دوره آموزش تعمیرات موبایل یکی از پر طرفدارترین دوره های تعمیرات بوده است و در سال های اخیر به دلایل متعددی همچون بالارفتن نرخ ارز و عدم امکان خرید موبایل جدید توسط افراد و یا رفتن نمایندگی های رسمی از ایران بیش از پیش آتیه خوبی پیدا کرده است. لذا افرادی که توانسته باشند تعمیرات موبایل را به صورت حرفه ای انجام دهند به یکی از پر درآمد ترین افراد در این حوزه تبدیل خواهند شد، اما مقدمه تبدیل شده به یک تعمیرکار خوب و حرفه ای، دیدن آموزش تعمیرات موبایل به صورت حرفه ای است که از طریق انتخاب درست یک آموزشگاه تعمیرات موبایل ممکن می شود.

متاسفانه به دلیل وجود مراکز مختلفی که به صورت کم کیفیت به متقاضیان آموزش می دهند عموم افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند صرفا از سواد تعویض کاری موبایل بهره مند هستند و از انجام سایر کارهای تعمیراتی و یا حتی انجام کارهای ابتدایی مرتبط با گوشی های به روز عاجز هستند. از همین روی در این مقاله در صدد آن هستیم تا فاکتورهایی که باید برای یک آموزشگاه تعمیرات موبایل مناسب را در نظر داشته باشید با هم مرور کنیم تا بتوانید برای آینده شغلی خود تصمیم مناسبی را اتخاذ نمایید.

پارامترهای مختلف برای یک آموزشگاه تعمیرات موبایل مناسب

همانطور که گفته شد انتخاب یک آموزشگاه مناسب تعمیرات قطعا مقدمه ای برای میزان رشد شغلی شما در آینده خواهد بود و در صورتیکه از آموزش نامناسبی بهره گرفته باشید جدای از آنکه پول و زمان خود را هدر داده اید ممکن است از ادامه کار به جهت عدم کسب مهارت های لازم مایوس شده و کلا این کار را علی رغم وجود پتانسیل های بسیار آن رها کنید. در ادامه به تفکیک پارامترهایی که یک آموزشگاه باید داشته باشد تا بتوان آن را به عنوان محلی مناسب برای آموزش تعمیرات موبایل دانست را بیان خواهیم کرد.

استاد به عنوان محوری ترین پارامتر انتخاب یک آموزشگاه تعمیرات موبایل

قطعا حضور استاد توانمند در یک آموزشگاه تعمیرات موبایل محور و ستون کیفیت آن آموزشگاه است. حتما توجه داشته باشید که استادی که به آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه اقدام می کند هم از تجربه کافی در امر تعمیرات موبایل بهره مند بوده باشد و هم دانش آکادمیک و دانشگاهی را در حوزه الکترونیک داشته باشد.

چرا به هر دو موضوع تجربه و دانش در کنار هم به عنوان ویژگی حیاتی استاد آموزش تعمیرات موبایل تاکید داریم؟

  1. اولا باید بدانید که تعمیرات موبایل همچون هر کار تعمیری دیگری به وجود مهارت کافی در خصوص تعمیرات نیاز دارد به این معنی که هر فردی که دانش تعمیرات موبایل را داشته باشد نمی تواند به کار تعمیرات موبایل اقدام نماید چراکه انگشتان او مهارت و تسلط کافی برای کار با ابزارهای تعمیرات موبایل همچون هیتر و هویه را ندارند و این موضوع در خصوص موبایل که از قطعات بسیار ریزی تشکیل شده است از اهمیت بالاتری برخوردار است، لذا وجود تجربه در استادی که در صدد آموزش به شما هست اهمیت بالایی دارد چراکه او دقیقا می داند که چگونه قدم به قدم مهارت های لازم برای انجام تعمیرات موبایل را کسب نمایید و شما را در این راه راهنمایی خواهد کرد. اما مسلما توجه داشته باشید که این توانمندی به مکمل دیگری نیز نیاز دارد تا استاد بتواند مطالب تعمیرات موبایل را به درستی به شما تدریس کند.
  2. نکته دوم یعنی دانش الکترونیک از مهمترین ویژگی هایی است که یک تعمیرکار موبایل حرفه ای و صد البته استادی که می خواهد اقدام به تدریس تعمیرات موبایل کند بهره مند باشد. متاسفانه بسیاری از افراد از این موضوع غفلت می کنند و صرفا به جنبه تجربه ای تعمیرکار موبایل برای فراگرفتن آموزش از آن فرد تاکید دارند و از همین روی به سراغ برخی مغازه های تعمیراتی و تعمیرکارانی که در آنجا مشغول به کار هستند برای یادگرفتن تعمیرات موبایل می روند. اما توجه داشته باشید که استاد یا فردی که می خواهد تعمیرات موبایل را آموزش دهد باید دید درست و دانشی ای در خصوص اجزای موبایل و نحوه کارکرد آنها و ارتباطات این قطعات با هم داشته باشد در این صورت است که می تواند به درستی آموزش ها را از نقطه درستی آغاز کرده و مسیر درستی را برای آموزش ها به پیش ببرد. اما در صورتیکه فرد از دانش پایه ای الکترونیک و موبایل بی بهره باشد و صرفا بر اساس تجربه های خود به شما آموزش دهد نمی تواند آموزش های عمیق و اساسی در حوزه تعمیرات موبایل را به شما آموزش دهد و صرفا شما را با مواردی که خود با آنها برخورد داشته و طبق تجربه راه حلی برای آن یافته است را به شما انتقال می دهد و نه الزاما بهترین و کم هزینه ترین راه حل ممکن را.

عناوین دقیق و کامل آموزشی تعمیرات موبایل 

عناوین آموزش تعمیرات موبایل به عنوان نقشه راه شما برای فراگیری تعمیرات موبایل هستند، اگر در حوزه تعمیرات موبایل سررشته ای نداشتید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند چراکه تازه در این حوزه وارد شده اید و مهم است که بدانید از چه مسیری را قدم به قدم تا فراگیری کامل تعمیرات موبایل فرابگیرید.

شاید بتوان وجود این نقشه راه را به عنوان یکی از اصلی ترین تفاوت های یادگیری تعمیرات موبایل در یک مغازه و یا در آموشگاه دانست. عموم موارد و عناوینی که در آموزشگاه های تخصصی و حرفه ای تعمیرات موبایل نوشته اند از سازمان فنی و حرفه ای تبعیت می کند اما هر آموزشگاه به فراخور تجربه های خود در حوزه تعمیرات موبایل مواردی را اضافه می کند. متاسفانه آموزشگاه های بسیاری هستند که برای جذب افرادی که به یادگیری تعمیرات موبایل علاقه دارند از بسیاری از این عناوین می زنند و صرفا به ارائه مواردی محدود در حوزه تعمیرات موبایل مبادرت می کنند به شکلی که پس از گذراندن این دوره ها دانشجویان نمی توانند به معنای واقعی به امر تعمیرات موبایل اقدام کنند. باید توجه داشته باشید که عناوین آموزشی تعمیرات موبایل میزان ساعت مشخصی را نیاز دارند و اگر آموزشگاهی مدعی این بود که در 30 ساعت کل تعمیرات موبایل را به شما آموزش می دهد می توان فهمید که صرفا یک شگرد تبلیغاتی است. چراکه اگر در 30 ساعت ممکن بود کل عناوین تعمیرات موبایل فراگرفته شود هر کس به راحتی می توانست وارد این حوزه شود و به تعمیرات موبایل به راحتی اقدام کند.

پس در ابتدا سعی کنید عناوین دوره تعمیرات موبایل را از آموزشگاه ها درخواست کنید و عناوین این کلاس ها را از جهت موارد زیر با هم مقایسه نمایید:

  1. حتی الامکان تقاضا کنید که عناوین به تفکیک جلسات مختلف تعمیرات ارائه شده باشند به این معنی که به طور مثال در جلسه اول چه مباحثی تدریس می شود و در جلسات دوم و سوم و …. چه مباحثی
  2. هر یک از عناوینی که در آموزشگاه های مختلف ارائه شده است چه میزان با هم همپوشانی دارد
  3. کدام آموزشگاه به ارائه عناوین کامل تری می پردازد
  4. در صورت امکان از سایر متقاضیان آموزشگاه سوال کنید که آیا به صورت کامل عناوین آموزشی که ذکر شده است در کلاس ها ارائه می شود.
  5. آیا میزان ساعت کلاس ها با تعداد عناوینی که می خواهد ارائه شود مطابقت دارد؟
  6. آیا مباحث عملی و تئوری به صورت همزمان آموزش داده می شود و یا فقط به یکی از این مباحث تاکید شده است؟

آموزشگاه تعمیرات موبایل ، آکادمی البان

سعی کنید این عناوین را بررسی کنید تا هم معنادار باشند و هم کامل. می توانید چندین آموزشگاه را با هم بررسی کنید تا از کامل بودن عناوین و کلا عناوینی که باید گفت شود مطمئن شوید.

البته خود در وب سایت سازمان فنی حرفه ای بخش تعمیرات موبایل هم در رابطه با عناوینی که باید آموزش داده شود، جزواتی منتشر می کند و در سایتش می توانید آن را پیدا کنید.

جمعیت هر کلاس در آموزشگاه 

اگر در آموزشگاهی بروید که استاد قوی ای داشته باشد و حتی عناوین را به صورت درست و کاملی ارائه کنند اما جمعیت کلاس تعمیرات موبایل زیاد باشد قطعا نخواهید توانست تا به خوبی از آموزش خود استفاده کنید. در یک کلاس تعمیرات موبایل همانطور که گفته شد  علاوه بر مطالب تئوری باید توانمندی های مهارتی شما نیز ارتقا پیدا کند و پر واضح است که در یک کلاس شلوغ تعداد سوالات زیاد خواهد شد و استاد نیز باید برای همه وقت بگذارد که سبب می شود تک تک افراد کمتر از محتوا و مشاوره های تخصصی استاد بهره مند شوند.

بر طبق تجربه آکادمی تعمیرات موبایل البان مشخص شده است که در حدود چهار تا شش نفر دانشجو در هر کلاس طرفیت مناسبی است که هم دانشجویان از سوالات سایر افراد مطالب جدید یاد می گیرند و هم فرصت کافی برای یادگیری مباحث تئوری و عملی مطالب ارائه شده برای هر فرد وجود دارد.

امکانات یک آموزشگاه تعمیرات موبایل

قائدتا انجام هرگونه کار تعمیراتی نیاز به امکانات مناسبی دارد و بدون این امکانات و یا وجود امکانات تعمیرات ضعیف امکان تعمیرات صحیح فراهم نخواهد شد. از مهمترین متغیرها برای انتخاب آموزشگاه تعمیرات مناسب امکانات آن آموزشگاه است تا شما بتوانید به درستی مباحث تعمیرات موبایل را یاد گرفته و پیاده سازی کنید. در همین راستا حتما از مسئولین آموزشگاه بخواهید تا امکانات داخل آن آموزشگاه را به شما نشان دهند تا از کیفیت از تجهیزات مطمئن شوید.

آموزشگاه تعمیرات موبایل ، آکادمی البان

تجربه شرکت کنندگان و فارغ التحصیلان هر آموزشگاه

حتما برای انتخاب آموزشگاه مناسب علاوه بر تحقیقاتی که به صورت مجازی انجام داده اید، در صورت امکان تحقیقات میدانی خود را نیز انجام دهید، یکی از مهمترین و راه گشاترین مواردی که می تواند به شدت شما را در انتخاب یک آموزشگاه حرفه ای و تخصصی تعمیرات موبایل کمک کند کمک گرفتن از دانشجویانی است که سابق بر این آموزش تعمیرات موبایل را در آموزشگاه های مورد بررسی شما گذرانده اند. در صورت امکان در ساعاتی که کلاس های تعمیرات موبایل در حال برگزاری است به آن آموزشگاه رفته و منتظر بمانید تا دانشجویان از کلاس بیرون بیایند سپس از آنها بپرسید که چند جلسه است که به کلاس می آیند و تا الان کیفیت کلاس ها را چطور ارزیابی می کنند. البته باید مطمئن شوید که فردی که از او سوال می پرسید از انگیزه بالایی برای یادگیری تعمیرات موبایل برخوردار است تا پاسخ های درستی بتواند به شما بدهد. اگر فارغ التحصیلانی که توانسته اند در تعمیرات موبایل شاغل شوند را نیز پیدا کنید و از آنها در خصوص آموزشگاهشان سوال کنید نیز به شدت در این موضوع کمک کننده خواهد بود.

این سوالات و مطالعات محلی کمک شایانی به شما خواهد کرد تا بفهمید آموزشگاه مورد نظر دقیقا در عمل چگونه کار می کند.

معرفی یک آموزشگاه تعمیرات موبایل در تهران

در کنار آموزشگاه های پر سابقه تعمیرات موبایل، آکادمی تعمیرات موبایل البان با قدرت وارد این عرصه شده تا بتواند تحولی در این زمینه ایجاد کند. شما در دوره های آموزشی تعمیرات موبایل آکادمی البان با تمام عناوین ذکر شده در سایت آشنا خواهید شد و به صورت کامل به شما آموزش داده می شود.

آنچه که این آموزشگاه را از سایر آموزشگاه های تعمیرات موبایل متمایز می کند یکی پشتوانه مرکز تعمیرات موبایل البان است که از سه سال پیش کار خود را به عنوان یک استارت آپ شروع کرد و تا الان به بیش از 30 هزار درخواست تعمیرات موبایل رسیدگی کرده است، دومین نکته ای که این آموزشگاه را ویژه می سازد حضور تحصیل کرده های دانشگاهی در رشته برق از دانشگاه های تهران و امیر کبیر به همراه متخصصی است که علاوه بر تحصیلات برق و الکترونیک بیش از 10 سال سابقه تعمیرات موبایل دارند.

در آموزشگاه تعمیرات موبایل البان به فن آموزان برگه هایی داده می شود که در پایان هر جلسه خودش و استاد باید امضا کنند تا هر دو به حق و وظیفه خود آگاه باشند. با توجه به قرار گرفتن آکادمی البان در کنار مجموعه تعمیراتی البان، امکان برگزاری دوره های کارورزی و کارآموزی با موردهای واقعی تعمیراتی نیز مهیا است که باعث می شود تا فن آموز بتواند به صورت کاملا عملی و واقعی مواد آموزشی را فراگیرد و همگی دانشجویان پس از پایان دوره های تعمیراتی از یک روز تا یک هفته به رایگان از این امکان بهره مند خواهد شد.

در صورتیکه شما هم علاقه مند به راه اندازی شغل تعمیرات موبایل خود هستید برای ثبت نام در این دوره ها، کافی است به سایت آموزشگاه تعمیرات موبایل البان در آن پیش ثبت نام کنید. کارشناسان با شما در اولین فرصت تماس گرفته و راهنماییتان خواهند کرد. همچنین می توانید از آموزش مجازی که این آموزشگاه تهیه کرده است نیز بهره مند شوید. مسلم است که هیچ گاه آموزش حضوری جایگزین آموزش مجازی تعمیرات نخواهد بود اما در صورتیکه در تهران نیستید و یا به صورت نسبی مهارت های لازم انجام کارهای تعمیرات موبایل را دارید می توانید از این آموزش های مجازی بهره مند شوید همچنین در پایان آموزش های مجازی و آنلاین و پس از مشاهده فیلم های تعمیرات موبایل که به صورت کاملا حرفه ای تهیه شده است این امکان فراهم شده است تا با حضور یک تا سه روزه در مرکز تعمیرات موبایل البان از نزدیک با فرآیندهای تعمیرات آشنا شوید البته این امکان علاوه بر امکان پاسخگویی تلفنی و رفع مشکلات شما از ابتدای برگزاری دوره تا پس از شش ماه از برگزاری دوره هست.

در هر صورت امیدواریم در صورتیکه مسیر شغلی تعمیرات موبایل را برای آینده خود انتخاب کرده اید پیش از انجام هر اقدامی با وقت و حوصله کافی آموزشگاه تعمیرات موبایل مناسب را انتخاب کنید که مسلما سرعت شما را به شدت در یادگیری مفاهیم ذکر شده افزایش خواهد داد و بنای محکمی را در دانش و مهارت تعمیرات موبایل برای شما فراهم خواهد کرد.

منبع: وبلاگ مرکز آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه البان