک انواع برنامه ها می تواند انواع کارها را انجام دهد. حال این پردازشگر می تواند یک رایانه باشد یا یک گوشی موبایل و یا هر دستگاه دیگری. اگر برنامه ها مناسب باشند کارهای لازم بدون هیچ مشکلی انجام می شوند. اما اگر یک برنامه نامناسب وارد این پردازشگر شود می تواند کارکرد آن را مختل کند و خروجی های مورد نیاز را ایجاد نکند.

ویروس یا بدافزار در واقع برنامه ای است که در ظاهر می خواهد یک کار مثبت انجام دهد اما در باطن و بعد از نصب شدن خرابکاری های مختلفی انجام خواهد داد. گاهی خرابکاری می تواند از نوع کرم یا اسپم باشد و هارد را پر کند و گاهی هم به صورت تروجان یا ویروس باشد و اطلاعاتی را پاک کند. نوع دیگری هم به صورت باج افزار است که روی اطلاعات سیستم شما یک قفل قرار می دهد و برای برداشتن قفل از شما باجگیری یا اخاذی خواهد کرد.

برنامه آنتی ویروس | تعمیرات لپ تاپ البان

گاهی هم ممکن است اصلا متوجه نشوید که سیستمتان ویروسی شده اما حس می کنید که سیستم شما سیستم قبلی نیست و یا خیلی داغ می کند و یا خیلی کند کار می کند و یا ….

در این حالات باید دید که موضوع چیست. درواقع ویروس معنای اصلی خودش را از نوع بیولوژیکی اش گرفته که روی بدن تاثیران نامطلوبی می گذارد اما حالا روی سیستم پردازشگر شما اثر نامطلوب را می گذارد.

مطلب مرتبط: سایت های خطرناک که می توانند سیستم شما را ویروسی کنند

برنامه آنتی ویروس چیست؟

برنامه آنتی ویروس (یا نرم‌افزار ضد بدافزار) ابزاری است که به دنبال برنامه‌های موذی می‌گردد که به رایانه شخصی (یا گوشی هوشمند) شما تعلق ندارند. این نرم‌افزار از روش‌هایی برای تمایز بین یک فایل ورد که در حال ویرایش آن هستید و یک فایل هرز قطعه‌ای از یک نرم افزار که قصد سرقت جزئیات اطلاعات بانکی شما را دارد استفاده می‌کند. آنتی ویروس حتی می‌تواند ربوده شدن برنامه های کاربردی قانونی توسط یک ویروس را تشخیص دهد.

برخی برنامه های آنتی ویروس به صورت دائمی و به نوعی به صورت برخط و آنلاین محافظت را انجام می دهند و از هر گونه خرابکاری توسط بدافزارها و باج افزارها جلوگیری می کنند. حتی بعضا به شما اجازه ورود به برخی سایت ها و … را هم نمی دهند. این گونه ویروس کش ها هستند که وقتی می خواهید یک برنامه را به صورت کرک نصب کنید، فایل کرک را بلافصله قبل از اجرا پاک می کند، چرا که در نظر برنامه این کارهای قفل شکستند و کرک کردن نادرست هستند و آنها را ویروس تشخصی می دهد.

اما برخی دیگر، که به عنوان ابزارهای اصلاح شناخته می‌شوند، فقط عملکرد اسکن را ارائه می‌دهند و باید برای پاکسازی آلودگی بدافزار پس از مهار آن اجرا شوند. یعنی ممکن است شما تصادفا یک ویروس را به سیستم خود راه دهید و حتی آن را اجرا نمایید، اما این آنتی ویروس ها کاری به کار شما نداشته باشند و تنها زمانی که شما از آنها کمک بخواهید یا اصطلاحا سیستم را برای ویروس اسکن کنید دست به کار می شوند و بدافزارها را پیدا می کنند.

برنامه آنتی ویروس | تعمیرات لپ تاپ البان

در کل وقتی یک برنامه آنتی ویروس یک بدافزار پیدا می کند دو حالت ممکن است رخ دهد. یا از شما می پرسد که با این فایل چکار کند یا اینکه براساس تنظیمات قبلی خودش سریعا آن را پاک می کند. یکی از دلایلی که باید آنتی ویروس خود را در نصب برنامه ها خاموش کنید (البته که برنامه های مطمئنی که می خواهید به صورت کرک شده نصب کنید) همین موضوع است که احتمالا برنامه، فایل های اجرایی برای کرک کردن را پاک خواهد کرد.

تا چه اندازه به برنامه آنتی ویروس نیاز داریم؟

سیستم‌عامل‌های مدرن با تعدادی محافظ داخلی مانند فایروال‌ها یا پنجره‌های امنیتی (Windows Security) ارائه می‌شوند تا از نفوذ ویروس‌ها به سیستم شما جلوگیری کنند. اگر مراقب نحوه استفاده از دستگاه‌های خود باشید و از پیوندها، پیوست‌ها و از وب‌سایت‌های غیر قابل اعتماد فاصله بگیرید، یا حتی روی یک ماشین مجازی کار کنید، آنگاه امکان این که از بیشتر تهدیدات ویروسی در امان باشید وجود دارد.

به هر حال، تهدیداتی وجود دارد که حتی آماده‌ترین کاربر رایانه شخصی یا تلفن همراه نیز نمی‌تواند از آنها اجتناب کند. به عنوان مثال، گاهی اوقات سِرورهای دانلود قانونی مورد هجوم قرار می‌گیرند، و نقص‌های موجود در شبکه وای فای که به آن متصل می‌شوید می‌تواند شما را از راه هایی دیگر آسیب پذیر کند.

داشتن یک راه حل قدرتمند آنتی ویروسی که در کنار تمام سیستم عامل‌های مدرن و محافظت‌های مرورگر اجرا می‌شود، اولین قدم عالی برای محافظت از خودتان و سیستم‌تان است. در بدترین حالت، این آرامش خاطر را فراهم می‌آورد که شما در برابر تهدیدات بدی مانند باج افزارها محافظت می‌شوید. در بهترین حالت، این تهدیدها را، که هنگام ورود به اینترنت با آنها برخورد می‌کنید، در مسیر خود متوقف می‌کند.

اما اگر مراقبت کنید و روی هر لینکی که می بینید کلیک نکنید، همان آنتی ویروس خود ویندوز 10 و 11 برایتان کفایت خواهد کرد و دیگر نیازی به نصب یک آنتی ویروس دیگر ندارید. اما اگر یک آنتی ویروس نصب می کنید، مهم ترین موضوع این است که آن را مرتب به روز کنید. چرا که نویسندگان و توسعه دهندگان ویروس ها بی کار نیستند و مرتب در حال به روز کردن برنامه های خودشان هستند و یافتن حفره های امنیتی در نسخه های موجود آنتی ویروس ها هستند.

بنابراین اگر ویروس کش خود را به روز نکنید قطعا فایده ای نخواهد داشت.

آنتی ویروس چگونه کار می کند؟

برنامه های آنتی ویروس در طول سال‌ها تغییرات زیادی کرده اند. این تغییرات هم براساس تغییراتی است که خود ویروس ها داشته اند. در حالی که اولین نسخه‌ها برنامه‌های سفارشی بودند که برای هدف قرار دادن ویروس های منفرد طراحی شده بودند، امروزه میلیون‌ها و میلیون‌ها نرم افزار مخرب مختلف در سراسر اینترنت وجود دارد که آنتی ویروس ها باید شیوه ویروس یابی خودشان را با آنها تطبیق دهند.

برای مبارزه با این تهدیدِ همیشه در حال تکامل، برنامه های آنتی ویروس نیز باید کامل شوند. بهترین راه حل‌های ضد بدافزار امروزه از ترکیبی از تاکتیک‌های مختلف برای کمک به محافظت از رایانه شخصی و دسکتاپ‌های MacOS و همچنین دستگاه‌ها و شبکه‌های هوشمند شما استفاده می‌کنند. در ادامه سه روشی که نرم افزارهای آنتی ویروس بیشتر استفاده می‌کنند آورده شده است.

ویروس یابی از طریق امضاها (signatures)

تشخیص مبتنی بر امضا، تجربه ‌شده‌ترین، آزمایش‌ شده‌ترین و واکنشی‌ترین روش در بین این سه روش است. این روش به دنبال کد دیجیتالی خاص یک ویروس – “اثر انگشت” آن – است و ویروس را به محض شناسایی این اثر انگشت قرنطینه یا حذف می‌کند.

مزیت این روش این است که یک ویروس شناسایی شده را می‌توان به یک پایگاه داده امضا که به صورت محلی در دستگاه یا در فضای ابری ذخیره شده است اضافه کرد و سپس هنگام اسکن یک سیستم برای یافتن تهدیدها به آن دسترسی یافت. جنبه منفی این روش این است که برای تهدیدات جدید خیلی مفید نیست. حداقل به یک شخص یا سیستم نیاز دارد که توسط نرم افزار مخرب مورد حمله قرار گیرد و قبل از این که دیگران محافظت شوند، این روش آن را شناسایی کند.

برنامه آنتی ویروس | تعمیرات لپ تاپ البان

با وجود صدها هزار ویروس جدید که هر روز ظاهر می شوند، برای ایمن نگه داشتن سیستم‌های مدرن به تعداد بیشتری آنتی ویروس نیاز است. به همین دلیل است که نسخه‌های ممتاز Malwarebytes کارهایی بسیار بیشتر از ابزار رایگان آن که فقط فراهم آورنده اسکن امضا هستند، انجام می‌دهند.

به روز رسانی مرتب آنتی ویروس نیز یک راه حل برای همین موضوع است.

ویروس یابی از طریق تشخیص رفتار (Behavioral detection)

این یک تکنیک مدرن‌تر برای ردیابی ویروس‌ها و بدافزارهای شناخته شده و ناشناخته است. به جای دیدن چیستی یک قطعه نرم‌افزاری، پایش رفتار، بر اینکه برنامه چه کاری می کند و تحت چه الگوریتمی کار می کند نظارت کرده و مطابق با آن رفتار می کند.

به عنوان مثال، روشی که انسان‌ها و سیستم‌عامل‌هایی مانند Windows یا MacOS عملکردهای خاصی را انجام می‌دهند، قابل اندازه‌گیری و نسبتاً به خوبی تعریف شده است. با این حال، ویروس‌ها و سایر برنامه‌های مخرب گرایش دارند که عملکردهای خاصی را انجام ‌دهند که عملکردهای معمولی یک کاربر نیستند.

بدافزار معمولاً سعی می‌کند راه‌حل‌های آنتی‌ویروس نصب‌شده را خاموش کند یا دور بزند. ممکن است حتی بدون درخواست، بدافزار، خود را در فرآیند بوت قرار دهد به کونه‌ای که هنگام راه اندازی دستگاه‌تان به طور خودکار بارگیری شود. حتی ممکن است با یک سرور خارجی تماس بگیرد تا سایر نرم افزارهای مخرب را در دستگاه شما دانلود کند.

برنامه آنتی ویروس | تعمیرات لپ تاپ البان

تجزیه و تحلیل رفتاری به دنبال نرم افزاری است که سعی در انجام این عملکردها دارد و یا حتی فقط دارای پتانسیلی برای برنامه‌های کاربردی برای انجام آنهاست. نرم افزارهای مخرب به محض شناسایی، قرنطینه یا حذف می‌شوند.

اگرچه با تشخیص رفتاری در مقایسه با استفاده از امضاها، پتانسیل بیشتری برای موارد مثبت کاذب وجود دارد، اما به هر حال تشخیص رفتاری یکی از اجزای مهم پازل آنتی ویروس است. حتی اگر زیاده روی هم باشد و گاهی هم برخی اطلاعات مهم هم پاک شوند، اما کار از محکم کاری عیب نخواهد کرد.

برای مثال، حملات باج‌افزاری، فایل‌ها را رمزگذاری می‌کنند و برای باز کردن قفل آن‌ها، درخواست پرداخت می‌کنند. این حملات نیاز به واکنش سریع دارند و نمی‌توان آنها را فقط با روش امضاها متوقف کرد. با این حال، تشخیص رفتاری مانند راه‌حل Bitdefender می‌تواند رمزگذاری را شناسایی کرده و آن را در مسیر خود متوقف کند، و حتی در برخی موارد می‌تواند هرگونه رمزگذاری انجام شده را به عقب برگرداند.

برنامه آنتی ویروس و فراگیری ماشین (machine learning)

احتمالا هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ یا فراگیری ماشین اصطلاحاتی است که خیلی به گوشتان رسیده باشد. این مفاهیم خیلی عمیق و کلی هستند و در این بخش نقش آنها در ویروس یابی را خواهیم گفت. آموزش به رایانه‌ها که چگونه یک کار را انجام دهند همیشه دشوار و زمان‌بر بوده است، اما یادگیری ماشین به رایانه‌ها اجازه می‌دهد تا خودشان را به شیوه‌ای بسیار کارآمدتر آموزش دهند. این دقیقاً همان چیزی است که یادگیری ماشین در آنتی ویروس، به منظور فراهم کردن یک لایه مهم دیگر در محافظت‌های مدرن ضد بدافزار، از آن بهره می‌برد.

یادگیری ماشین در برنامه های آنتی ویروس از درک خود در مورد برنامه های بدخیم و خوش‌خیم برای تجزیه و تحلیل کد برنامه و تصمیم گیری در مورد خطرناک بودن یا نبودن آن استفاده می‌کند. این به طور مؤثر یک راه حل هوش مصنوعی است و هنگامی که در ارتباط با سایر پروتکل‌های امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در مبارزه با تهدیدات جدید و قدیمی تأثیر گسترده خود را به اثبات می‌رساند. در برخی موارد، شرکت‌هایی مانند Cylance از آن به‌عنوان تنها راه‌حل آنتی‌ویروسی خود استفاده می‌کنند، اگرچه اکثر آنها مجموعه ابزار نرم افزاری کامل‌تری را ارائه می‌دهند.

یادگیری ماشین به اتصال به اینترنت نیاز دارد تا از قدرت پایگاه‌های اطلاعاتی متصل به ابر برای شناسایی نرم‌افزارهای مخرب استفاده کند. با این حال، می‌تواند بسیار سریع‌تر از روش‌های حفاظت آنتی‌ویروسی سرپرستی شده توسط انسان، تکامل یافته و تنظیم شود، و این کمک می‌کند تا مدرن‌ترین راه‌حل‌ها را، با چشم‌انداز تهدیدِ همواره در حال تکامل، به‌روز نگه دارد.

کدام آنتی ویروس را باید انتخاب کنید؟

انتخاب آنتی ویروس مناسب بسیار شبیه به هر تصمیم فناورانه دیگری است و بسیار به شما بستگی دارد. ابزارهایی وجود دارند که اسکنرهای اصلاحی بسیار خوبی هستند، و برخی دیگر دارای اقدامات حفاظتی پیشگیرانه فراوانی هستند، و بعضی دیگر کارهایی بیش از صرفاً مسدود کردن حملات بدافزار انجام می‌دهند.

برنامه آنتی ویروس | تعمیرات لپ تاپ البان

اما در کنار همه این موارد باید همیشه مراقب باشید. تا جای ممکن از نصب برنامه های ناشناخته پرهیز کنید. روی هر لینکی کلیک نکنید و در این زمینه مخصوصا در خصوص ایمیل هایی که دریافت می کنید مراقب باشید که داخل ایمیل چه محتوایی است و از شما چه می خواهد.

در هر حال در هر یک از اشکال استفاده از سیستم خود به تعمیرات لپ تاپ نیاز پیدا کردید، مشاوره‌ی ما برای شما همیشه رایگان است. هم می توانید در پایین این پست به صورت کامنت سوال خود را بپرسید و هم می توانید از طریق اینستاگرام البان و دایرکت سوال خود را مطرح کنید. کارشناسان البان تمام تلاششان را خواهند کرد تا مشکل شما حل شود.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom@

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

ارتقا رم لپ تاپ تا چه حد ممکن است و چگونه؟

همانطور که پیش از این نیز توضیح دادیم برای اینکه بفهمید برای ارتقا لپ تاپ باید از کدام بخش شروع کنید، گاهی ممکن است به این نتیجه برسید که نیاز به ارتقا رم لپ تاپ خود دارید. در آن صورت باید مواردی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

آیا رم سیستم من نیاز به ارتقا دارد؟

اگر سیستم شما هنگ می کند و یا بسیار کند شده است، ابتدا باید متوجه شوید که کدام بخش عامل اصلی این تاخیر و کندی است. همانطور که قبلا هم توضیح داده ایم، بهترین بخش برای پی بردن به پاسخ این موضوع تسک منیجر یا task manager سیستم است.

در تسک منیجر یک تب وجود دارد به نام عملکرد یا performance که در آن به شما نشان می دهد که هر بخش از لپ تاپ یا سیستم شما از سی پی یو گرفته تا گرافیک چه میزان درگیر هستند.

ارتقا لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

در این پست توجه ما روی رم و ارتقا رم لپ تاپ است. ببینید که در حالات مختلف که از سیستم استفاده می کنید و مخصوصا زمانی که سیستم شما هنگ می کند، میزان درگیری رم سیستم شما چقدر است.

علاوه بر اینکه متوجه شدین که چه مقدار از رم در حال استفاده است که به صورت درصد بیان می شود، خوب است که در تب processes نیز توجه کنید که چه برنامه هایی بیشترین استفاده از رم شما را دارند.

مطلب مرتبط: افزایش سرعت لپ تاپ

توجه داشته باشید که مرورگر کروم یک رم خور بسیار قهار است و اکثر اوقات بیشتر رم را آن اشغال کرده است.

اما گاهی هم ممکن است رم شما خراب شده باشد. در این موارد معمولا با صفحه آبی یا همان بلو پیج مواجه می شوید. در بلو پیج در انتهای صفحه یک کدی وجود دارد که با جستجوی آن می توانید متوجه شوید که آیا مشکل مربوط به رم است یا خیر.

ارتقا رم لپ تاپ تا چه حد امکان پذیر است؟

حال اگر مطمئن شدین که سیستم شما نیاز به رم بیشتری دارد و رم فعلی لپ تاپ شما برای کارهایی که انجام می دهید کافی نیست، گام بعدی می شود این که تحقیق کنید لپ تاپ شما تا چه اندازه رم می تواند پشتیبانی کند.

ارتقا رم لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

رم ها از یک لحاظ دو نوع جدا شونده و روی برد یا on board هستند. رم روی برد را نمی توانید تغییر دهید و برحسب اینکه چند اسلات برای رم های جداشونده دارید می توانید براساس پشتیبانی لپ تاپتان تصمیم گیری نمایید.

لپ تاپ من تا چه اندازه رم قبول می کند؟

قبل از ارتقا رم لپ تاپ باید متوجه شوید که رم فعلی سیستم شما چقدر است. این کار با دو روش قابل یافتن است. اول که همان تسک منیجر که در ابتدا بیان کردیم، در بخش عملکرد یا performance به شما نشان می دهد که چقدر از کل رم شما استفاده شده است. در اینجا میزان رم فعلی سیستم شما معلوم می شود.

گزینه بعدی این است که در مای کامپیوتر یا مای پی سی بخش properties را باز کنید و در آنجا مشخصات رم را مشاهده کنید.

حال که فهمیدید که رم فعلی سیستم شما چقدر است، نوبت به این می رسد که متوجه شوید که رم سیستمتان تا چه حد قابل ارتقا است. مدل دقیق لپ تاپ خودتان را باید بدانید. معمولا این مدل در زیر لپ تاپ نوشته شده است. مراقب باشید که لپ تاپ تان خاموش باشد و بعد اقدام به دیدن زیر آن بکنید.

در اینترنت باید مثلا برای لپ تاپ dell inspiron 5570 عبارت مقابل را سرچ کنید: dell inspiron 5570 ram upgrade. در نتایج این جستجو می توانید متوجه شوید که تا چه اندازه امکان ارتقای رم دارید.

در ارتقا رم لپ تاپ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

حال که متوجه شدید که رم فعلی لپ تاپ شما چقدر است و چه میزان می تواند ارتقا یابد، مرحله بعدی این است که متوجه شوید که در حال حاضر چه رمی روی سیستم شما است و چه رم دیگری را می توانید در کنار آن قرار دهید و ارتقایش دهید.

این کار معمولا با باز کردن لپ تاپ همراه است. روی رم و روی برچسبش حروف و اعدادی نوشته می شود. این اعداد مهم هستند و باید رم ها مشابه هم باشند. شاید بتوانید کلا رم را تعویض کنید و عدد دیگری را استفاده کنید اما باید حتما تست شود.

ارتقا رم لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

از طرفی نسل رم هم مهم است. این مورد را نمی توانید اشتباه کنید چون محل برش پین های نسل های مختلف رم لپ تاپ با هم فرق دارند و شما هرگز نمی توانید رم نسل دو را روی اسلات مربوط به نسل سه بگذارید. نسل ها به صورت DDR بیان می شوند. یعنی مثلا رم نسل سوم می شود DDR3.

بهترین برند و مدل رم چیست؟

برای رم ها انواع برندها وجود دارند. سامسونگ، کینگ استون و …. عمدتا رم های موجود در بازار به صورت دست دوم هستند و رم نو خیلی تفاوتی با دست دوم آن ندارد. وقتی روی سیستم گذاشته شود و سیستم آن را بشناسد دیگه اوکی هست.

بنابراین برای اینکه بهترین را تهیه کنید خیلی وسواس نداشته باشید تقریبا همه برندها مشابه هم هستند، اما باز می توانید در این باره از کارشناسان البان هم سوال کنید تا بهترین را تهیه کنید.

بهترین راهکار برای ارتقا رم لپ تاپ چیست؟

شما می توانید رم سیستم خودتان را به دو روش ارتقا دهید. یا خودتان انجام دهید و یا به یک تعمیرکار لپ تاپ اعتماد کرده و از او بخواهید که این کار را انجام دهد.

می خواهم خودم رم لپ تاپم را ارتقا دهم

اینکه می خواهید خودتان رم را ارتقا دهید، خیلی کار خوبی است. اما باید فردی نسبتا فنی و دست به آچار باشید. باید که زیر لپ تاپ تابتان را باز کنید.

در برخی لپ تاپ ها محل رم جداگانه در زیر لپ تاپ مشخص شده و تنها با باز کردن آن بخش به راحتی می توانید به اسلات رم ها دسترسی پیدا کنید.

اما در برخی دیگر مجبور هستید کل زیر لپ تاپ را باز کنید. در برخی هم که تعداد اسلات ها زیاد هستند، ممکن است برخی از اسلات ها در سمت دیگر بورد باشند!

ارتقا رم لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

باز کردن لپ تاپ شاید کار خیلی سختی به نظر نرسد، اما خیلی مهم است که این کار با دقت زیاد انجام شود و به گونه ای باز شود که حتما مجدد بتوانید آن را ببندید. هنگام باز کردن به اندازه و محل پیچ ها خیلی دقت کنید چرا که بستن پیچ نادرست در جای اشتباه می تواند به قیمت خراب شدن لپ تاپ تمام شود.

حال که توانستین لپ تاپ را باز کنید و به اسلات رم ها دست پیدا کنید، حضوری بروید و رم را تهیه کنید. رم را روی سیستم خودتان بگذارید، روشنش کنید و تست کنید که رم را شناخته یا خیر. وقتی که شناخته باشد و آن میزانی که می خواهید اوکی شده، دیگر خیالتان راحت است. لپ تاپ را خاموش کرده و آن را ببندید و رم را خریداری کنید.

من نمی خواهم خودم رم لپ تاپ را ارتقا دهم

همانطور که خواندین، به نظر می رسد که تعویض یا ارتقا رم کار ساده ای باشد، اما دردسرهای خاص خودش را هم دارد. مثلا، اگر دسترسی به فروشندگان رم برایتان دشوار باشد، ابزار مناسب برای باز کردن لپ تاپ نداشته باشید، نگران هستین که لپ تاپ آسیب ببیند و …. هیچ مشکلی نیست، می توانید این کار را به البان بسپارید!

  • خیلی راحت یک درخواست رایگان در سامانه تعمیرات البان به نشانی www.elbaan.com ثبت کنید.
  • کارشناسان تماس گرفته و به صورت کاملا رایگان به شما مشاوره ارائه خواهند داد.
  • کارشناسان البان بررسی می کنند، اگر سیستم شما قابلیت ارتقا داشته باشد، به شما اعلام قیمت خواهند کرد و بعد در صورت موافقت شما این کار برایتان انجام خواهد شد.
  • حسن این روش این است که اگر کلا رم خود را بخواهید در فرآیند ارتقا تعویض کنید، می توانید رم قبلی را هم به خود البان بفروشید 🙂

شیوه دوم بسیار ساده تر خواهد بود و زحمت بسیار کمتری برایتان خواهد داشت.

مشاوره رایگان برای ارتقای لپ تاپ

هرطور که شما دوست داشته باشید، البان در خدمت شماست، حتی اگر برای روش اول هم سوالاتی داشته باشید می توانید از ما بپرسید. می توانید در پایین همین پست به صورت کامنت سوال خود را بپرسید. یا درخواست رایگان ثبت کنید.

یا ساده تر از همه اینها اینکه در اینستاگرام پیج البان را فالو کنید و بعد سوال خود را از طریق دایرکت بپرسید. کارشناسان در اکثر ساعات روز در اینستاگرام سوال شما را پاسخ خواهند داد.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom@

 

منبع: مرکز تعمیرات لپ تاپ البان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

بازیابی اطلاعات گوشی و بهترین اپلیکیشن ها در اندروید

یکی از درخواست هایی که کاربران زیادی از گوشی های اندرویدی می کنند این است که چگونه می توانند اقدام به بازیابی اطلاعات گوشی خود بکنند. همه ما اطلاعات خیلی مهمی روی گوشی مان داریم و از دست دادن آنها قطعا ناراحت کننده خواهد بود.

متاسفانه حافظه گوشی ها خیلی سریع پر می شوند که با توجه به کیفیت بالای عکس ها و فیلم ها و همچنین تمام فایل هایی که در شبکه های اجتماعی دانلود می شوند این امر طبیعی است. پاک کردن اشتباهی برخی اطلاعات گاها سبب بسیاری از ناراحتی ها خواهد شد.

از دست دادن فایل ها یا اطلاعات مهم هیچوقت لذت بخش نیست. این اتفاق می تواند در رایانه و لپ تاپ شما و همچنین در گوشی هوشمند یا تبلت اندروید شما اتفاق بیفتد. با این حال، در حالی که دارندگان دستگاه های اندروید ممکن است تصور کنند در چنین شرایطی گزینه های کمتری در دسترس دارند، تعداد شگفت انگیزی از برنامه های کاربردی برای بازیابی اطلاعات اندروید وجود دارد. در این مقاله ما بهترین آنها را بررسی می کنیم که طیف وسیعی از نرم افزارها را پوشش می دهند که می توانند به شما در بازیابی عکس ها، پیام ها، فایل ها، مخاطبین، اسناد، موسیقی و موارد دیگر کمک کنند.

انواع برنامه های بازیابی اطلاعات گوشی اندروید

در ادامه تعدادی برنامه برای بازیابی اطلاعات گوشی به شما معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، این برنامه‌ها باید در رایانه شخصی ویندوزی دانلود و نصب شوند، درغیر این‌صورت اگر هرکدام از برنامه‌ها برروی رایانه‌های مک نیز موجود بودند، این مورد ذکر خواهد شد. همچنین، به یاد داشته باشید که برخی از این برنامه‌ها برای بازیابی انواع فایل‌های خاص، نیاز به روت دستگاه اندرویدی شما دارند.

روت کردن گوشی یک کار نسبتا تخصصی محسوب می شود و هنگام انجام این کار تمام ملاحظات را داشته باشید تا خدای نکرده مشکلی برای گوشی تان پیش نیاید.

یک نکته بسیار مهم دیگر هم اینکه این برنامه ها و ترفند ها هیچکدام قطعی نیستند و ممکن است تمام اطلاعات شما بر نگردند

برنامه بازیابی اطلاعات Tenorshare UltData

Tenorshare یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های بازیابی اطلاعات اندروید است و دلیل خوبی هم دارد. این نرم افزار از اغلب گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی، از جمله دستگاه های تولید شده توسط سامسونگ، هوآوی، موتورولا، سونی، ال جی و… پشتیبانی می کند.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

این برنامه قابلیت این را دارد که عکس‌های حذف شده در گوشی‌های اندروید را بدون نیاز به روت کردن دستگاه‌تان بازیابی کند، در حالی که به شما امکان می‌دهد پیام‌های حذف شده واتس‌اپ را نیز بدون روت کردن گوشی اندروید خود بازیابی کنید.

اما اگر آماده روت کردن گوشی‌تان هستید، حتی به شما امکان می دهد مخاطبین، پیامک‌ها و سابقه تماس های از دست رفته یا همان missed calls را بازیابی کنید. این اپلیکیشن ادعا می‌کند که “بالاترین میزان موفقیت در بازیابی اطلاعات” را در این صنعت دارد، و در حالی که هیچ داده‌ای برای حمایت از این ادعا منتشر نکرده است، محبوبیت آن باعث می‌شود که این ادعا معتبر به نظر برسد.

با این حال، حتی اگر دانلود آن برای ویندوز رایگان است، مجموعه کامل ویژگی های آن به اشتراکی با قیمت حدود 40 دلار نیاز دارد. البته شما می توانید معمولا نسخه کرک شده و رایگان آن را نیز در سایت های مختلف ایرانی ارائه نرم افزار پیدا کنید.

بازیابی اطلاعات گوشی با iToolab RecoverGo

نرم‌افزار iToolab RecoverGo با بیش از 6000 گوشی و تبلت اندرویدی کار می‌کند تا به شما کمک کند عکس‌ها، ویدیوها، مخاطبین، سابقه تماس‌ها و بیش از 11 نوع فایل را بازیابی کنید و دیگر نگران اطلاعات از دست رفته نباشید.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

این برنامه با اکثر برندهای گوشی های هوشمند مانند گوگل، هواوی، شیائومی، سامسونگ، سونی، ال جی و… سازگار است. بهترین بخش استفاده از این برنامه این است که می توانید بدون نیاز به روت کردن دستگاه خود، اطلاعات خود را با یک کلیک بازیابی کنید. این اپلیکیشن همچنین به شما امکان می‌دهد پیش‌نمایش فایل‌ها را قبل از بازیابی مشاهده کنید تا بتوانید مطمئن شوید که اطلاعات درست را بازیابی می‌کنید.

استفاده از این برنامه رایگان است، اما هزینه اشتراک سالانه آن 40 دلار است.

برنامه Wondershare Dr. Fone

شاید در امر گوشی و بازیابی اطلاعات گوشی یکی از پرآوازه ترین برنامه ها که کاربردهای زیادی هم دارد، برنامه های دکتر فوت باشند. برنامه Wondershare’s Dr. Fone for Android با 6000 دستگاه اندرویدی سازگار است و حتی می‌تواند داده‌های دستگاه‌های خراب سامسونگ را بازیابی کند. صرف نظر از اینکه به طور تصادفی فایل ها را حذف کرده اید یا آسیب دیده اند و یا سیستم دچار کرش شده است، این برنامه می تواند به شما در بازیابی مخاطبین از دست رفته، پیامک ها، عکس ها، پیام های واتس‌اپ (فقط برای دستگاه های روت شده)، موسیقی، ویدیوها و اسناد کمک کند.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

همانند محصول UltData Tenorshare، این اپلیکیشن نیز ادعا می کند که بالاترین میزان موفقیت در بازیابی داده ها در این صنعت را دارد. با این حال، در حالی که بدیهی است که هر دو سازنده نمی توانند همزمان حقیقت را گفته باشند اما تعداد بالای نقدهای مثبت Dr. Fone به صورت آنلاین نشان می دهد که ضرف نظر از اینکه این برنامه موفق ترین است یا نه، نتیجه ی کاری که می کند بسیار خوب است.

مانند سایر برنامه های موجود در این لیست، می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کرده و بررسی کنید که آیا فایل های از دست رفته شما قابل بازیابی هستند یا خیر، اما برای بازیابی کامل آنها در عمل به خرید یک اشتراک 40 دلاری نیاز دارید.

برنامه بازیابی اطلاعات گوشی FonePaw برای ویندوز و مک

FonePaw یک برنامه کمیاب برای بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی است که می‌توانید آن را برای رایانه های مک نیز دانلود کنید، و فقط برای ویندوز نیست. صرف نظر از این تفاوت، حداقل به اندازه ی بقیه برنامه های بازیابی اطلاعات اندروید در این لیست خوب و کاربردی است.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

این برنامه از هزاران دستگاه اندرویدی، تقریباً از تمام سازنده‌های بزرگ، از جمله گوگل، سامسونگ، اچ تی سی، سونی، هوآوی، ال جی، موتورولا و وان پلاس پشتیبانی می کند. فایل‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن بازیابی کنید نیز بی‌شمار هستند و شامل عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌های صوتی، پیام‌های واتس‌اپ، پیامک‌ها، مخاطبین، گزارش تماس‌ها و اسناد حذف شده می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این برنامه این است که نه تنها می‌توانید فایل‌های از دست رفته را از حافظه داخلی اندروید، بلکه از کارت حافظه SD و سیم‌کارت‌ها نیز بازیابی کنید. بسیاری از این موارد بدون نیاز به روت کردن گوشی شما قابل بازیابی است.

در نهایت، FonePaw به صورت رایگان قابل دانلود است و می توان از آن برای مشاهده فایل های قابل بازیابی به صورت رایگان استفاده کرد، اما برای بازیابی واقعی اطلاعات به یک اشتراک تک کاربره با هزینه 50 دلار درسال نیاز دارد.

برنامه Jihosoft Android Data Recovery هم برای ویندوز و هم برای مک

برنامه Jihosoft Android Data Recovery نیز مانند برنامه قبلی برای ویندوز و مک موجود است و یکی دیگر از برنامه‌های بسیار مؤثر و با سازگاری گسترده برروی انواع گوشی‌ها است.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

مانند سایر برنامه‌های موجود در این مقاله، این برنامه در حال حاضر بیش از 6000 دستگاه اندرویدی از جمله گوشی‌های گوگل، سامسونگ، هواوی، ال جی، سونی، نوکیا و موتورولا را پشتیبانی می‌کند. صرف نظر از دلیل گم شدن فایل های خود، می توانید از Jihosoft برای بازیابی مخاطبین، پیامک‌ها، گزارشات تماس، عکس های گالری، فیلم ها، موسیقی، فایل های صوتی و تاریخچه چت واتس‌اپ و وایبر استفاده کنید.

استفاده از آن آسان است و یکی از سریع ترین برنامه های بازیابی از نظر اسکن تلفن شما برای فایل های قابل بازیابی است، در حالی که می توانید از آن برای بازیابی فایل هایی که در کارت های حافظه خود که گم کرده اید نیز استفاده کنید.

شما می توانید بخشی از خدمات برنامه را به‌صورت یک نسخه آزمایشی رایگان استفاده کنید، اما نسخه کامل آن 50 دلار برای شما آب می‌خورد.

برنامه بازیابی اطلاعات گوشی EaseUS MobiSaver

EaseUS Mobisaver یکی از راحت ترین برنامه های بازیابی اطلاعات اندروید برای استفاده است. شما می توانید این برنامه را به سادگی روی رایانه شخصی خود دانلود کنید، گوشی خود را متصل کرده و آن را اسکن کنید، و سپس انتخاب کنید که کدام فایل را می خواهید بازیابی کنید. به همین سادگی!

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

این برنامه به شما امکان می دهد عکس ها، فیلم ها، پیام ها، مخاطبین، موسیقی، اسناد و فایل های دیگر حذف یا فرمت شده را بازیابی کنید. این کار بدون در نظر گرفتن اینکه فایل‌ها را حذف کرده‌اید یا آنها را در اثر ویروس یا آسیب از دست داده‌اید انجام می گیرد، و با دستگاه‌های سامسونگ، HTC، ال جی، گوگل، سونی، موتورولا، زد تی ای، هواوی، ایسوس، وان پلاس و… سازگار است. همچنین می توانید از آن برای بازیابی اطلاعات از کارت های حافظه SD خراب استفاده کنید.

این اپ در حالت آزمایشی به صورت رایگان در دسترس است، اما برای نسخه کامل باید 40 دلار هزینه بپردازید، اگرچه در صورت یکبار خرید EaseUS، آپدیت های بعدی اپ را می توانید رایگان استفاده کنید.

برنامه MyJad Android Data Recovery

MyJad’s Android Data Recovery یکی دیگر از برنامه های بازیابی اطلاعات قابل اعتماد، با قابلیت استفاده آسان و قدرتمند است. با اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند و می‌تواند عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی، تاریخچه تماس، مخاطبین و دیگر انواع داده‌ها را بازیابی کند و به شما امکان پشتیبان‌گیری از فایل‌های بازیابی شده را در رایانه شخصی ویندوزتان می‌دهد.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

ممکن است برای بازیابی برخی فایل‌های خاص، مانند سابقه تماس، نیاز به روت کردن دستگاه خود داشته باشید، اما استفاده از این نرم‌افزار بسیار آسان است و به شما امکان می‌دهد قبل از تصمیم‌گیری برای بازیابی، فایل‌های از دست رفته را از قبل ببینید.

در حال حاضر برای نسخه کامل باید 50 دلار هزینه بپردازید، که از 60 دلار هزینه قبلی کمتر شده است. خرید نسخه کامل به شما این امکان را می دهد که آپدیت های بعدی اپ را به صورت مادام العمر رایگان دریافت کنید.

روت کردن گوشی برای بازیابی اطلاعات گوشی به چه معنایی است؟

معمولا شما در گوشی خود می توانید کارهای زیادی را انجام دهید. اما گاهی نیازی دارید تا گام را فراتر گذاشته و کارهای سیستمی جدی تری انجام دهید. در این صورت باید برخی دسترسی های سیستمی برای خودتان ایجاد کنید.

روت کردن گوشی به همین معناست. به نوعی مشابه جیلبریک کردن گوشی های آیفون است، با روت کردن گوشی، شما کارهای زیادی روی آن می توانید بکنید که قبلا نمی توانستین و البته برخی از این کارها می توانند خطرناک هم باشند و به گوشی آسیب برسانند.

بنابراین توصیه جدی ما این است که تا جای ممکن از روت کردن گوشی خود پرهیز کنید ضمن اینکه بعضا این کار بسیار مشکل و دشوار است.

آیا با این نرم افزارها تمام اطلاعات بر می گردند؟

در این مقاله برنامه های زیادی برای بازیابی اطلاعات گوشی معرفی شدند، اما همانطور که در ابتدا نیز مطرح کردیم هیچ کدام از آنها صد درد صد نیستند و ممکن است خطا داشته باشند. تا جای ممکن توصیه ما این است که به صورت دوره ای از اطلاعات مهم گوشی تان نسخه پشتیبان یا بکاپ تهیه کنید و به قول معروف پیشگیری همواره از درمان بهتر است.

مطلب مرتبط: خالی کردن حافظه واتساپ و تلگرام

برای استفاده از این برنامه ها شما فقط نیاز به نصب آنها روی یک رایانه دارید و خودتان همه کارها را می توانید پیش ببرید. اما چنانچه نیاز به کمک داشتین یا تجربه خوبی از استفاده از این برنامه ها داشتین، خوشحال می شویم نظر و تجربه خودتان را با ما و سایرین در پایین همین پست به صورت کامنت به اشتراک بگذارید.

ضمنا می توانید سوالات خود را نیز از طریق دایرکت اینستاگرام نیز بپرسید. ما را در اینستاگرام فالو کنید و سوالات خود را از طریق دایرکت بپرسید، تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا مشکلتان را در همان بستر حل نماییم.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom

 

منبع: مرکز تعمیرات موبایل البان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

صدای فن لپ تاپ و دلایل و راهکارهای مربوط به آن

صدای فن لپ تاپ یکی از مواردی است که با گذر زمان عمر لپ تاپ، افراد زیادی در رابطه با آن شکایت می کنند و صدایش آزار دهنده و همچنین نگران کننده می شود. در کنار زیاد شدن صدا، نگرانی بعدی داغ شدن بیش از حد لپ تاپ است.

با توجه به اینکه فن لپ تاپ یکی از اجزای اساسی در خنک کردن پردازشگر یا CPU لپ تاپ است، باید آن را جدی گرفت و هر زمان متوجه صدای غیرعادی فن لپ تاپ شدین، حتما برای سرویس یا تعمیر آن اقدام کنید. این مورد از موارد بسیار شایع در تعمیرات لپ تاپ است و اصلا نگران آن نباشید، اما باید به موقع اقدام کنید.

دلایل صدای فن لپ تاپ چه می توانند باشند؟

داخل بدنه لپ تاپ، بورد و اجزای مختلفی وجود دارد. CPU و چیپ گرافیک از چیپ هایی هستند که نقش مهمی در کارکرد لپ تاپ دارند و عمدتا روی آنها یک شبکه مسی به نام هیت سینک قرار دارد. هست سینک یک لوله مانند مسی است که حرارت را به خود جذب می کند و مانند عملکرد یخچال منتقل می کند.

این هیت سینک به مقابل باد فن می رود و با باد فن خنک می شود. شدت باد فن لپ تاپ بر اساس میزان پردازش و داغ شدن این هیت سینک کنترل می شود. بنابراین فن لپ تاپ یک نقش حیاتی و اساسی در عمر و کارکرد لپ تاپ دارد.

صدای فن لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

صدای فن لپ تاپ به صورت کلی امری است طبیعی اما گاهی می تواند به دلایلی این صدا خارج از حالت عادی شود و در این موارد باید اقداماتی انجام داد تا به نوعی بتوان پیشگیری کرد.

کثیف شدن لپ تاپ و کار کردن بیش از حد فن

شاید یکی از بیشترین دلایل کار کردن زیاد فن و در نتیجه زیاد شدن صدای آن کثیفی داخل لپ تاپ باشد. با توجه به اینکه لپ تاپ را در جاهای مختلف از جمله روی فرش و رختخواب استفاده می کنیم، احتمال اینکه خاک و پرز داخل آن برود بسیار زیاد است.

هرچه داخل لپ تاپ کثیف تر باشد، در نتیجه هیت سینک داغ تر خواهد شد و به دلیل کثیف بودن آن توانایی خنک شدن با باد فن را نخواهد داشت. هرچه این دما بالاتر رود، فن نیز بالطبع بیشتر کار خواهد کرد و این امر باعث می شود تا صدای فن لپ تاپ بیش از حد طبیعی شود.

صدای فن لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

در این حالت باید که لپ تاپ باز و سرویس شود. شاید این کار به نظر ساده برسد، اما در واقع هر اشتباهی در لپ تاپ، هرچند کوچک می تواند باعث خرابی های بزرگی شود. در ادامه برخی اشتباهات متداول در تمیز کردن لپ تاپ را برایتان شرح خواهیم داد:

  • گرفتن جارو برقی با فشار زیاد در کنار دریچه های لپ تاپ. این کار و مکش شدید باعث می شود که علاوه بر خاک و کثیفی، برخی قطعات نیز از جای خود جدا شوند. از طرفی ممکن است خاک و پرز به جای بیرون آمدن، در جایی گیر کرده و فشرده شوند.
  • فوت کردن داخل لپ تاپ. با فوت کردن داخل لپ تاپ هیچ اتفاقی خوبی نمی افتد و حتی ممکن است که این فوت همراه با آب دهان باشد و خیس شدن داخل لپ تاپ از اتفاقات بد این کار باشد.
  • اگر لپ تاپ را باز کردین باید بسیار احتیاط کنید:
    • همه اجزای خاص و معلوم باید از برد جدا شوند. یعنی در مرحله اول حتما باید باتری را جدا کنید و بعد از آن مهم ترین قطعه ای که جدا می کنید، سوکت فن است. چرخش فن با باد یا جاروبرقی می تواند باعث القای ولتاژ معکوس به بورد شود که اصلا اتفاق خوبی نیست و این کار منجر به خاموشی لپ تاپ شما خواهد شد.
    • اگر خمیر سیلیکونی ندارید، هرکز هیت سینک را جدا نکنید. اما اگر خمیر سیلیکونی که مسئول انتقال حرارت از CPU به هیت سینک است دارید، بعد از باز کردن هیت سینک، آن را به صورت کامل بشویید، به صورت کامل روی سی پی یو خمیر سیلیکونی بریزید و بعد هیت سینک را سر جای خودش گذاشته و محکم ببندید.
    • بهتر است با دمنده های صنعتی داخل لپ تاپ را باد بگیرید و تمیزش کنید و یا با گردگیر خاک آن را بگیرید.

همانطور که بیان شد، دلیل اصلی صدای زیاد فن لپ تاپ کثیفی است و اما دلایل دیگری هم دارد که در ادامه آنها بیانشان خواهیم کرد.

صدای فن لپ تاپ و مسائل نرم افزاری

گاهی که از برخی نرم افزارهای با پردازش زیاد استفاده می کنید، سی پی یو داغ تر می شود و در نتیجه فن لپ تاپ باید تندتر و بیشتر کار کند تا بتواند این حرارت تولید شده را از بین ببرد. در نتیجه در این حالت صدای فن لپ تاپ شما اگر زیاد شد، نگران نشوید، کاملا طبیعی است.

صدای فن لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

در حالت دیگر وقتی است که لپ تاپ یا ویندوز را آپدیت می کنید. هنگام نصب این به روز رسانی ها، فن می تواند بیشتر از قبل کار کند و این نیز امری طبیعی است.

اما اگر شما کار خاصی نمی کنید و فن لپ تاپ زیادی کار می کند، این معنادار است و نیاز به بررسی دارد. همانطور که در بخش های مختلف هم بیان کردیم، کار کردن فن به خاطر داغ شدن پردازشگر است و نیاز آن به خنک شدن، اگر فن دستگاه شما زیاد کار می کند، یعنی پردازشگر و چیپ گرافیک (درصورتی که به صورت جداگانه باشد) در حال داغ شدن هستند و در امر خنک سازی مشکل دارند.

صدای فن لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

اگر این مورد ادامه دار بود، باید که هرچه زودتر به یک تعمیرکار مراجعه کنید. اگر سی پی یو یا چیپ گرافیک نتوانند حرارت زیادشان را از دست بدهند، می تواند منجر به سوختن آنها شود. در نتیجه با مراجعه سریعتر می توانید جلوی هزینه های بیشتر را بگیرید و یک حالت هم می تواند این باشد که یک مشکل نرم افزاری وجود داشته باشد که معمولا با نصب مجدد ویندوز برطرف می شود.

در مواقعی که نمی توانید علت صدای فن را پیدا کنید از طریق تسک منجر هم خوب است نگاهی بیندازید و ببینید که کدام بخش از لپ تاپ بیشتر درگیر است. همین بخش می تواند عامل کار کردن بیش از حد فن باشد. در این صورت شاید نیاز به ارتقا لپ تاپ خود پیدا کنید.

خراب شدن پره های فن و صدای بیش از حد آن

یکی از موارد نادر، که البته باز هم ممکن است رخ بدهد، خراب شدن پره های فن است و که سبب می شود فن به درستی نچرخد و یا با صدای نامناسبی بچرخد. باید در این حالت فن به صورت کامل تعویض شود و نمی توان فن را تعمیر کرد.

کوچکترین تغییری در حالت فن می تواند باعث ایجاد این صدا شود و یا اینکه ممکن است یک تکه آشغال نیز وارد آن شود و به پره آسیب برساند و ممکن است این موضوع هم دلیل خراب شدن و صدای نامناسب فن باشد.

گیر کردن آشغال در فن و صدای نامطلوب

با توجه به اینکه از لپ تاپ در شرایط مختلفی استفاده می کنیم، ممکن است از مو تا پرز فرش و خاک و … داخل آن بروند. این کثیفی ها ممکن است دو فن بپیچنند و یا روی میله میانی آن را پر کنند و سبب این شوند که فن نتواند به درستی بچرخد.

صدای فن لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

همین موضوع با یک تمیز کاری ساده اما بسیار دقیق قابل رفع است و باید خیلی سریع انجام گیرد. این کثیفی ها می تواند باعث شود که فن نتواند به درستی بچرخد و علاوه بر سوختن خود فن، ممکن است به پردازنده ها هم آسیب وارد شود.

برطرف کردن مشکل صدای فن لپ تاپ 

اگر بعد از مطالعه مطالب بالا، متوجه دلیل صدای فن لپ تاپ خود شدین که بسیار عالی و اگر بتوانید خودتان این صدا را برطرف کنید، که چه بهتر. اما اگر در هر یک از این موارد به مشکل برخورد کردین، اصلا نگران نباشید.

صدای فن لپ تاپ | تعمیرات لپ تاپ البان

کافی است در سامانه تعمیرات البان یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان البان با شما تماس گرفته و به صورت کاملا رایگان و تلفنی راهنماییتان کنند.

تا زمانی که کاری روی لپ تاپ شما انجام نشود هزینه ای بابت عیب یابی یا مشاوره از شما اخذ نخواهد شد. ضمنا می توانید سوالات خود را از طریق دایرکت اینستاگرام و فالو کردن پیج البان در اینستاگرام نیز بپرسید تا کارشناسان پاسخ شما را بدهند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

مشکل اعلان واتساپ در آیفون بعد از آپدیت 15.3.1

صاحبان گوشی های آیفون از آیفون 6اس به بالا بعد از به روز رسانی آیفون خود دچار مشکل اعلان واتساپ شده اند و کارهای زیادی را امتحان هم کرده اند اما موفق به برطرف کردن مشکل نشدند.

با توجه به درخواست های زیاد کاربران و همچنین سوالات زیاد در دایرکت اینستاگرام البان تصمیم گرفتیم روش برطرف کردن این مشکل را به صورت کامل بیان کنیم تا به راحتی خودتان بتوانید مشکلتان را برطرف کنید.

مشکل اعلان یا نوتیف واتساپ در آیفون چیست؟

برخی کاربران آیفون که مدل گوشی شان از 6اس به بعد است، با به روز کردن گوشی شان به نسخه 15.3.1 دچار مشکلاتی در اعلانان یا همان نوتیفیکیشن برخی برنامه ها به خصوص واتساپ شدند. برخی از کاربران برای تلگرام هم دچار مشکل شدند که روند کار مشابه است.

برای این کاربران، وقتی داخل برنامه های مذکور می روند، گزینه نوتیفیکشن (notification) وجود دارد اما وقتی که در تنظیمات گوشی به بخش نوتیفیکیشن می روند و یا در تنظیمات خود گوشی در خود برنامه مثلا واتساپ می روند، برای این برنامه چیزی برای تنظیمات نوتیفیکیشن وجود ندارد.

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

این باگ، مربوط به شما نیست و یک ناهماهنگی بین واتساپ و نسخه جدید iOS است که برای همه هم اتفاق نمی افتد و اما برای آنها که اتفاق می افتد خیلی آزار دهنده است.

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

وقتی این چنین می شود، یعنی مشکل اعلان واتساپ برایشان پیش می آید، با وجود صحیح بودن تمام تنظیمات، برای پیام های جدید اعلانی دریافت نمی کنند. این خیلی آزاردهنده است و فرد باید دائما اپ واتساپ یا تلگرام را باز کند تا متوجه شود که چه کسانی برایش پیام ارسال کرده اند.

مطلب مرتبط: به روز رسانی آیفون با اینترنت گوشی

راه حل مشکل اعلان واتساپ را از البان بپرسید

معمولا وقتی کاربران جستجو می کنند، راه حل هایی که به آنها گفته می شود و نتیجه هم نمی دهد این است که یا گوشی را به روز کنند، یا صبر کنند تا با به روز رسانی بعدی مشکل حل شود یا واتساپ را به روز کنند و یا صبر کنند تا در به روز رسانی بعدی واتساپ مشکل حل شود.

اما هیچیک از این موارد جواب نمی دهد و حتی پاک کردن و نصب مجدد واتساپ نیز مشکلشان را برطرف نمی کند. اما واقعا نیاز به همه این کارها نیست و یک راه حل نسبتا ساده برای این مشکل وجود دارد.

راه حل البان برای مشکل نوتیفیکیشن در واتساپ در آیفون

اگر شما هم تمام راه حل های ذکر شده در بند قبلی را رفته اید اما همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، نگران نباشید، راهکار این مشکل بسیار ساده است. البته که به روز نگه داشتن برنامه های پرمصرف خیلی توصیه می شود، اما این مشکل با به روز رسانی حل نمی شود.

برای برطرف کردن مشکل اعلان واتساپ مراحل زیر را انجام دهید:

  • در گوشی وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  • گزینه جنرال (General) را انتخاب کنید.
  • در انتهای صفحه یک گزینه هست تحت عنوان Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید.

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

  • در صفحه بعدی که باز می شود باید گزینه Reset را بزنید.

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

  • (حالا باید بسیار احتیاط کنید. انتخاب گزینه اشتباه می تواند باعث پاک شدن همه اطلاعات شما روی گوشی شود!)
  • در منویی که باز می شود باید گزینه انتهایی یعنی Reset Location & Privacy را انتخاب کنید.
    • بعد از انتخاب این گزینه به نظر می رسد که اتفاق خاصی نمی افتد اما اتفاقات خوبی می افتد 🙂
    • نگران نباشید، با این کار اطلاعاتی از گوشی شما پاک نخواهد شد!

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

  • بعد از این اقدامات به واتساپ برگردید و وقتی آن را باز می کنید با دقت به پیامی که ظاهر می شود دقت کنید. از شما در رابطه با نوتیفیکیشن پرسیده می شود که با انتخاب گزینه فعال، مشکل شما به همین سادگی حل خواهد شد 🙂

همانطور که دیدین این روش در ظاهر بسیار ساده است، اما کمتر جایی به آن اشاره شده است.

مشاوره رایگان البان

چنانچه در انجام هر یک از این مراحل یا حتی کل آن مشکلی داشتین، اصلا نگران نباشید، البان در کنار شماست. شما می توانید در پایین همین پست به صورت کامنت سوال خود را بپرسید و یا از طریق فالو کردن پیج البان در اینستاگرام و از طریق دایرکت سوالتان را بپرسید.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom@

همچنین ثبت درخواست در سامانه تعمیرات البان همواره رایگان بوده و هست و با ثبت درخواست کارشناسان البان به صورت کاملا رایگان با شما تماس گرفته و راهنماییتان خواهند کرد.

 

منبع: تعمیرات موبایل البان 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan

آنتی ویروس مناسب برای ویندوز کدام است؟

استفاده از آنتی ویروس خوب و مطمئن در ویندوز یکی از مسائلی است که تقریبا همیشه با ما در دنیای فناوری همراه بوده است. دغدغه‌ای که بسیار طبیعی بوده و با توجه به گستردگی وسعت استفاده از این سیستم عامل، چالش‌های بسیاری را نیز همواره در پی داشته است.

هر سیستم کامپیوتری برای در امان ماندن از ویروس‌ها، تروجان‌ها، بدافزارها و … به آنتی ویروس مطمئن،‌ به‌روز و قوی نیاز دارد.

یکی از کارها بعد از خرید یک سیستم نو و یا از آن مهم‌تر بعد از نصب ویندوز جدید، باید حتما نصب یک نرم‌افزار آنتی ویروس قدرتمند باشد. در نسخه‌های پیشین ویندوز و به طور مشخص ویندوزهای XP،‌ ویستا، 7 و حتی تا حدی هم ویندوز 8 و 8.1 داشتن و یافتن آنتی ویروس مطمئن یک معضل همیشگی بود.

اما خبر خوب اینکه طی سالیان دراز، مایکروسافت توانسته امنیت سیستم‌عامل محبوب ویندوز را ارتقا دهد و بهبود بخشد. همراه ویندوز 10 به طور پیش‌فرض ویندوز دیفندر (Windows Defender) نیز نصب می‌شود که راهکار رایگان مایکروسافت برای محافظت سیستم شما در برابر خطرات ویروس‌ها و سایر تهدیدات امنیتی است.

رقبای آنتی ویروس پیش‌فرض ویندوز

شاید از خود بپرسید آیا این آنتی ویروس مایکروسافت گزینه‌ی مناسبی است؟ پاسخ صادقانه‌ی آن این است که تقریبا بله! اما چرا تقریبا؟ باید بگوییم گزینه‌های دیگری نظیر Bitdefender، Kaspersky و محصولات شرکت‌های دیگری هم در بین گزینه‌ها وجود دارند.

آنتی ویروس های مختلف

اما مساله این است که این گزینه‌هایی که به عنوان رقیب از آنها نام بردیم معمولا برای استفاده از تمام امکاناتشان یا باید لایسنس تهیه کنید که خب هزینه‌های گرانی را می‌طلبد. در نسخه‌ی رایگان هم با توجه به بررسی‌هایی که کرده و دیده‌ایم تا حد قابل قبولی می‌توان روی همین ویندوز دیفندر نیز حساب باز کرد و شاید فقط کمی در قیاس با نسخه‌های رایگان سایر آنتی ویروس ها ضعیف‌تر باشد. اما موضوع خیلی نگران‌کننده‌ای نخواهد بود.

دیفندر ویندوز به غیر از حفاظت در برابر ویروس‌ها، دارای ویژگی‌های دیگری مانند ابزار ضد باج‌افزار چندلایه، فایروال، محافظت از حریم خصوصی، فیلتر کردن وب، کنترل‌گرهای والدین و پشتیبان‌گیر سیستم عامل نیز هست.

 

گسترش راهکار مایکروسافت

در نسخه‌های قبلی ویندوز مثل 7 و یا ویستا باید ابزار جداگانه‌ای به نام Microsoft Security Essentials را از سایت مایکروسافت دانلود و روی سیستم خود نصب می‌کردید. این نرم‌افزار که توسط مایکروسافت از سال 2009 شروع به عرضه شد، در نسخه‌های بعدی ویندوز تبدیل به همان چیزی شد که در حال صحبت کردن از آن هستیم، یعنی Microsoft Windows Security. با استفاده از این نرم افزار، مایکروسافت به دنبال این بود که اطمینان یابد مشتریانش در هنگام کار با ویندوز از حداقل‌هایی از محافظت با این آنتی ویروس بهر‌ه‌مند‌ خواهند بود.

زمانی که راهکار امنیتی مایکروسافت برای اولین بار زیر ذره‌بین‌های کارشناسان رفت، خیلی نتایج چشمگیری نداشت و طبعا مورد استقبال خاصی هم قرار نگرفت. اما با گذشت زمان بسیار بهبود یافته است، به طوری که شروع به گرفتن نمرات بسیار خوبی از ارزیابی‌های آزمایشگاهی مستقل کرد.

شاید Windows Defender وسعت محصولاتی را که سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولات امنیتی انجام می‌دهند، نداشته باشد؛ اما به گمان ما در بین گزینه‌های رایگان همچنان می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم پیشنهاد ما این است تا حد امکان برای آنتی ویروس دنبال روش‌های قفل شکسته یا کرک کردن نروید. امنیت سیستم عامل چیزی است که ترجیحا باید بهای آن را بپردازید. اگر هم نمی‌خواهید از نسخه‌ی پیش‌فرض ویندوز که در این مقاله پیرامونش صحبت کردیم، استفاده کنید راهکارهای نرم‌افزاری سایر شرکت‌ها که اغلب دست کم بخش آنتی ویروس خود را به شکل رایگان عرضه می‌کنند در دسترس شماست. اما خلاصه اینکه اگر تصمیم گرفته‌اید از همان راهکار مایکروسافت در بخش ویندوز دیفندر به‌عنوان آنتی ویروس و محافظت‌کننده‌ی سیستم خود استفاده کنید،‌ می‌توانیم بگوییم که خیالتان راحت باشد. اتفاقی برایتان نمی‌افتد. 😉

در هر حال در هر یک از اشکال استفاده از سیستم خود به تعمیرات لپ تاپ نیاز پیدا کردید، مشاوره‌ی ما برای شما همیشه رایگان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
البان elbaan