چندی پیش یک نرم افزار تحت نام OpenSignal را به منظور اندازه گیری سرعت و نوع پوشش اینترنتی را برایتان توضیح دادیم. حال این شرکت از روی داده های گردآوری شده از کاربرانش در تمام نقاط دنیا و همچنین مطالعات خودش نمودارهایی را برای میزان پوشش اینترنت ۴G و همچنین سرعت اینترنت ۴G ارائه کرده است. این آمار مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ و به واسطه ۱۹میلیارد اندازه گیری در ۷۵ کشور مختلف، طی زمانهای مختلف به دست آمده اند.

 

مرتبط: تعیین سرعت اینترنت

 

میزان پوشش اینترنت ۴G در آسیای شرقی در بیشترین میزان هست، با وجود دو کشور کره جنوبی و ژاپن که بیش از ۹۰% ضریب نفوذ (میزان پوشش) را دارند. نکته جالب توجه رتبه چهارمی امریکا بعد از نروژ رده سومی با ۸۶.۵% میزان پوشش می باشد.

میزان پوشش اینترنت 4G

میزان پوشش اینترنت ۴G، دیجی دکی

درمودر سرعت نیز دو کشور سنگاپور و کره جنوبی در آسیای شرقی دارای رتبه های نخست هستند و به دنبال آنها کشورهای اروپای شرقی همچون منجارستان، کراوسی و بلغارستان در ده کشور نخست قرار دارند. که این سه کشور اختلاف بسیار کمی با کشورهای آسیای شرقی از لحاظ میزان سرعت اینترنت ۴G دارند.

 

مرتبط: اینترنت نسل چهار و نیم چیست؟

میزان پوشش اینترنت 4G

میزان سرعت اینترنت ۴G، دیجی دکی

این شرکت آمار جالب دیگری تیز ارائه کرده است. به عنوان مثال کشور زلاند نو سرعت LTE بالایی در حد ۳۵مگابیت بر ثانیه را دارد اما تنها ۵۸درصد از جمعیت آن به این اینترنت سرعت بالا دسترسی دارد. در مقابل کشور هند هست که ۸۱درصد از هندی ها به اینترنت LTE دسترسی دارند اما سرعت آن حداکثر به ۵مگابیت بر ثانیه می رسد.

اما به هرحال موضوعی که قابل اهمیت هست این است که تکنولوژی ۴G به سرعت در حال رشد است و با افزایش تقاضا هزینه های آن نیز کاهش می یابد.

کشور ایران نیز بر اساس آمار منتشره دارای سرعت حدودا ۱۰مگابیت بر ثانیه ای با میزان پوشش تقریبا ۶۰درصدی است که این آمار در نوع خود جالب هستند و نشان دهنده پیشرفت ایران در این زمینه می باشند.

 

منبع: تعمیرات اپل در محل ، دیجی دکی