جی پی اس امکانی است که بواسطه آن موقعیت مکانی شما تخمین زده می شود. حال بسیاری از نرم افزارهای مسیریابی وجود دارند که با توجه به موقعیت مکانی شما و همچنین مقصدتان، کمک می کنند تا بهترین و سریعترین مسیر را برای رسیدن به مقصدتان پیدا کنید.

مرتبط: مسیریابی آفلاین

حتما بارها شده که برای رفتن به یک مقصد چند راه پیش رویتان باشد ولی ندانید که از کدام یک بروید، برای همین هم از نرم افزارها و ادوات جی پی اس دار استفاده می کنید و بهترین مسیر را انتخاب می کنید. اما مراقب باشید که گاهی این نرم افزارها و حتی جی پی اس خطاهای فاحشی دارند!

GPS-DigiDoki

جی پی اس، دیجی دکی

به تازگی یک خانم ۲۴ ساله در دره گرند کنیون مشغول رانندگی و دیدن منطقه بود که نقشه خوانش به او یک پیچ را اشتباها راهنمایی می کند و او را به بیراه می برد. سوخت خودروی این خانم تمام شده و به مدت ۵ روز در بیابانهای امریکا سرگردان و نگران میماند.

در موردی مشابه راهنمایی به سمتی بود که شدت برف مسیرها را پاک کرده بود و زوجی در برف گیر کرده و در فیملی که در آخرین لحظات گرفته بودند گفته بودند که ۱۲ساعت است که در برف گیر کرده اند و همه اش به خاطر راهنمایی اشتباه دستگاه جی پی اسشان بوده است!

در موردی خنده دار نیز، مسافری از نقشه خوانش درخواست هتل و راهنمایی به یک هتل را داشت، اما راهنمایی های جی پی اسش او را به قبرستان رسانده!

مرتبط: پوشش آنتنی اپراتورها در ایران

پس چاره چیست؟ ما که نمی توانیم تمام مسیرها را بلد باشیم و در ذهن داشته باشیم! دو نکته حائز اهمیت هستند، یکی اینکه قبل از رفتن به هر جایی آن منطقه را خوب بررسی کنید و یک تصویر کلی در ذهنتان از آنجا داشته باشید. دوم اینکه این را بدانید که جی پی اس (در واقع پوشش اینترنت) در همه جا وجود ندارد و هنگام رانندگی مغز خود را خاموش نکنید و تنها به نقشه خوانتان اکتفا نکنید.

شما چقدر مسیرتان را میشناسید و بیشتر چه مواقعی از نرم افزارهای نقشه خوان استفاده می کنید؟ و سوال آخر اینکه شما چقدر به نقشه خوانها اعتماد دارید؟

منبع: تعمیرات گوشی در محل دیجی دکی