بعد از ارائه راهکاری برای داشتن چند اکانت تلگرامی روی یک گوشی اندروید و بعد از آنکه خود تلگرام راهی را ایجاد کرد تا کاربران بتوانند چند شماره روی یک گوشی برای تلگرام داشته باشند، حس می شد که واتساپ در این زمینه ضعیف باشد، اما از سال گذشته برای گوشی های اندروید و از امسال برای گوشی های آیفون واتساپ بیزینس به نوعی این کمبود را جبران خواهد کرد!

واتساپ بیزینس چیست؟

در واقع واتساپ بیزینس یک مدل از واتساپ اصلی است که به منظور کمک به شرکت ها و بیزینس های کوچک به صورت کاملا رایگان ارائه شده است. دارندگان آن می توانند از قابلیت های خاصی استفاده کنند و کسب و کار خود را توسعه بخشند. این نسخه تا وقتی که کارکردهایش محدود باشد (یعنی به نوعی شرکت کوچک باشد) کاملا رایگان هست.

واتساپ بیزینس ، دیجی دکی

قابلیت هایی که این نسخه از واتساپ فراهم می کند عبارتند از: اضافه کردن توصیف، ایمیل، آدرس، سایت در پروفایل و همچنین امکانات پیام نگاری برای مشتریان از جمله خوشامد گویی خودکار، پاسخ های خودکار، پیغام در حالت آفلاین بودن.

واتساپ بیزینس ، دیجی دکی

این نسخه از روی رایانه شخصی هم قابل استفاده هست. وقتی شرکت بزرگ شود، دیگر نمی تواند از واتساپ بیزینس رایگان استفاده کند و باید به Whatsapp Business API سوئیچ کند که رایگان هم نیست.

واتساپ دوم؟

اگر چه علت اصلی استفاده از واتساپ بیزینس برای رونق کسب و کارهای کوچک هست، اما از آنجا که تمام امکانات واتساپ معمولی را هم داراست، می توان از آن به عنوان واتساپ دوم برای شماره ای دیگر روی یک گوشی استفاده کرد!

مطلب مرتبط: بلاک شدن در واتساپ

به راحتی آنرا از مبادی رسمی و صحیح (گوگل پلی و اپ استور) دانلود و نصب نمایید. و هنگام تشکیل پروفایل شماره جدید را به آن بدهید. خودش تشخیص می دهد که شما یک واتساپ دیگر هم دارید، و در ابتدا پیشنهاد می دهد که با شماره قبلی ادغام کند که در صورت پذیرش تمام چتهایتان در نسخه معمولی به این نسخه منتقل خواهند شد. یا که می توانید شماره ای دیگر استفاده کنید.

منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی