فکرش را بکنید، به جای آنکه بخواهید روی گوشی خود، با صفحه نسبتا کوچکش و کیبورد کوچکترش تایپ کنید، بتوانید به راحتی با استفاده از کامپیوتر خود پیامک ارسال کنید. ارسال پیامک با کامپیوتر امکانی است که مدتی است گوگل روی آن کار کرده، سایتش را هم آماده کرده و به ترتیب روی تمام گوشی های اندرویدی فعال خواهد شد. با این امکان بدون نیاز به نرم افزارهای دیگری می توانید به راحتی با کمک رایانه خود پیامک ارسال و دریافت کنید!


مرتبط: فعالسازی آی مسج و فیس تایم روی گوشی های آیفون


شیوه کار بسیار ساده هست. اگر با نسخه وب واتساپ کار کرده باشید، روند کار بسیار مشابه آن هست. البته ممکن است هنوز این امکان روی گوشی شما فعال نشده باشد. برای ارسال پیامک با کامپیوتر ابتدا به سایت messages.android.com بروید، بعد مطابق آنچه در این سایت هم گفته شده است، در گوشی خود به بخش پیامک های آن وارد شوید. روی سه نقطه بالای صفحه یا همان تنظیمات پیامک بزنید و گزینه پیامک برای وب یا messages for web را در صورت وجود انتخاب نمایید. با استفاده از موبایل خود، QR کدی که در وب و روی رایانه تان دیده می شود را اسکن کرده تا براحتی بتوانید با کامپیوتر نیز پیامک ارسال کنید.

ارسال پیامک با کامپیوتر دیجی دکی


مرتبط: QR کد چیست؟


این امکان هنوز به صورت همگانی منتشر نشده و به مرور زمان و طبق وعده گوگل قرار هست نهایتا تا انتهای این هفته برای تمامی کاربران منتشر شود. این پیامک به نوعی پیامک اینترنتی محسوب می شود. چیزی شبیه به iMessage و Face Time در گوشی های آیفون. موضوعی که گاها خیلی برای اپراتورها خوشایند نبوده و در برابر آن مخالفت می کنند. باید دید که با توجه به تحریم های گاه و بی گاه گوگل علیه ایران، آیا این ویژگی برای کاربران ایرانی نیز فعال خواهد شد یا خیر، مانند بسیاری از امکانات گوگل این امکان نیز برای ایرانی ها غیرفعال خواهد ماند!

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان